itkuhälytin ja pakkanen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Philps perhana!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä philipsin itkuhälytin (SC478/92 malli, kallein versio v.2005) jota olen käyttänyt jopa -20asteen pakkasella ulkona, mutta olen laittanut villasukkaan ja vaunun kuomun taskuun lämpimään. Akut tyhjenee muuten pakkasella tosi nopean!
hyvin on toiminut ja olen ollut tyytyväinen. ollaan käytetty ladattavia akkuparistoja vauvan osassa sekä verkkovirtaa sisällä, sitähän ei saisi käyttää ulkona ohjekirjan mukaan!!!
olettehan säätäneet äänenvoimakkuuden varmasti kuuluvaksi, jos itkuhälytin ei ole kuulunut tai hälyttänyt sisällä. Meillä ainakin siinä on varmaan kymmenen eri tasoa äänen voimakkuudelle!

Meillä on myös philipsin n. 100 euron itkuhälytin, jossa on myös hälytysääni, jos yhteys katkeaa. Pakkasella (jo nollassa) hälytys huutaa ihan koko ajan pätkittäin eli on tosi rasittavaa kuunneltavaa. Eikä meillä ole auttanut lapaset eikä pipot lämmikkeenä. Itse olen myös tosi pettynyt itkuhälyttimen käytettävyyteen.

Meillä on muutaman vuoden vanha Philipsin joku perusmalli ja kyllä toimii pakkasella. Olen pitänyt sitä vaunukopan sisäpuolella tai lämpöpussin sisällä.Patterit kuluu nopeemmin pakkasella kyllä. Ohjeissa sanotaan, että ei kestä pakkasta mutta eihän siel vaunujen sisällä niin paljoo pakkasta olekaan.

Meilläkin on huonoja kokemuksia Philipsin itkuhälyttimestä, siis sen luotettavuudesta. Monta kertaa on käynyt juuri niin että ulkona olevan osan varoitusvalo vilkkuu ja lapsi huutaa, mutta sisäosa on hiirenhiljaa. Eli varoitusääni pattereiden loppumisesta ei toimi joka kerta! Juoksen sitten kämpän poikki kerran 10 minuutissa kuuntelemassa vauvaa. En ole tarkistanut mitä käyttöohje sanoo pakkasessa käytöstä. Ostoslistalla onkin radiopuhelin, josta on hyötyä myös vauva-ajan jälkeen.

Sinänsä ymmärrän että paristot kuluvat nopeammin ulkona. Meillä ne yleensä toimivat taas kun ottaa hälyttimen lämpenemään välillä.

Yhteistyössä