Itse pesuhuonerempan tehneet!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja evetsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

evetsu

Vieras
Pystyykö siihen tällainen naisimmeinen joka ei ole juuri vasaraa kummenpaa työkalua käyttänyt? Mitä kaikkea on pakko teettää ammattilaisella? Paljonkohan pitää varata rahaa kun tarkoitus on laittaa pienehkössä kylppäri/saunassa kaikki uusiksi...siis vetää ensin ihan sileäksi kaikki mikä vaan lähtee irti?

Tarvitaan siis uusi lattialämmitys, vesieristeet, kaakelit, sisäkatto, allas+kaappi, pönttö ja suihku, saunanlauteet. Ainoastaan kiuas saa jäädä. Ja ei mistään kalleimmista materiaaleista. Piisaiskohan 3 tonttua alkuunkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja evetsu:
Pystyykö siihen tällainen naisimmeinen joka ei ole juuri vasaraa kummenpaa työkalua käyttänyt? Mitä kaikkea on pakko teettää ammattilaisella? Paljonkohan pitää varata rahaa kun tarkoitus on laittaa pienehkössä kylppäri/saunassa kaikki uusiksi...siis vetää ensin ihan sileäksi kaikki mikä vaan lähtee irti?

Tarvitaan siis uusi lattialämmitys, vesieristeet, kaakelit, sisäkatto, allas+kaappi, pönttö ja suihku, saunanlauteet. Ainoastaan kiuas saa jäädä. Ja ei mistään kalleimmista materiaaleista. Piisaiskohan 3 tonttua alkuunkaan?

No ei pysty! Esim. lattialämmityksen laittaminen ja lattiavalut kaatoineen vaatii kyllä ammattilaisen. Ei se kosteuseristeiden ja suojien laittokaan ihan simppeliä ole. Eikä myöskään laatoittaminen. Saattaa itse turaten tulla lopulta kalliimmaksi.
Itse säästin purkamalla kaiken vanhan OMAKÄTISESTI pois ja kirvesmiehen palkkasin sitten uutta laittamaan. Hinta riippuu materiaaleista , työtunneista ja kirvesmiehen palkasta. En enää muista oman remppani hintaa..

Eli ite ei kannata kun purkaa. Siinä ei varmaan suurta vahinkoa saa aikaan. Oliskohan siinä mitään järkeä, että ostais noita materiaaleja pikkuhiljaa ja palkkais sitte remppamiehen ku on saanu kaiken kerätyks?

Mitä kaikkea mun pitää ostaa?!

Eikä kyllä riitä 3 000. Meillä meni yli 5 000, vaikka tehtiin vain kylppärin seinät ja lattiat, ja laatat oli edullisimmasta päästä. Ja mies teki itse suuren osan, joten työhönkään ei paljon rahaa mennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikä kyllä riitä 3 000. Meillä meni yli 5 000, vaikka tehtiin vain kylppärin seinät ja lattiat, ja laatat oli edullisimmasta päästä. Ja mies teki itse suuren osan, joten työhönkään ei paljon rahaa mennyt.

Mihin kaikkeen sitä rahaa kuluu?

Saat aika hyvät neuvot jostain rautakaupasta.. ja voit pyytää tarjouksen koko remontin materiaaleista, ja niin, ettei ole pakko silti kerralla kaikkea ostaa.. Saattaa jopa tulla halvemmaksi kuin tarjousten perässä juoksu...

Alkuperäinen kirjoittaja evetsu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mihin kaikkeen sitä rahaa kuluu?

No en nyt kaikkea muista tarkkaan, mutta laatat ja laastit pelkästään maksoivat aika paljon. Hanat yms, vesieristeet, tasoitteet, lattialämmitysmattokaan ei kovin halpaa muistaakseni ollut ja sähkö- ja putkityöt kävi ammattilaiset tekemässä. Jos vielä aiot uusia altaan ja pöntön, niin niistäkin tulee varmaan useampi satanen (ihan vaan villi veikkaus?). Ja mitenkäs paljon nuo saunavermeet ja lauteet maksaa, niistä minulla ei ole edes tietoa. Luulisin, että nelinumeroisista luvuista puhutaan pelkästään sen osalta. Ja kattokin meillä pidettiin samana, ainoastaan listat uusittiin, niistäkin tuli yllättävän paljon, vaikka tutun kautta saatiin lähes tukkuhinnalla. Noista tarvikkeista ja työstä saatiin myös pikkuisen alennusta normaalihintoihin nähden, eli pääsimme mielestäni tosi halvalla.

Riippuu pohjasta, siis seinä- ja lattiamateriaalista.Paljonko niitä pitää uusia. Vesieristeet muutaman satasen, kaakelit keskimäärin 23e neliö (tavalliset),tasoite ei paljon maksa, kaapelin hintaa en muista, altaat mallista riippuen 350-500+kaapit, hanat ~200kpl, lauteiden hinnasta ei o hajuakaan eikä saunan eristeiden, peruspanelit 2-3 e metri.. niin ja ilmeisesti omakotitalosta kysymys,osakeyhtiössä pitää hakea luvat ja eristykset taloyhtiön kautta, mut omakotitalossa ei vissiin tollasessa tartte lupaa??

pystyy, meillä teki mies ( ei ole ammattilainen) lattia valun ja kaadot itse, meni kyl aikaa, mut hyvä tuli ja laatoituksen osaa oikeesti yehdä melkein kaikki kun vaan ottaa aikaa siihen ja on kärsivällinen. ja veden eristyksen voi tehdä itse kun lukee ohjeet kunnolla. siis melki kaiken voi tehdä itse jos osaa kysellä neuvoja. meil meni saunan ja pesuhuoneen uusimiseen vajaa 2000 rahaa ja kaikki tehtiin itse. siis kaikki meni uusiksi. lattilämmitystä meille ei tosin tullu. mut tavarat saa halvalla jos niiden ei tarvii olla jotain tiettyä merkkiä ja niitä ei tarvii ostaa just tietystä kaupasta. tutulla joka teki saman remontin kuin me (he myös teki kaiken itse) ostivat tavarat ainoastaan k-rautakaupasta ja heillä meni rahaa yli 6000.

