Itse soseita tehneet, kysymyksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tähti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä tein niin, että lasiseen pilttipurkkiin tein kasvissosetta, purkin jätin hiukan vajaaksi. sitten lihan soseutin ja pakastin erikseen jääpalamuoteissa. sieltä oli helppo saada vaihtelua ruokiin, kun saattoi valita aina mitä lihaa minkäkin kanssa laittoi.

ja toi suhde (lihaa jääpalakuutiollinen/kasvissosepurkki) on myös oikea.

Mä pakastin jääpalamuoteissa ja siirsin seuraavana päivänä isoihin minigrip pusseihin. Näin mulla oli erilliset pussit porkkana, bataatti, parsakaali-, kukkakaali-, liha-, kala-, kana-, ja en edes muista mille soseille. Ja pystyin mixailemaan

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Mä pakastin pellin päällä pieniä kekoja, jotka jäädyttyään pistin rasiaan.

Näin meilläkin. On oikein tollainen pikapakastushylly tossa pakastimessa, tosi nopsasti jäätyi sose"kolikot" ja siitä siirsin ne sitten isompaan rasiaan. Oli helppo pakastaa pikkuannoksia eri kasviksista, sai vaihtelua ruokaan. Lihasoseet ja muut isommat satsit tein suoraan pieniin pakasterasioihin.

Ihan ens alkuun jääpalamuottiin. Omat lapset on kyl olleet sen puol vuotta alottaessaan, että äkkiä ne määrät siitä kasvo niin, ettei se jääpalasysteemi enää tuntunu järkevältä. Oon ostanu Ikeasta jonkun purkkisetin, jossa on paljon pieniä purkkeja (1,5dl alkaen). Se on ollu tosi kätevä tässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Minä käytin paperisia muffinssivuokia. Ensin pienempiä, sitten isompia.

KIITOS vinkeistä kaikille :flower:

Irtoaako sose hyvin paperista, siis ettei jää paperinpaloja sekaan?

Irtoaa muistaakseni. Kuuma vesikin auttaa irrottamisessa.

Meillä paras käyttö silikonisille muffinsivuoille on ollut tämä ;)

Mä käytin ihan pieniä minigrip-pusseja (about 7cm*10cm). Pussin kylkeen oli helppo kirjoittaa, mitä pussissa on, vesihauteessa sulattaminen on helppoa, helppo pakata matkalle mukaan, eivät mene pakkasessa rikki ja pussin saa helposti ja varmasti tiiviisti kiinni. Eikä hintakaan ole paha, 50 pussin paketti maksaa 1-1,5 euroa.

Yhteistyössä