Itku-kysely naisille!

• Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti
1 ja 2. Itkemällä itkin viime vuoden puolella kun läheisen terveydentila huononi. Muutaman vitutuksen kyyneleen pudotin alkukeväästä pieleen menneen työasian takia. Lisäksi olen niiskuttanut tunteellisia dokumentteja ja elokuvia katsoessa, mutta niitä ei lasketa.
3. Arviolta ehkä 2-3 kertaa vuodessa. Tietysti riippuu onko jotain pahaa tapahtunut/tapahtumassa.
4. Itken tosiaan niin harvoin että kun itken, siihen on todellinen pahanmielen aihe ja tuolloin mieheni antaa minulle täyden tukensa ja pitää huolen että oloni paranee tavalla tai toisella. En itke riidellessä tai pienistä asioista.
Toistuva vollottaminen on melko vittumaista katsottavaa ja kuunneltavaa.

Faelivrin
1. Reilu viikko sitten
2. Itkin koska minulle oli tullut terveyteeni liittyvä, elämää haittaava ongelma, johon ei tuntunut olevan mitään hoitokeinoa.
3. Vähän vaihdellen, mutta varmaan kerran kuukaudessa. Itken melko herkästi.
4. Mies lohduttaa, halaa ja yrittää aina löytää jotain positiivista ajattelutapaa.

1. huhtikuussa
2. Isäni soitti ja kertoi, että isoäitini on kuollut. Tiukkaa kyllä teki silloinkin, kun käytiin kesäkuun puolella hakemassa mummon asunnolta minun tavaroita ja parivuotias poikani kierteli taloa ja huhuili isomummoa... Se oli sata kertaa pahempaa kuin hautajaiset tai edes sen kuolinuutisen saaminen...
3. Erittäin harvoin.. ehkä kerran-pari vuodessa..
4. Halaa ja lohduttaa

1. viime viikonloppuna
2. spontaani onnenitku PMMP:n keikalla. jotenkin sanat osuivat juuri oikeaan ja basso sykki sydämen tahtiin.
3. ehkä kerran kuussa.
4. riippuu miksi ja miten itken. lohduttaa tietenkin jos itken suruuni mutta esim. viikonloppuna keikalla nauroi minulle :D

1. Milloin itkit viimeksi?

En muista tarkkaan, kuukauden sisään kuitenkin.

2. Miksi itkit?

Lapsi ei suostunut menemään päiväunille vaan riehui, olin itse todella väsynyt.

3. Kuinka usein itket?

Nykyään harvemmin, silti omasta mielestäni liian helposti. Vaihtelee myös todella paljon, voi olla kausia että en itke kuukausiin ja sitten joskus viikottain. Pillerit aiheuttivat kamalan vahvaa itkuherkkyyttä ja raskaudet jossain määrin myös.

4. Kuinka miehesi reagoi itkuusi?

Osaa jo aika hyvin erottaa milloin kyse on hormooni-itkusta ja jättää sen pääosin huomiotta (minun toiveestani, lohduttaminen vain lisää pahaa mieltä, johon lähtökohtaisestikaan ei ole oikein syytä ja piristämisyritykset taas saavat minut helposti ärsyyntymään) ja milloin olen oikeasti surullinen, jolloin toki lohduttaa.

Harvoin ja asiasta
1. Itkin alkuvuodesta kunnolla ja muutama kyynel äitienpäivänä.
2. Syynä oli, että hyvä ystäväni kertoi saaneensa ms-tauti diagnoosin.
3. En itke montaa kertaa vuodessa. Yleensä muutama kyynel pääse aina äitienpäivänä kun käyn äitini haudalla.
4. Mies lohduttaa.

ämmmmä
Viimeksi itkin n. kuukausi sitten kun vatsani oli niin kipeä että en meinannu pystyä olemaan. Nykyään itken harvoin, muutaman kerran vuodessa, yleensä jos jotain tosi vakavaa on edessä, hautajaisissa, töissä lasten kurjuuden edessä, pahassa riitelyssä. Tunteet on jotenkin järkevöityneet iän myötä, nuorempana itksekelin (ja myös raivosin) vähän väliä. En laske itkemiseksi sitä että esim. kevätjuhlissa tai telkkaria katsoessa liikuttuu niin että nousee kyyneleet silmiin, sitä toki tapahtuu useammin.

ämmmmä
Ai niin, mies lohduttaa ja on murheessa mukana jos itkuun on oikea syy. Nuorempana draamakuningatar-kohtauksiin se suhtautui terveen välinpitämättömästi, mikä tietysti sai mut raivoihini.. Ollaan juteltu asiasta ja on kertonut ettei pidä itkevästä vaimosta jos kyyneliin liittyy manipuloinnin makua..

djsng
[QUOTE="utelias";28706805]Tuosta yhdestä ketjusta tuli mieleen;

2. Miksi itkit?
3. Kuinka usein itket?
4. Kuinka miehesi reagoi itkuusi?[/QUOTE]

1. Vajaa kuukausi sitten.
2. Koska meillä on ollut hieman ongelmia avioliitossa ja tuntuu, että kaikki kaatuu päälle.
3. Harvoin. Ja jos itken, todella harvoin niin että kukaan näkee.
4. Mieheni ei ole nähnyt kertaakaan minun itkevän kunnolla, mutta näissä tapauksissa kuitenkin menee toki hämilleen, olen itse samanlainen. En osaa kunnolla lohduttaa toista.

Ken guru
Jos ei nyt näitä tv itkuja lasketa, niin taisi olla puolisen vuotta sitten.

