Itkuhälyttimestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelijä

Vieras
Saatiin eilen Philipsin itkuhälytin ja mietinkin missä te mahdatte vaunuissa pitää hälytintä. Ohjeessa lukee että hälytin pitää olla vähintään metrin päässä vauvasta ja tämän ymmärtää onhan kysessä radiolähetin. Mutta mikä on se paikka jonne hälyttimen laittaa ettei vauva saisi pahempia aivovaurioita lähettimen ollessa liian lähellä.

Paras paikka
moiselle stressinaiheuttajalle on ehdottomasti -
roskis!
Samaan kategoriaan kuuluu kuin kävelynopettelutuolitkin ja konttauskypärät.

Kyllä äiti huomaa, jos lapsi itkee, ei siinä tarvita noita hälyjä tuomaan lisää stressiä...
Itse huomasin,kuinka juoksin joka rapsahdusta kuuntelemaan ovelle ja ikkunaan, kun vauvat nukkui ulkosalla.
Hälyt kun ottaa häiriöitä puhelimista, autoista, radioista, mistä vaan.

Mutta tää on tietty vaan miun mielipide.

Hyvä hankinta minun mielestäni! Ei tarvinnut koko ajan olla katsomassa itkeekö vauva ulkona vai ei! Minä pidin itkuhälytintä vaunuissa vauvan jalkopäässä tai vaunujen suojan päällä jalkopäässä. Noista metrin säännöistä ei itsellä tietoa sen kummemmin.

Mäkin olen kyllä pitänyt hälytintä kopan sisällä jalkopäässä ja hyvin toimii vaikka meillä halvin philipsin malli. Meillä tuo hälytin on kyllä ollut ihan ehdoton hankinta, niin ei tarvitse kytätä koko ajan milloin vauva herää vaan voi olla vaikka toisella puolella taloa. Kyllähän siitä kuulee milloin vauva itkee ja milloin vaan vähän tuhisee tai on muuta ympäristön hälyä.

en oo ikinä kuullukaan, ettei sais laittaa koppaan.

No, mä lykkään vaunut autokatokseen päikkäreiden ajaksi. sitten pistän hälyttimen siihen ""kaiteelle"" aika lähelle.
Musta ei tosiaan ole turha. olis varmaan ollu sillon kun asuttiin kerrostalossa ja vauva nukku parvekkeella.
Mut nyt omakotitalossa... en jaksa kyllä 3 h päikkäreitten aikaa olla ulkonakaan joka päivä ja sisälle ei kuulu jos vauva itkee.

En oo ikinä kuulluutkaan.. ja neljä lasta oon kasvattanu ja itkuhälyttimen oon aina laittanu vauvan viereen.. en jalkopäähän vaan ihan sinne kopan yläosaan, pään yläpuolelle ettei vauva käsillään ja jaloillaan hosu sitä.

Niin.Sitähän tämä ap kysykin, että missä sitä pidetään kun ohjeissa kopassa pitäminen on kielletty ilman että perustellaan.Se on sitten jokaisen oma asia missä sitä pitää ja kuinka lähellä. Itse pidän hälytintä vaunujen alla korissa ja on toiminut ihan hyvin. Mielipiteitä on monia, itse olen sen todennut käteväksi.

niin on meilläkin ollut. en usko että siitä nyt mitään vaaraa aivoille olis. sanotaanhan tosiaan kännykänkin aiheuttavan aivokasvaimia, mut käytän sitäkin joka pv. ja tulevaisuudessa ostan myös lapselle sellaisen hengenvaarallisen laitteen. ps. älkää syökö meetvurstia, se aiheuttaa syöpää.

Todellakin kysyin äideiltä missä muualla kuin roskiksessa pitävät tuota laitetta. Äidit ovat luultavimmin huonoja lukemaan laitteiden käyttöohjeita ja siellä selkeästi sanotaan että laite pitää pitää vähintään metrin päässä vauvasta. Kyseessähän on radiolähetin joka on luultavimmin vielä aika voimakas. Vaunun alakori on luultavasti se paras paikka todellakin laitteelle.

Stressiä en laitteesta saa, ennemminkin siitä että joudun ulos juoksemaan vähän väliä katsomaan itkeekö vauva koska vauvan ääni ei sisälle asti kanna.

Monet äidit tälläkin palstalla ovat tarkkoja alkoholin määrästä imettäessä tai odotusaikana mitä suuhunsa pistää ettei vauvalle tule vahinkoa, mutta tälläisestä laitteen ohjeistuksesta ajatellaan että ihan huuhaata????

