Itse omat lapsenne hoitavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten omat tai appivanhemmat suhtautuvat uravalintaanne?
Meillä molemmat halveksuvasti. "Miksi koulutettu ihminen siellä kotona passaa lapsia?""Mitä siellä teet?"
vastaus: "Sinäkö kysyt oikeasti? Sullakin on kiire, hädintuskin ehdit kerran vuodessa käydä lapsenlapsia katsomassa. On harrastusta , te kaksi aikuista tervettä ihmistä huollatte päivät itseänne. Minä huollan yksin 4 ihmistä (minä, mies, kaksi lasta) ruoat ja muut kotityöt. Mies on päivät töissä. Te olette molemmat päivät kotona ja huollatte vain itseänne. Miten voit kysyä mitä teen päivät?"

Onko kenenkään muun isovanhemmille ongelma teidän uravalintanne?
Jonkinlaista kateutta, kun itse ei ole koskaan osannut rakastaa ketään. Kateellinen siitä, että minä rakastan lapsia rahaa ja eläkettä enemmän.

Vanhemmat ihmiset, varsinkin omat läheiset arvostavat suuresti kotiäitiyttä. Monet nuoremmat taas ei arvosta pätkääkään. Pääasia on kuitenkin, että itse arvostaa omia tekemisiään :)

Mun äiti ei ole kummemmin kommentoinut. Anoppi on kerran sanonut, että ei 4-kymppistä naista enää kukaan töihin huoli....Olen siis syksyllä 38-v, kun tää viimeinen hoitovapaa loppuu. Anopilta sikäli mielenkiintoinen kommentti, että itse ei ole ollut päivääkään töissä 38 vuoteen, vaan ihan kotirouvana on jatkanut kotiäitivuosien jälkeen. Ehkäpä jhän tarkoitti, että minunkin pitäisi suosiolla jäädä miehen siivelle elelemään... ;) :D

Yhteistyössä