2. Miksi itkit?
Tuli teinin kanssa ristiriitoja ja tuli vähän korotettua ääntä. Meillä tällaista on harvoin, ja näiden päälle kumpikin aina vähän itketään ja nauretaan :D.

Ai niin, ja kuolevan ihmisen vuoksi olen itkenyt viimeisen vuoden sisällä.

3. Kuinka usein itket?
Pari kertaa vuodessa.

Ei paljon mitenkään kun ei ne itkut yleensä miestä koske. Tuntee minut ja tietää että olen tunteellinen. Itken helpostikin esim. vakavasti sairaiden lasten vuoksi, mutta en omista asioistani niinkään.

- Muutama päivä sitten.
2. Miksi itkit?
- Parisuhteen ongelmia.
3. Kuinka usein itket?
- En nykyään niin usein, ehkä parin/muutaman viikon välein.
- Riippuu tilanteesta. Riitatilanteessa ei välttämättä reagoi, mutta muuten lohduttaa.

Peyote
1. En muista
2. Itken vihaisena ja loukattuna ja liikuttuneena
3. Varmaan aika usein, itken helposti. En vain paina niitä kertoja mieleeni jonain aarteina, siksi en voi muistaa tarkkoja aikoja.
4. Yleensä halaa ja lohduttaa, ottaa viekkuun. Jos riidellään, ei kyllä aina silloin.

"vieras"
1. Milloin? Muutama viikko sitten.
2. Miksi? Synnytys oli mennyt mielestäni perseelleen ja itkin, koska synnytykseen liittyviä pelkojani ei pelkopolikäynneistä huolimatta huomioitu eikä siellä luvattuja ja sovittuja asioita toteutettu, vaikka lääketieteellistä syytä ei ollut. Koin että minua oli loukattu ja kohdeltu törkeästi.
3. Miten usein? Ehkä kerran kuussa normaalisti. Raskausaikana useammin
4. Lohduttaa.

Eilen itkin.

2. Miksi itkit?

Siksi kun eräs ihminen sanoi kannustavia sanoja, tsemppas ja antoi uskoa että poika tulee kuntoon.

3. Kuinka usein itket?

1-15 kertaan kai. Nyt alkaa hieman helpottaa.

Luojan kiitos ei oo miestä :D

"Vieras"
- Kunnolla itkin noin vuosi sitten.
2. Miksi itkit?
- Mieheni petti minua, sen jälkeen paljon. Nyt synnytyksen jälkeen liikuttunut kyyneliin asti katsoessani vauvaa, lukiessani muiden synnytystarinoita yms - en nyt kuitenkaan itkenyt :)
3. Kuinka usein itket?
- En juuri koskaan. En myöskään liikutu kyyneliin asti normitilanteessa koskaan, nyt synnytyksen jälkimainingeissa sitten vähän useamminkin :D
- Hmm.. En juurikaan itke. Mutta riippuu paljon tilanteesta. Jos jotain surullista on tapahtunut, halaa. Tuon parisuhdekriisin aikana vaihtelevasti, en antanut koskea eikä edes useimmiten yrittänyt.

Itkin viimeksi sunnuntaina yksin autossa, kun muistelin edesmennyttä mummiani. Hän on kuollut jo 9 vuotta sitten, mutta en vieläkään ole oikein osannut päästää irti. Itken ehkä 2-10 kertaa vuodessa. En ole ollenkaan mikään pikkuasioista itkijä. Useimmiten itkemiset liittyy onneen kuin suruun. Edellinen kerta itkin myöhään illalla, kun valvoin itsekseen ja ajattelin miestä, lapsia ja kaikkea sitä hyvää mitä olen saanut. Mies ei ole kovin montaa kertaa nähnyt minun itkevän. Olen enemmän yksinitkijä. Turhanitkijöitä ei moni mies voi sietää, ei minunkaan.

- Eilen

2. Miksi itkit?

- No kun menin lukemaan jostain Iltalehden lööpistä, miten Antti Tuisku oli tavannut jonkun kuoleman sairaan faninsa, joka sitten kuoli 3 päivää tapaamisen jälkeen.

3. Kuinka usein itket?

- Raskaana ollessani ehkä noin joka toinen viikko, kun erehdyn lukemaan jotain em. tai katsomaan vaikka "pieniä ihmeitä"-sarjaa, jossa näkyy vastasyntyneitä. Normaaliolossa (eli kun en ole raskaana) itken harvemmin, kuin kerran vuodessa.

- En mä muista, miten reagoi. Siitä on niin pitkä aika, kun hän on viimeksi nähnyt mun itkevän...varmaan 2-3 vuotta sitten. Näitä raskausajan nyyhkimisiäni piilottelen sohvatyynyn/lehden takana, sillä tiedän itsekin, miten naurettavia ne on :D:D

2. Miksi itkit?
3. Kuinka usein itket?

1. Toissaviikon lauantaina.
2. Kävimme yhden koirarodun porukan kanssa yhteislenkillä. Oman samanrotuiseni jouduin lopettamaan toukokuussa. Olin häkeltynyt miten porokoirani oli niin rentona siellä toisten koirien seassa. Liikutuin siitä. Liikutuin myös siitä, miten kauniisti tsekkiläiset liikkuvat. Niitä kun oli siinä näköpiirissä yli 10 niin vähemmästäkin purskahti itkuun, kun tuli niin kova ikävä omaa mussukkaa. :heart:
3. Tavallisesti itken tosi harvoin. Nyt viimeisen vuoden aikana olen parkunut tosi usein, olen ollut tavallista väsyneempi ja alakuloisempi. Ollut liikaa vastoinkäymisiä.
4. Mies lohduttaa parhaansa mukaan

Yhteistyössä