Mä pidän hälytintä ikkunalaudalla, jonkin matkan päässä vauvasta. Pienempänä se oli jalkapeiton tai kissasuojan päällä. Tosin meillä on huono hälytin. Se on lainavempain, sellainen johdollinen malli. Vähän epävarma, mutta kaiken ylimääräisen äänen se kyllä itseensä vetää :(

Taidamme hankkia sellaisen ladattavan, tuosta vähän kalliimman versio, joka ei ole niin häiriöaltis. Vai kannattaako, kuinka kauan olette laitetta käyttäneet?

Olen myös kuullut, ettei hälytintä saa koppaan laittaa.

Aika outoa, että sitte toisaalta jotkut vaunumerkit mainostavat, että niillä on kopan sisällä (vauvan pää päädyssä) valmiiksi ommeltu tasku lämpömittaria ´ja itkuhälytintä varten...

Meillä ohjeissa lukee, ettei saa laittaa vauvan sänkyyn tai leikkikehään, mutta ei tarkemmin syytä. Minä ymmärrän kiellon niin, ettei lapsi saisi hälyttimestä esim. nappuloita irti ja tukehtuisi niihin. Voisiko syy olla tämä?

Kysymyksessä on todella heikkotehoinen lähetin, kännykkäkin ""säteilee"" huomattavasti enemmän. Useassa mallissa voi säätää mikrofonin herkkyyttä jos rupeaa kuulumaan naapurien jutut.

En nyt tarkoita että se pitäisi laittaa lapsen syliin, eikä myöskään tarvitse viedä metrien päähän.

Meillä myös Philipsin itkuhälytin ja ohjeissa sanotaan että vähintään metrin päässä. Ei nyt niin kuolemanvakavasti olla tätä ohjetta otettu.. Käytetty ainoastaan verkkovirralla joten koskaan ei olla vaunuihin laitettu.

Pidän takapihalla pöydän päällä vaunujen vieressä. Ottaa tietty muitakin ääniä mutta kyllähän sen vauvan itkun aina erottaa ;)

Meillä esikoisen kanssa käytettiin niin kauan kuin nukkui pinniksessä (käytössä siis myös öisin) eli noin 2v asti. Todella paljon on ollut hyötyä!!

Meillä itkuhälytin ollut kans kyl aika hyvä hankinta. Vaavi oli jo muutaman kuukauden ikäinen kun raskin sijottaa vähän reilu 20euroo tähän kapistukseen ,eikä oo harmittanu viel kertaakaan.

Hälytintä pidän rattaiden työntöaisassa olevassa pullotelineessä. Hyvin ottaa lapsen äänen siitä, eikä ole kuitenkaan aivan vauvan vieressä. Toki kuuluu välillä myös naapurin jutut ku niillä myös vauva ja itkuhälytin käytössä.

Siinä Philipsin ohjeessa sanotaan, että metrin päähän, jottei vauva ylety siihen. Me ollaan pidetty sitä vaunujen kuomussa kopan ulkopuolella, mutta ei todellakaan metrin etäisyydellä.

Meillä itkuhälytintä pidetään terassin pöydällä. Talvisaikaan pakkanen aiheuttaa välillä ongelmia. Hälytin toimii jonkin aikaa kunnes akku hyytyy pakkasessa.

Samasta aiheesta löytyy täältä keskustelua, mikäli linkki toimii
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=128891

Meille sanottiin kaupassa, että itkyhälytin ei saisi olla vauvakopassa tai lähellä vauvaa, koska on elektroninen laite ja aina saattaa tulla oikosulkuja.... Ei se mitään aivovaurioista puhunut.

Niksipirkan sukkahousuohjeista on välillä hyötyä:
siellä neuvottiin pujottamaan hälytin sukkahousujen lahkeisiin ja sitoa housut työntöaisaan. Tadaa!

Muuten, meillä on hieno (=kallis) Philipsin itkuhälytin, jonka vastaanottohälytintä ei voi pitää täydellä teholla varttia kauemmin ennen kuin patterit hälyttävät. On sitten verkkovirrassa. Onko muilla samaa ongelmaa? Vikaa pattereissa, laitteissa vai käyttäjässä?

Aurora: Tarkoitatko baby yksikköä vai vanhempien yksikköä? Me ei käytetä koskaan täydellä teholla, kun vähempikin riittää. Baby yksikössä käytämme ladattavia akkuja (ladattavia pattereita), jotka kestävät n.8-10h. Akkujen lataaminen kestää n16h.
Vanhempien yksikössä oli jo tehdaspakkauksessa ladattavat akut ja nekin kestää suunnilleen tuon n.7h. Meillä siis digitaalinen Philipsin malli, hinta n.120€

Yhteistyössä