Itse tehtyä joululahjaksi, kelpaako??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arvuuttelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nöpönen:
oikeastaan odotankin käsityöihmisiltä aina jotain itsetehtyä. Mielestäni se on paljon henkilökohtaisempaa :)

Ihana vastaus :) En kylläkään ole sillä tavalla käsityöihminen, että mainostaisin asiaa tai olisin erityisen taitava mutta omilleni teen paljon. Itse koen, että olisi hienompaa antaa itse tehtyä, koska siinä mietin juurikin sitä, kenelle lahjan annan. Lahja on myös uniikki eli sellaista ei saajalla taatusti ole eikä puolet päiväkotiryhmää kulje samanlaisessa. Mutta sitten tulee mieleen, että mitäs jos lahjottavien vanhemmat loukkaantuu, kun tuputan sellaisia tekeleitä, joita ei kehtaa edes käyttää missään. (kummilapsemme vanhemmat tuntuvat nimittäin ostavan koko ajan lapsilleen jotain, heillä on niin hirveästi tavaraa ja vaatetta, että en edes tiedä, mitä voisin sinne antaa - paitsi itse tehtyä).

No esim. itsetehdyt villasukat, tumput, kaulaliina ja pipo ovat sellaisia, joita vastaan kenelläkään on yhtään mitään. Jos kovasti pitää esim. tietyn merkkisistä lastenvaatteista, niin voi olla, ettei itse tehty collegeasu niin hirveästi nappaa. Mutta kai sinä itse tunnet nämä ihmiset parhaiten?

Luulen tuntevani, olemme olleet ystäviä lapsuudesta. Mutta toisaalta kummilapsen äiti - koulukaverini ei itse tee käsitöitä eikä heillä ilmeisesti isovanhemmatkaan tee, koska en ole ikinä nähnyt heidän lapsillaan mitään itse tehtyä. Siksi mietinkin, että eikö heillä vain ole sellaisia vai eivätkö halua käyttää saatuja vaatteita. En haluaisi ottaa asiaa puheeksi, koska se vesittäisi koko idean.

Jos ei itse ompele eikä mummokaan kudo, niin mistäpä niitä itsetehtyjä sitten tulisikaan. Voi olla, etteivät arvosta, mutta voi olla, että ovat kovin mielissään. Ei voi tietää. Rohkeasti vaan kokeilemaan, sittenpä tiedät.

Kiitos rohkaisusta :) Tuli heti parempi fiilis asian suhteen. Ideoita on paljon ja nyt vain tuumasta toimeen. Helpottaa kyllä siinäkin mielessä, että ei tarvitse vetää rahatilannetta ihan miinuksille.

Olisin oikeen hyvilläni, että joku on nähnyt oikeasti vaivaa ja halua tehä ite ne lahjat. Muutenkin kyllä arvosta ite tehtyä, koska teen itekki kaikenlaista. Ompelemalla saa kyllä muutaki kivaa lahjaksi esim pikkutytöille. Käsilaukkuja. Meijän tyttö on ainaki sellanen laukkufriikki, että kaikenlaiset pienet käsilaukut on pop! Ja niihin ei mee ees paljoa kangasta. Hiuspantoja kankaasta oon tehny kans laukun sisällöksi.
Fleecestä saa kivoja pipoja jne....

Luulen et moni arvostaa itsetehtyä. Esim. itse en osaa ommella ja olisi aivan ihanaa saada just joku itsetehty velourpuku lapselle lahjaksi!
Mut sit taas osaan ja tykkään neuloa, ja siksi just ommeltu olis kivempaa koska niitä neuleita teen mielummin itse.
Mut kun sanoit ettei noilla saajilla ole itsetehtyä, niin tätä ongelmaa ei varmasti ole.
Ja niin, kyl mä villasukkia ottaisin lahjaks, niiden neulominen ei oikein innosta vaikka paidat sun muut teenkin innolla.

Minusta on ihanaa saada itsetehtyä! Tulee olo, että meitä on oikeasti ajateltu.
Miehen veljen vaimolta olen lähes joka joulu saanut itsetehdyt villasukat tai lapaset ja aina tuntuu yhtä hyvältä, vaikka tiedän hänen tekevän niitä "sarjatyönä".

Yhteistyössä