Itsetehtyä jäätelöä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jätskifani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen joskus tehnyt, on kyllä hyvää!

jIVulv
1Ir00C
WGuZqg
m4CcmW
mDEUUw
yP9q9k
KgXkvi
KxeNMU

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24058515:
Viimeiset 7 vuotta olen tehnyt jätskit itse. Välineinä teräskulho ja vispilä. Hyvää tulee.
Mitä aineksia sie käytät itsetehtyyn jäätelöön? :)

Sain oman jäätelökoneeni (Philips) juhannukseksi. Olen kaivannut sokeritonta, vähähiilarista jäätelöä, ja itse tehden sitä saankin :) Olipa herkullista, itse tehty mansikkajäätelö :P ja sitä voi hyvillä mielin tarjota muksuillekin, kun ei ole lisäaineitakaan.

Pelkästä jäätyneestä banaanista saa ihan jäätelömäistä kamaa kun vetää sen tehosekoittimen läpi.
http://www.thekitchn.com/thekitchn/stay-cool/how-to-make-creamy-ice-cream-with-just-one-ingredient-093414
gw5Jyw
hwYX3O
XhVMH1
68SCvs
JrKB0h
eSVVK9

Mitä aineksia sie käytät itsetehtyyn jäätelöön? :)
Käytän kermaa, kananmunan keltuaista ja sokeria. Niistä syntyy jäätelön "pohja". Lisäksi vaniljaa ja muita makuaineita kuten kahvia,suklaata, marjoja tai hedelmiä, jotain likööriä, rommissa liotettuja rusinoita...mitä nyt vaan sattuu olemaan. 3 dl kermaa, 2 keltuaista ja noin 1 dl sokeria riippuen siitä, miten makeaa muu aines jäätelössä on. Kuumennan siis kerman ja sokerin kattilassa kiehuvaksi, lisään keltuaiset, sekoitan ja kiehautan. Vaniljan lisään jo alussa kerman sekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24058765:
Käytän kermaa, kananmunan keltuaista ja sokeria. Niistä syntyy jäätelön "pohja". Lisäksi vaniljaa ja muita makuaineita kuten kahvia,suklaata, marjoja tai hedelmiä, jotain likööriä, rommissa liotettuja rusinoita...mitä nyt vaan sattuu olemaan. 3 dl kermaa, 2 keltuaista ja noin 1 dl sokeria riippuen siitä, miten makeaa muu aines jäätelössä on. Kuumennan siis kerman ja sokerin kattilassa kiehuvaksi, lisään keltuaiset, sekoitan ja kiehautan. Vaniljan lisään jo alussa kerman sekaan.
Kiitos,kuulostaa herkulliselta.:)

Yhteistyössä