Itku tulee! :( Yritä tässä nyt saatana siivota...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PMS blues
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PMS blues

Vieras
IKINÄ ei tule MITÄÄN minun kotitöistä jos olen 1 ja 3 v poikien kans yksin kotona. :kieh: 1v tykkää vähän autellaki, mutta 3 v innostuu AINA sotkemaan sitä enempi ku huomaa, että yritän siivota. Nyt vittu kaiken huippu: minun vessareissun aikana jätkä kaivoi tuhkat takasta ja visko niitä ympäri olkkaria ja pikkuveljensä päälle! :o :kieh: Muutenki kiusaa oikein kunnolla pientä.. Tai yllyttää kaveriksi sotkemaan.

Minun pitäs jumalauta saada tämä huusholli ojennukseen muutamassa tunnissa, kun tulee vieraitakin. Paskat, nyt ole voimia mihinkään. Tuntuu, että tekis mieli vaan mennä ja käpertyä johonkin nurkkaan ja toivoa, että koko maailma unohtaa minut...

Mahtaisko isompi malttaa pysyä sen aikaa telkkaria katselemassa että saisit siivottua. Meillä se on toiminut aika hyvin. Olen aika helpottunut kun me ei olla menossa minnekään eikä ketään ole tulossa ja siivoankin vasta viikonloppuna.

Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Voi kuule, anna olla.. lapsi perheessä pitää olla sen näköstä että siellä oikeesti asuu lapsia, pikku sotku ei haittaa mitään..

Mulla kans kohta 3v ja kohta 1,5v apulaiset :D

ha! Täällä on vieläki tuhkaa ja murusia joka paikka täynnä, kun imuri kuumeni liikaa kesken kaiken! Täällä pitäs pienet illan istujaiset pitää vapun kunniaksi! :( Perhanan mukulat ei osaa ees syödä ikinä siististi. Aina on kiva viskoa lattioille... :kieh: Sais imuroida joka pirun syönnin jälkeen.......

Niin tuttua... Ei auta kuin laskea kymmeneen tai sataan ja siivota taas, taas ja taas. Mulla pojat nyt 4 v ja 2 v ja joinakin päivinä kun itse en ole aivan poikki näen jo hienoisia häivähdyksen kuvitelmia että alkavat rauhoittua :o

Meillä pinempi ajeli tuhkakasalla Tomi Traktorilla pari viikkoa sitten, olohuoneen lattialla tietysti :laugh:

mua aina ärsyttää ko mies hokee mulle,et lapsiperheessä pitää olla sen näköstä,et on lapsia. ei kai nyt sentään tarvii sotkua olla vaikka lapsia onki?!

ymmärrän hyvin ap:n fiilikset. ei teillä toimis,jos laittaa isommalle pojalle jonkun piirretyn pyörimään siks aikaa,et vähän siivoot?meillä toi on ainoo konsti saada jotain tehtyä kun muuten just 3v. kiehnää kimpussa koko ajan ja samaan aikaan pitäs vähän alle vuoden ikästä vahtia..

Alkuperäinen kirjoittaja Mirkkuli:
Mahtaisko isompi malttaa pysyä sen aikaa telkkaria katselemassa että saisit siivottua. Meillä se on toiminut aika hyvin. Olen aika helpottunut kun me ei olla menossa minnekään eikä ketään ole tulossa ja siivoankin vasta viikonloppuna.

No telkkari on olkkarissa. Ei kyllä onnistu olkkarin siivoaminen jos siinä tuo pikkupiru pyörii jaloissa. Ja minun tarttee soittaa musiikkia siivotessa tai en pääse vauhtiin ollenkaan....

Saman näköstä täällä, mä en edes tajua kuinka joku voi sanoa että niitten lapset ei sotke.
Eilen oli vessareissuni aikana laitettu jugurttipurkki pitkin lattiaa ja dvde:t on kamalilla naarmuilla ja jumittaa kun niitten ulosrepiminen on kivempaa kuin niitten katselu.

No jos sulla on ergoreppu niin pistä pieni siihen ja isomman laitat rattaisiin valjaisiin mistä ei pääse pois. Ja alat siivota, jos iso nostaa möykän rattaissa istumisesta niin pistä musiikki soimaan.
Pakkohan se on saada siivottua rauhassa. Minä pidin omaani selkärepussa että sain tiskattua rauhassa, eikä tarvinnut koko ajan pelätä että mitä se hommaa kun ei ole näkösällä.

Kyllä meillä 3 vuotias jo ymmärtää ettei ihan mitä tahansa sentään saa tehdä, kuten viskoa tuhkia pitkin poikin. Pitäskö vähän ehkä muuttaa tapoja, miten kasvattaa.

Anna sen imurin viilennellä tunteitan ja sitaise pyyhe lastan ympäri. Tuhkat lähteekin paremmin ja imuri voi mennä rikkikin kun tuhkaa imuroi. Lapset kattomaan telkaria ja ittelle jotain mukavaa siivouspoppia. :flower: :hug:
Mä poden myös saamattomuutta, joten samassa veneessä ollaan. No toi meidän 2,5 vuotias on kyl tosi helppo lapsi, et se ei oo ongelma, mutta mun päänsisäinen kaaos estä muo tekemästä jotain ympäröivälle kaaokselle :/

Imuri ei tykkää tuhkan pölystä! Se on niin hienoa että tukkii. Mä kasaan tuhkat pääosin leikkilapiolla pois lattialta ja pyyhin kostealla rätillä mitä voin.

Kesän koittaessa tämän talon ruokailut siirtyvät lasten osalta ulos aina kun vaan sää sallii. Meilläkin muruja on aina pitkin lattioita, vaikka en annakaan ruokaa heitellä.

