itsekästä viettää aatto pelkästään oman perheen kanssa??

  • Viestiketjun aloittaja "joulu"
  • Ensimmäinen viesti
....
Me aiotaan olla jouluaatto ja pyhätkin keskenämme kotona miehen ja lapsen kanssa. Molempien vanhempia on pyydetty käymään (samalla paikkakunnalla asuvat) mutta eivät kuulemma halua lähteä kotoa mihinkään jouluna. Joten mikäs velvollisuus meilläkään sitten on?
 
ihan sama oli tai ei
Kaikki ihmiset ovat itsekkäitä. tai ehkä joku promille ei ole.
On rasittavaa ja ankeaa olla toisten nurkissa, kotona on rentoa ja eniten tekemistä.
Menisin toisten nurkkiin vaan jos pääsisin valmiiseen ja saisin vaan makoilla ja levätä viikon kuten kotonakin teen.
Mutta käytännössä kukaan ei ole edes kutsunut niin pitkäksi aikaa meitä täysihoitoon ja en jaksa ajella pitkää matkaa parin päivän takia. Aivan liian raskasta. Joulu on suunnilleen ainoa aika vuodessa jolloin lapsiperhe saa levätä. Muulloin on aina jotain tekemistä ja työtä, miehellä, tai minulla jotain projektia.
 
"vieras"
Mä en ole ikinä joulua kotona. Mä ahdistuisin. Me saadaan olla ihan perheen kesken ihan tarpeeks joten mä haluan jouluks pois.
Samoin, joulussa on juhlan tuntua kun pääsee valmiiseen pöytään ja pienille lapsillekin riittää sylejä , eikä tarvitse omassa kämpässä ahdistua. On tullut myös muutaman vuoden kotiäitiys uralla ihan tarpeeksi omat kotinurkat nähtyä..:)
 
"joo"
[QUOTE="vieras";22716928]Samoin, joulussa on juhlan tuntua kun pääsee valmiiseen pöytään ja pienille lapsillekin riittää sylejä , eikä tarvitse omassa kämpässä ahdistua. On tullut myös muutaman vuoden kotiäitiys uralla ihan tarpeeksi omat kotinurkat nähtyä..:)[/QUOTE]

Meillä lapset valitsevat vanhempien sylin, koska isovanhempia harvoin nähdään välimatkan takia. ei sen suhteen helpota yhtään.
 
..
mä saan ihan tarpeeksi olla kotona muutenkin kun kotiäitinä olen joten haluan jouluun jotain erilaista. Meillä kylläkin asuu sukulaiset niin lähimailla että ei tarvitse kuin käydä, mutta paikkoja onkin sitten enemmän kuin yksi. meille en todellakaan ketään halua. mutta tosiaan valmiisiin pöytiin mennään joten en aio kotiin juurikaan jouluruokia ostella mikä on vaan ja ainoastaan hyvä. ei niitä ehkää kotona edes tulisi syötyä, kun eivät mitään suurinta herkkua ole. valmiista pöydästä on kuitenkin kiva kaikenlaista maistella.
sitten ehkä kun on oma talo ja enemmän tilaa niin voisin pyytäkiin ihmiset meille, mutta tällä hetkellä ei. Siivoan ja laitan kyllä joulun niin että aatonaattona saadaan kuusi koristella ja ainakin osa lahjoista tulee ihan oman kuusen alle ja tunnelmaa on.

ja siis kysymykseen vastaus: on se kyllä jos joku yksin joutuu olemaan. toki asiat ei aina ole niin yksinkertaisia jos kaukana asutaan. kotihoitajana vaan pahalta tuntuu kun niin niin monet vanhukset ovat koko joulun ihan yksin, kukaan ei edes käy
 
"aaa"
Meillä on aina vietetty joulu perheen kesken ja minusta siinä ei ole mitään pahaa. Mummot oli kuolleet kuten toinen ukeista, toinen ei päässyt sairaalasta mihinkään kunnes kuoli. Jos Yksin asuvia vanhuksia kuuluisi sukuun, niin "ottaisin" meille joulunviettoon tietysti. Sukulaisissa en jaksaisi lähteä ainakaan aattona käymään...
 
"vieras"
ollaan molemmat miehen kans töissä jouluna, minä aattona ja mies joulupäivänä ja tapanina. Tiedä sitten onko itsekästä että ne hetket kun ei olla töissä, halutaan viettää perheen yhteistä aikaa. Molempien vanhemmat asuu sen verran kaukana ettei siellä parin tunnin takia lähdetä käymään.
 

Yhteistyössä