Itselläni pimahti

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Laitoin 8kk ikäistä päiväunille. Tänään ollut taas hankala päivä (ei syö kunnolla ja kitisee koko ajan). Öisin herää 1,5h välein tissille. Mikään muu ei auta (jos saa nukahtamaan ilman tissiä. Herää viim. 15min päästä uudelleen huutamaan).

Mutta siis. Laitoin päiväunille ulos. Ei pysynyt paikoillaan, huusi, ja alkoi repiä minua hiuksista. Sitten pimahdin. Annoin lapsen isälleen (oli vieressä), marssin keittiöön, nappasin sakset ja leikkasin n. 30cm hiuksia pois. Tai osan. Nyt on pää täynnä lyhyttä ja pitkää.

Nyt vituttaa. En vaan jaksa enää. Kitinää, kitinää ja kitinää.

• Surullinen
Reactions: Sariaana82
Voimia sinulle, pienen lapsen hoito voi olla välillä todella raskasta. Itse lohduttaudun pienten lasteni kanssa siihen että he ovat niin vähän aikaa pieniä. Lapsen hymyistä/naurusta saan uskomattoman paljon voimaa, Kannatta jutella asiasta neuvolassa jos lapsi kovin itkee, itkuun on yleensä syy. Neuvolahenkilökunta on siellä juuri sinua varten.

vierailija
Ehkä kärsii ilmavaivoista tai refluksista tai jostain kun herää noin usein, herääkö myös liikkuvissa vaunuissa tai autossa? Meillä oli myös vaihe jossa vauva ei nukkunut sitten millään kuin jotain puolen tunnin jaksoja ja kitis kaiken päivää, öisin nukku tosin paremmin. Se menee ohi, eikä sitä myöhemmin melkein enää muistakaan, tsemppiä

vierailija
Laitoin 8kk ikäistä päiväunille. Tänään ollut taas hankala päivä (ei syö kunnolla ja kitisee koko ajan). Öisin herää 1,5h välein tissille. Mikään muu ei auta (jos saa nukahtamaan ilman tissiä. Herää viim. 15min päästä uudelleen huutamaan).

Mutta siis. Laitoin päiväunille ulos. Ei pysynyt paikoillaan, huusi, ja alkoi repiä minua hiuksista. Sitten pimahdin. Annoin lapsen isälleen (oli vieressä), marssin keittiöön, nappasin sakset ja leikkasin n. 30cm hiuksia pois. Tai osan. Nyt on pää täynnä lyhyttä ja pitkää.

Nyt vituttaa. En vaan jaksa enää. Kitinää, kitinää ja kitinää.
No voi että, pljon voimia!
Anna lisämaitoa niin se vois auttaa!

vierailija
Ottaisin nyt neuvolaan yhteyttä, oot selvästi superväsynyt. Itse laitoin tuossa tilanteessa ukon pitämään unikoulua, lopetin yötissin antamisen sillä, että otin korvatulpat ja patjan ja menin kauimmaiseen huoneeseen hyvin ansaituille yöunille. Ukko lapsen huoneeseen patjalle ja unikoulua pitämään. Lapsi protestoi kolme yötä huutamalla, mutta ukko antoi aina tutin ja rauhoitteli sanallisesti, kädellä pinnojen välistä, mutta otti syliin vasta kun itku oli hysteeristä. Kolmen yön päästä pikkukaveri alkoi nukkua itsekseen ilman yötissiä. Ja minä mietin että miks hemmetissä ei tehty tätä aiemmin. Mutta äidiltä tuo ei onnistu niin helposti, koska äidit on väsyneempiä ja sillon antaa herkästi periksi ja unikouluissa on SÄÄNTÖ NRO 1, että elä anna periksi! Ja miehet ei oo niin herkkiä, ne kestää unikoulun pidon, johon vaaditaan psykopaatin hermoja kuunnella koko yö lapsen kitinää..... Neuvolasta voidaan tulla vastaan esim. auttamalla unikoulussa tai järejstämällä sulle keskusteluapua tai ihan konkreettista tukea. Ei kenekään niin väsynyt tarvi olla että parturoi hiuksensa äkkipikaistuksissaan, mutta ymmärrän sua silti. Itsekin pimahtelin ensimmäisen lapsen kohdalla, mut sit opin omaakin tunnesäätelyä kun luin aiheesta muutaman kirjan ja joutui sitten teoriat koetukselle kun lapsi eteni 1,5-3 vuotiaaksi, joka mun mielestä oli pahin vaihe. Hyvin nukkuva, mutta sitä itsepäisempi lapsi siinä vaiheessa :D mutta tsemmppiä sulle, kyllä se helpottaan ajan kanssa, mutta jos et jaksa oottaa, pitäkää unikoulu! Hyvä teos aiheesta on esim. Nalbantoglun Unihiekkaa etsimässä.

Yhteistyössä