Mie aloitan siivouksen etuajassa, siis päiviä ennen vieraiden saapumista. Eikä SILTIKÄÄN ole koskaan niin siistiä, kuin ajan perusteella pitäisi olla. Isompia pitää vahtia, etenkin 2v 5kk vanhaa ja kyllä 4,5-vuotiaskin osaa olla tuhmana ja tyhmänä, ottaa mallia pikkusiskostaan välillä. Ja sitten 1-vuotiaat kaksoset, jotka eivät anna rauhaa, vaan joko roikkuvat kiinni ja huutavat tai sitten 2v 5kk vanha kiusaa niitä. Tai sitten muksahtelevat itekseen. Harvinaisen turhauttavaa on se, kun pitäisi ehtiä siivota ja sitten 1-vuotiaat alkavat vaatia rintaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nibblerin sisko:
Hyvä Peppari, ei vaan taija kaikilla olla munaa köyttää lasta rattaisiin...

No minä olen yh, joten kaikki hermoja säästävät keinot ovat olleet käytössä. Mm viime kesänä kävin agilitytreeneissä ja lapsi 3v oli köytettynä rattaissa, kylläkin rusinoiden, sipsien ja pillimehun kera.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meillä 3 vuotias jo ymmärtää ettei ihan mitä tahansa sentään saa tehdä, kuten viskoa tuhkia pitkin poikin. Pitäskö vähän ehkä muuttaa tapoja, miten kasvattaa.

No on ihan viime aikoina keksiny hakea pikkusen tuhkaa takasta. Eka kerta ku meni tuohon mittakaavaan. On varmaan kasvatuksessa vika sitte. :kieh: taitais olla huostaanotto paikallaan, häh???

Oikeasti vituttaa, kuin nuo jätkät on niin tarkkasilmäsiä. Ne näkee milloin äiti on pahalla tuulella tai väsynyt ja silloin ollaanki aina ekstravaikeita.. Mulla on kyllä sii sihan syy siihen, miksi yleensä en edes yritä siivota mitään jos olen yksin kotona noiden kanssa. Aina pitäs saada ne johonki hoitoon tai miehen kans pihalle, että saa jotain tehtyä... :kieh.

Alkuperäinen kirjoittaja PMS Blues:

No on ihan viime aikoina keksiny hakea pikkusen tuhkaa takasta. Eka kerta ku meni tuohon mittakaavaan. On varmaan kasvatuksessa vika sitte. :kieh: taitais olla huostaanotto paikallaan, häh???

Oikeasti vituttaa, kuin nuo jätkät on niin tarkkasilmäsiä. Ne näkee milloin äiti on pahalla tuulella tai väsynyt ja silloin ollaanki aina ekstravaikeita.. Mulla on kyllä sii sihan syy siihen, miksi yleensä en edes yritä siivota mitään jos olen yksin kotona noiden kanssa. Aina pitäs saada ne johonki hoitoon tai miehen kans pihalle, että saa jotain tehtyä... :kieh.

Missä mä mitään huostaanotoista puhuin, se olit sinä ;) Mut oikeesti, pienestä pitäen täytyy kyllä jotkut rajat lapsella olla, mitä saa ja mitä ei saa tehdä, ni sit ei pääse edes syntyyn mitään uskomattomia ylilyöntejä.

Niin se oli siis vain pikkasen tuhkaa takasta ei "kaivoi tuhkat takasta ja viskoi ympäri olkkaria".. siitä saa kuvan, että sitä on suunnilleen koko huoneen mitalta.

Niin se oli siis vain pikkasen tuhkaa takasta ei "kaivoi tuhkat takasta ja viskoi ympäri olkkaria".. siitä saa kuvan, että sitä on suunnilleen koko huoneen mitalta.

Ei, vaan NYT se kaivoi ihan oikeasti suunnilleen kaikki tuhkat takasta. Aikaisemmin on vain pari kourallista ottanu.. Nyt ois tullu useampi lapiollinen jos olisin tajunnu semmosella siivota... Se on koko saatan huone. Noi sohvat ei varmana lähe puhtaaksi eikä viitti irrottaa noita päällisiä pesuunkaan ku ei ne ehi kuivua ennen ku vieraat tulee...

Oih kuulostaa niiiin tutulta.
Meillä on yksi termiitti joka sotkee koko kämpän ja ukkokin on ihan hyvänä apuna. Ikinä ei kerkiä siivomaan kun isompi alkaa heti kiusaan vauvaa tai sitten sotkee toisesta päästä kämppää.

Ite aina ihmettelen lapsiperheitä joiden luona käyny kun niillä on aina niin tip top asunto, miten se voi olla mahdollista? Meillä on koko kämppä täynä kaikkea ylimäärästä tavaraa kun lapsi kantelee koko ajan ja mies ei tiedä mikä on naulakko tai pyykkikori, ahistaa välillä olla kotona kun aina on niin sotkusta.

Meillä on yksi termiitti joka sotkee koko kämpän ja ukkokin on ihan hyvänä apuna. Ikinä ei kerkiä siivomaan kun isompi alkaa heti kiusaan vauvaa tai sitten sotkee toisesta päästä kämppää.

Ite aina ihmettelen lapsiperheitä joiden luona käyny kun niillä on aina niin tip top asunto, miten se voi olla mahdollista? Meillä on koko kämppä täynä kaikkea ylimäärästä tavaraa kun lapsi kantelee koko ajan ja mies ei tiedä mikä on naulakko tai pyykkikori, ahistaa välillä olla kotona kun aina on niin sotkusta.

Tää on just näin meilläki kerrottuna viidellä??!!! Mä en kans tajua miten joillaki on aina niin siistiä,ei kolhuja eikä tavaroita saatikka ees pölyä missään =(

Yhteistyössä