Itkitkö synnytyksessä kivusta?

  • Viestiketjun aloittaja koppis
  • Ensimmäinen viesti
mimmi
Alkuperäinen kirjoittaja annas00:
En synnyttäessä, mutta loppu parsinnan aikana muistaakseni. Se oli kamalinta koko synnytyksessä..
Näin mullakin.Se loppu parsinta oli 13h synnytyksen jälkeen yhtä tuskaa ja tuntu että kesti monta tuntia.Kyyneleet senku valu...
 
Kimppa
Ensin itkin, sitten kun kivut yltyivät oikein koviksi, en pystynyt edes itkemään. Huuto (ja äitiä ikävä) tuli muutaman kerran viimeisissä avautumisvaiheen supistuksissa. Ilman kivunlievityksiä meni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Mulle tehtiin sectio ja enhän mä mitään tuntenut.Mut seuraavan päivän yönä mä itkin,sellasta kipua en koskaan ole kokenut ja pelkään että joudun kokemaan uudestaan,kun lapsen vielä haluan..
Sitä kipua tuntee mutta mieti sitä kipua sydämessä kun lääkärit sanovat sectioissa että nyt ei oo kaikki hyvin,sit loppujen lopuksi kun saat melkein terveen vauvan syliin niin mikään muu ei ole tärkeämpää.Olen kestänyt kahden section jälkeen sen kivun ja oma mielipiteeni on että kun siihen kipuun saa avun niin se ei ole verrattavissa tavan synnytykseen..siinä hetkellä sitä kipua vasta tuntuukin,kun synnyttä alakautta eikä välttämättä saa mitään lääkettä. :whistle:
 
en ymmärrä en
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Alkuperäinen kirjoittaja annas00:
En synnyttäessä, mutta loppu parsinnan aikana muistaakseni. Se oli kamalinta koko synnytyksessä..
Näin mullakin.Se loppu parsinta oli 13h synnytyksen jälkeen yhtä tuskaa ja tuntu että kesti monta tuntia.Kyyneleet senku valu...



Tätä en voi käsittää että miksi te annatte tikata ilman puudutusta :eek: eihän sormeakaan tikata puuduttamatta niin miksi annatte niinkin herkkää aluetta kun alapää tikata ilman kunnon puudutetta?!?
 
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä en :
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Alkuperäinen kirjoittaja annas00:
En synnyttäessä, mutta loppu parsinnan aikana muistaakseni. Se oli kamalinta koko synnytyksessä..
Näin mullakin.Se loppu parsinta oli 13h synnytyksen jälkeen yhtä tuskaa ja tuntu että kesti monta tuntia.Kyyneleet senku valu...



Tätä en voi käsittää että miksi te annatte tikata ilman puudutusta :eek: eihän sormeakaan tikata puuduttamatta niin miksi annatte niinkin herkkää aluetta kun alapää tikata ilman kunnon puudutetta?!?
Mulle ainakin laitetttiin kunnon puudutus, alapää oli ihan nyrkin kokoinen tikkauksen jälkeen kun puudutsaine turvotti sitä niin paljon.
 
omaa typeryyttä
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä en :
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Alkuperäinen kirjoittaja annas00:
En synnyttäessä, mutta loppu parsinnan aikana muistaakseni. Se oli kamalinta koko synnytyksessä..
Näin mullakin.Se loppu parsinta oli 13h synnytyksen jälkeen yhtä tuskaa ja tuntu että kesti monta tuntia.Kyyneleet senku valu...



Tätä en voi käsittää että miksi te annatte tikata ilman puudutusta :eek: eihän sormeakaan tikata puuduttamatta niin miksi annatte niinkin herkkää aluetta kun alapää tikata ilman kunnon puudutetta?!?
Kun sen piikin saa sinne alakertaan niin ei jumalauta mtn kyllä tunne !!! pyytäkää hyvät ihmiset niitä puudutteita.. ei sen pidä olla itkun paikka ja AJOISSA mainitkaa peloistanne
 
minäpä kerron
Alkuperäinen kirjoittaja omaa typeryyttä:
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä en :
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Alkuperäinen kirjoittaja annas00:
En synnyttäessä, mutta loppu parsinnan aikana muistaakseni. Se oli kamalinta koko synnytyksessä..
Näin mullakin.Se loppu parsinta oli 13h synnytyksen jälkeen yhtä tuskaa ja tuntu että kesti monta tuntia.Kyyneleet senku valu...



Tätä en voi käsittää että miksi te annatte tikata ilman puudutusta :eek: eihän sormeakaan tikata puuduttamatta niin miksi annatte niinkin herkkää aluetta kun alapää tikata ilman kunnon puudutetta?!?
Kun sen piikin saa sinne alakertaan niin ei jumalauta mtn kyllä tunne !!! pyytäkää hyvät ihmiset niitä puudutteita.. ei sen pidä olla itkun paikka ja AJOISSA mainitkaa peloistanne
En itkenyt, mutta kipeää kävi todellakin esikoisen aikaan.

Pyysin puudutusta, mutta mulle sanottiin että ole hiljaa, minä olen lääkäri kyllä minä tiedän mitä pitää tehdä ja miltä tuntuu. Viereinen lääkäri vaan hymähteli ja naureskeli. Eli eivät antaneet vaikka pyysinkin, olin tuolloin 18, kait ajattelivat että minua saa kohdella kuin koiraa koska olin nuori. Kaiken huipuksi tikkaaja oli mies ja käyttäytyi noinkin alentavasti. Arvaa jäikö kivat fiilikset? Seuraavien lapsien aikaan onneksi on ollut aivan toisenlainen kohtelu.
 
lilliputti
En, mutta lopussa itkin kun voimat loppui. Siinä hetken pillitin ja sitten ponnistin loppuun eli vauvan ulos. En ole koskaan kyllä ollut niin väsynyt kun siinä synnytyksen loppumetreillä.
 

Yhteistyössä