Alkuperäinen kirjoittaja mn:
pystyy, meillä teki mies ( ei ole ammattilainen) lattia valun ja kaadot itse, meni kyl aikaa, mut hyvä tuli ja laatoituksen osaa oikeesti yehdä melkein kaikki kun vaan ottaa aikaa siihen ja on kärsivällinen. ja veden eristyksen voi tehdä itse kun lukee ohjeet kunnolla. siis melki kaiken voi tehdä itse jos osaa kysellä neuvoja. meil meni saunan ja pesuhuoneen uusimiseen vajaa 2000 rahaa ja kaikki tehtiin itse. siis kaikki meni uusiksi. lattilämmitystä meille ei tosin tullu. mut tavarat saa halvalla jos niiden ei tarvii olla jotain tiettyä merkkiä ja niitä ei tarvii ostaa just tietystä kaupasta. tutulla joka teki saman remontin kuin me (he myös teki kaiken itse) ostivat tavarat ainoastaan k-rautakaupasta ja heillä meni rahaa yli 6000.

Joo, mut sit jos tulee vesivahinko, vakuutus ei korvaa jos eristyksen on tehnyt ns. tee-se-itse-mies.

Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:

Joo, mut sit jos tulee vesivahinko, vakuutus ei korvaa jos eristyksen on tehnyt ns. tee-se-itse-mies.

niin, pitää olla semmonen, kenellä valtuudet tehdä, voit kyllä mennä vesieristyskurssille tietys...

Näin juuri.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:

niin, pitää olla semmonen, kenellä valtuudet tehdä, voit kyllä mennä vesieristyskurssille tietys...

höpöhöpö! siihen mitään papereita tarvita! Vakuutusyhtiölle riittää kun on ns.vaihekuvat vesieristyksestä! Näin ainakin meille remonttimies sanoi ja itse tein..ei se mitään avaruustiedettä ole. Toki työn tarkasti sitten remonttireiska. Ja opasti koko homman.

Meillä pesuhuone ja sauna yhteensä 11 neliötä. Ostettiin pukkilan laatat ja idon kalusteet ja ammattilainen teki sähkökytkennät sekä laatoitukset ja valut. Lattialämmitys maksaa aika paljon, sitä onneksi ei tarvinnut uusia meillä Rahaa meni 8000e.
Purettiin siis itse ja mies teki vesieristyksen ja auttoi ammattilaista laatoittamisessa. Ja mitä katselin niin kyllä sen vesieristyksen voi itse tehdä, mutta sitten pitää niitä kuvia räpsiä paljon ja taloyhtiön pitää tarkistaa.

Ei ne vakuutusyhtiössä mitään kysele, että ketä sen vesieristyksen on tehnyt.
Ainaka multa kun oli kylpyhuoneessa vesivahinko.
Maksoivat vielä tuntipalkan ns. "tee-se-itsemiehelle", joka teki rempan kun tila oli kuivattu.

meillä mies teki kaiken itse vaikka ei ole ns. ammattimies on tehnyt kyllä remonttia ja tekee tarkkaa ja siistiä jälkeä. kysyi vaan neuvoa aina muurari laatoittaja kaveriltaan ja hyvä tuli. tämä ammattimies sanoikin miehelleni että vois ihan hyvin tehdä remonttihommia kunosaa hyvin.
itse en kyllä uskaltai muuta kun purkaa mutta tekemisen jätän nille jotka tietävät ja taitavat homman.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen täällä:
Tarvitset ns.sertifikaatin tiettyihin hommiin...

mihin sitä tarvitaan ja kuka sitä kysyy? :)

Meillä tuli kylppärissä vesivahinko. Kylppäri oli tehty sen aikaisten säädösten mukaan. Nyt sinne laitettiin sitten uudet systeemit. Vakuutusyhtiöstä vaadittiin, että korjaaja on sertifikaatin omistava. Sinne piti ihan tieto laittaa siitä, kuka remontin teki. Sanoivat, että jos nyt jatkossa tulee vasivahinko, eivät korvaa jos tekee ns. tee-se-itse-mies. Eli meillä ainakin kysyttiin asiasta. Olishan sen rempan saanut itsekin tehdä ja olis kyllä osattukin kun miehellä on alan koulutus. Sillä vaan ei oo sitä sertifikaattia. Ei viitsi riskeerata, jos vaikka sattuukin uusi vesivahinko. Ei meillä ainakaan oo vara omasta pussista jatkuvasti olla kylppäriremonttia maksamassa. Sen takia maksetaan vakuutuksia. Sitä paitsi kun teettää ammattilaisella, saa siitä myös kotitalousvähennyksen ja omat hermot pääsevät helpommalla.

Yhteistyössä