itkuhälytin ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pakkanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pakkanen

Vieras
Onko kukaan käyttänyt itkuhälytintä ulkona? Siis niin, että lapsi nukkuu päiväunet vaunuissa ja siellä hälytin. Tosin eihän vaunuissa sisällä välttämättä ole pakkasta, mutta--

Mies osti itkuhälyn, joka vaatii verkkovirran ja jossa lukee lämpötilarajaksi yli +10 astetta. Eipä tuota voi vaunuissa käyttää. Menisin vaihtamaan ladattavaan versioon, että töpseliä ei tarvitse, mutta ovatko kaikki mallit vain sisäkäyttöön?

Me ollaan käytetty itkuhälytintä ulkona, mutta pakkasessa se ei kunnolla toimi. Ollaan ratkastu ongelma niin, että laitetaan hälytin villasukkaan ja kiedotaan se vielä ohueeseen käsipyyhkeeseen ja sitten hälytin laitetaan vaunujen yläpäähän, se ei kuitenkaan ole vauvankopassa. Näin se on meillä toiminut ja hyvin kuuluu tuhinat ja itkut. Patterit on käytössä, lämpimillä keleillä sit verkkovirralla.

Pakko vielä laittaa tähän jos joku sattuu lukeen mun kommentteja toisessa ketjussa että kun siellä mainitsin että hälytin teki tenät niin se ei johtunut pakkasesta vaan jostain ihan muusta viasta.

mä en edes tiennyt et sitä ei sais ulkona pitää!!!siis jos pakkasta!!!olen aina pitänyt aina se on toiminut ja patterit 2 kertaa vaihdettu ostettu joulukuun alku puolella...

meillä itkuhäly ei ole toiminu alle -10 asteen lämpötilassa oikein. toisinaan kaikki toimii normaalisti, mutta kaksi kertaa on käynyt niin ettei hälystä ole kuulunut mitään vaikka vaavi on huutanut pää punaisena. ja kummassakin päässä on ollut virtaa. mitään muuta selitystä ei ole keksitty kuin pakkanen, jota toisella kerralla oli -12 ja toisella -13 astetta. me on kyllä epäilty,että vika ei varsinaisesti oo hälyttimessä vaan se pakkanen on häirinny niiden halpis-pattereiden toimintaa mitä silloin käytettiin. nyt paremmilla pattereilla (en olis uskonu, että merkeissä on eroja!) ei mitään ongelmia ole tullut

Silloin kun kyseessä on akulla toimiva itkuhälytin, niin sitä ei suositella laitettavaksi vaunuihin. Mutta esim. pattereilla toimivat voi laittaa vaunuihin. Meillä on vaunuissa, mutta ei samassa kopassa missä vauva.

Niin miksi ei saa? Meilla on pattereilla toimiva ja olen pitanyt kopassa jalkojen juuressa. Ongelmana on ettei ole mitaan terassin kaidetta kun asutaan kerrostalossa ja vaavi nukkuu ulkona ikkunamme alla. Ei ole parvekettakaan...

Meillä ladattava / patteri käyttöinen hälytin.Käytän aina vaunuissa on pakkasta tai ei ja hyvin toimii.Pakkaskeleillä syö pattereita enemmän..latausta en käytä kun kestää yhdellä latauksella vaan noin kolmisen tuntia

meillä on philipsin joku malli.. pattereilla toimii vauvan yksikkö. villasukassa kestänyt hyvin -20 astettakin! kerran olen joulukuun jälkeen patterit vaihtanut. ollut siis käytössä joulukuusta nyt helmikuun loppuun.

Kyllä mä oon sen verkkovirtaankin pökässy pakkasilla. Toiminut on moitteettomasti. Oli sää mikä tahansa, niin aina se on viety ulos. Tietty vesisateelta täytyy suojata, mutta ei oo siinäkään menny pilalle, jos joitakin ropsauksia on viistoon satanut. Varmaan terästä ;)

Siinä lehdessä josta luin, oli muistaakseni jostain säteilystä jotain.. en ole varma. JOku joka tietää asiasta paremmin, kertokoon.
Muistelisin että n. metri pitäisi olla matkaa vaunujen ja hälyttimen välillä.

Yhteistyössä