Itse korjataan autot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksinäinne vaimoke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Jopas on taas. Että pitäis sukulaisilta ja kavereiltakin rahat vetää välistä. Meillä toimii siten tää elämä, että jokainen auttaa ilmaiseksi. Siskon mies esim on autoasentaja, se huoltaa autot. Mun mies on putkimies, hoitaa putkihommat. On lähipiirissä sähkäriä, kirvesmiestä ja ties mitä. Ja kun kaikki auttaa toisiaan ilmaiseksi niin miettikääs mikä säästö.

Eri asia tietty sitten, jos ei koskaan saa mitään vastapalveluksia... Yhteisöllisyys :)

Meillä ei useammankaan kaverin taidot ja opit oo sellasia, että niitä tarvis. On leipuria, opiskeliaa, ahtaajaa jne.
Kavereille pikkujuttuja (tulpan vaihtoa/polttimon vaihtoa/tms) teen ihan ilmatteeks jos vastapalvelukseks saan pestä kädet ja kupin sumppia.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Jopas on taas. Että pitäis sukulaisilta ja kavereiltakin rahat vetää välistä. Meillä toimii siten tää elämä, että jokainen auttaa ilmaiseksi. Siskon mies esim on autoasentaja, se huoltaa autot. Mun mies on putkimies, hoitaa putkihommat. On lähipiirissä sähkäriä, kirvesmiestä ja ties mitä. Ja kun kaikki auttaa toisiaan ilmaiseksi niin miettikääs mikä säästö.

Eri asia tietty sitten, jos ei koskaan saa mitään vastapalveluksia... Yhteisöllisyys :)

Hienoa että homma toimii noin. Mutta ainakin miehen sukulaisilla on aina niin paljon tekemistä (pitää päästä harrastamaan, metsällä juostaan ja kalasteteaan ja mökkeillään) että mitään eivät tee takaisinpäin, mies on liian kiltti ja tekee ilmaiseksi paperihommat mutta jos pyytää vastapalvelusta on näillä yrittäjillä aina niin kiire.
Harvoin homma toimii oikeasti noin, mitä olen itse tarkkaillut niin kyllä selkeästi on nämä jotka teettävät muilla (hyväksikäyttäjät) ja sitten on nämä joita käytetään hyväksi.

Yleensä juuri niin että rikkaat teettävät köyhemmllä ilmaiseksi.

Joo on huomattu! Ja sit oma ukko on mulle, vaimolleen, vihanen että jos kiellän ettet nyt mene sinne taas tekemään niille liki ilmaiseksi. Mut hän vaan aina menny :'(

Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
Meillä korjataan itse niin kauan kuin pystytään. Mies on harrastanut autoja koko ikänsä ja rakentelee milloin mitäkin autoa. Osaan itsekkin korjata autoja jotenkuten,mutta sähkötöissä tulee muuri vastaan. :D

Eiks tejä mie smuka joudu tekee kaikille muillekin??

Alkuperäinen kirjoittaja eräs Wife:

Hienoa että homma toimii noin. Mutta ainakin miehen sukulaisilla on aina niin paljon tekemistä (pitää päästä harrastamaan, metsällä juostaan ja kalasteteaan ja mökkeillään) että mitään eivät tee takaisinpäin, mies on liian kiltti ja tekee ilmaiseksi paperihommat mutta jos pyytää vastapalvelusta on näillä yrittäjillä aina niin kiire.
Harvoin homma toimii oikeasti noin, mitä olen itse tarkkaillut niin kyllä selkeästi on nämä jotka teettävät muilla (hyväksikäyttäjät) ja sitten on nämä joita käytetään hyväksi.

Yleensä juuri niin että rikkaat teettävät köyhemmllä ilmaiseksi.

Joo on huomattu! Ja sit oma ukko on mulle, vaimolleen, vihanen että jos kiellän ettet nyt mene sinne taas tekemään niille liki ilmaiseksi. Mut hän vaan aina menny :'(

Meillä sama asia johti lähes eroon, kun mies oli aina ilmaiseksi tekemässä muille paperitöitä, tietokonetta korjaamassa, remonttia tekemässä isälleen ja sisaruksille, auttamassa yrittäjiä kaupassa...
Mies osaa monta asiaa (lähes kaiken) ja mitä ei osaa opettelee.
Hänen suku oli tottunut siihen että hänellä teetetään ilmaiseksi kaikki työt.
On erittäin monitaitoinen mutta sanaa "ei" ei ole vielä opetellut.

Tilanen helpotti muuttamalla kauemmas miehen suvusta.
Vastapalveluksia ei koskaan tullut.
Oma äitinikin oli ihmeissään että omat vanhemmat teettävät lapsellaan ilmaiseksi sijoitusasuntoremontteja. Lapsella jolla ei edes ammattia vielä ja sitäkin opiskelee ja lainarahalla.
Ikävämpi tilanne tuo teilläkin.
Koska jos ovat tottuneet siihen että miehesi tekee niin riitaa ja välirikkoa siitä tulee jos yhtäkkiä kieltäytyykin.

Yhteistyössä