Itsetunto ja seksihalut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outius
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

outius

Jäsen
26.05.2009
278
0
16
Ovatko siis itsetunto ja seksihalut sidoksissa toisiinsa?

Sain lapsen reilu 1.5v.sitten ja siitä lähtien lapsen isä alkoi moittimaan minua läskiksi jatkuvasti. Raskauskiloja tuli ja lievästi masentuneena söin huonoon olooni. Paino nousi ja haukkumiset lisääntyivät. Seksi ei kiinnostanut pätkän vertaa.

Nyt olen eronnut lapseni isästä muutama kuukausi sitten, mutta siltikään seksihaluja ei ole nimeksikään. Ei ole kyllä seuraakaan,mutta edes uuden ihanan miehen ajatteleminen ei saa viisariani värähtämään.

Auttakaa!Mitä voin tehtä?

taidat sitte uskoa miestäs jollain tasolla? Että olet ihan kaamea uudessa painossas?

No ei silti, noin lyhyt aika erosta niin miksi ihmeessä sun pitäis olla seksipetona lurkkimassa? Se nyt oikeesti on ihmisen elämän aika oleellinen taitekohta. Surut on surtava ajallaan.

[QUOTE="hmm";22560513]taidat sitte uskoa miestäs jollain tasolla? Että olet ihan kaamea uudessa painossas?

No ei silti, noin lyhyt aika erosta niin miksi ihmeessä sun pitäis olla seksipetona lurkkimassa? Se nyt oikeesti on ihmisen elämän aika oleellinen taitekohta. Surut on surtava ajallaan.[/QUOTE]

Kyllähän sitä väkisinkin uskoo,kun toinen 1.5 vuotta sitä jankuttaa. Mutta mä en kyllä sure eroa yhtään. Oon vaan todella onnellinen,että pääsin siitä ihmisestä eroon. Olisi pitänyt erota aikaisemmin. Enkä todellakaan ole heti iskemässä uutta miestä, mutta edes masturbointi ei kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja akateeminen äiti;22560533:
Millaista ehkäisyä käytät? Eli löytyisikö syy esim. minipillereistä?

Lopetin juuri 2 kuukautta sitten yasmin-pillereiden käytön. Käytin niitä ennen raskautta ja silloin en huomannut niiden aiheuttaneen haluttomuutta.

Tietysti tuollainen vaikuttaa. Mulla kesti kamalan suhteen jälkeen, jossa mies veti itsetuntoni ihan pohjalukemiin käytöksellään, vuosia ennenkuin tunsin mitään mielenkiintoa seksiä kohtaan.

Seksuaalisuus ja siitä nauttiminen on kuitenkin tosi paljon kiinni mm. siitä, luottaako muihin ihmisiin, uskaltautuuko heittäytyä nauttimaan heidän kanssaan tarvitsematta pelätä tulevansa nolatuksi tai satutetuksi. Tietysti seksihaluja vie sekin, jos pitää itseään niin arvottomana, ettei kukaan voi haluta tai ettei ole edes nautinnon arvoinen.

Minusta ihan käsittämätöntä ajatella, etteivät nämä asiat liittyisi toisiinsa. Ehkä sinun ei kannata miettiä nyt seksihalujasi, vaan miten saada taas palautumaan luottamus ihmisiin.

Yhteistyössä