Itkettää ja ärsyttää ystävän käytös!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perk...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Perk...

Vieras
Vittu, anteeksi. Menee niin hermo!! Sanoin ystävälleni, että lainaan hänelle tänään 50€. Noh, eilen lapsi sitten repi vk-haalarinsa vetskarin rikki, tänään on pakko ostaa uusi ja koska meilläkään ei ylimääräistä ole niin soitin ystä välleni heti aamulla, että näin kävi ja nyt en pysty sitä 50€ lainaan.
Sanoin, että hän voi tulla meille syömään, peseen pyykit jne, ihan joka päivä, hän saa siis ma rahaa. No ei mitään, hän jankutti ja jankutti et tarttee rahaa ja et hän oli kattonu KELA:n sivuilta (tai jstn)et saan tänään rahaa. No sanoin et juu saan, mutta siihen vk-haalariin pitää varata ainakin 40€, laskut, ruoka, vaipat jne. Hän sanoi että petin luottamuksen totaalisesti. Poisti mut FB:n kavereista jne.

Ei helvetti! Tiedän että sanoin lainaavani, mutta kyllä mä nyt OMALLE LAPSELLE ensin vaatteet ostan, kun lainaan muille! Teinkö nyt jotain väärin?? Oliiko pitänyt lainata ja ostaa haalari vasta maanantaina?? Vitsi kun ottaa päähän!

Vittu, anteeksi. Menee niin hermo!! Sanoin ystävälleni, että lainaan hänelle tänään 50€. Noh, eilen lapsi sitten repi vk-haalarinsa vetskarin rikki, tänään on pakko ostaa uusi ja koska meilläkään ei ylimääräistä ole niin soitin ystä välleni heti aamulla, että näin kävi ja nyt en pysty sitä 50€ lainaan.
Sanoin, että hän voi tulla meille syömään, peseen pyykit jne, ihan joka päivä, hän saa siis ma rahaa. No ei mitään, hän jankutti ja jankutti et tarttee rahaa ja et hän oli kattonu KELA:n sivuilta (tai jstn)et saan tänään rahaa. No sanoin et juu saan, mutta siihen vk-haalariin pitää varata ainakin 40€, laskut, ruoka, vaipat jne. Hän sanoi että petin luottamuksen totaalisesti. Poisti mut FB:n kavereista jne.

Ei helvetti! Tiedän että sanoin lainaavani, mutta kyllä mä nyt OMALLE LAPSELLE ensin vaatteet ostan, kun lainaan muille! Teinkö nyt jotain väärin?? Oliiko pitänyt lainata ja ostaa haalari vasta maanantaina?? Vitsi kun ottaa päähän!

Taidatte olla aika nuoria? Menkää töihin, niin ei tartte ihan joka euroa laskea.

No en nyt tiedä ollaanko nuoria, 29 vuotiaita, ja juu-u, kuten niin monella mullakin suomessa, raha on tiukilla. Itse en ole töissä koska vauva on kolme kuukautta, äitiysloma on 9kk:tta. Ystävän yistä en osaa sanoa, enkä halua toisen suulla puhua.

Ajattelin juu ekana, että vetskarihan ommellaan uusiksi, mutta kangas vetskarin ympärillä meni niin tuhannen päreiksi, että eipä taida ommel pitää.

Ei huh huh mitä vastauksia.

TOTTAKAI oma lapsi ensin. Mitäs AP:n pitäis tehä, pitää muksu sisällä vkonlopun? Voi herra mun isä... Kurjaa jos ystäväsi suuttui, mutta oikean ratkaisun teit. Ja hei haloo, eikö AP ollu tarjonnut ruuat/pyykin pesun jne? Jos on lapseton ihminen ja saa ruuta ma ati ap:lla, niin eihän sillon tarvi rahaa. Kitkutteluahan se on, mutta elämä on.
Sidukat ja tupakit jää kauppaan, mutta tuskimpa siihen kuolee. :)

Mun mielestä kaverilta itsekästä toimintaa. Sä huolehdit ensin teidän menoista ennenkuin harkitsetkaan rahan lainaamista kenellekään. Oma lapsi tulee tietysti AINA ensin. Ehkä kaverisi täytyisi kasvaa aikuiseksi.
Kaverin täytyy itse hankkia omat rahansa. Jos hänellä ei rahat riitä elämiseen niin voit kertoa hänelle että kannattaa asioida sosiaalitoimistossa ja hakea toimeentulotukea

Taisi kaveri haluta baanalle, jos noin kovasti rahaa tarvitsee viikonlopuksi... Jos ruokapuolikin olisi järjestynyt sinun puolestasi, niin mihinpä muuhun kaveri olisi rahaa tarvinnut niin kipeesti, ettei voi maanantaihin saakka odottaa.
AP, sulla ei ole mitään syytä pahoittaa mieltäsi. Jos kaveri tuollaisesta pillastuu, niin se on vaan tosi kakara.

• Tykkää
Reactions: moona81
Mun mielestä kaverilta itsekästä toimintaa. Sä huolehdit ensin teidän menoista ennenkuin harkitsetkaan rahan lainaamista kenellekään. Oma lapsi tulee tietysti AINA ensin. Ehkä kaverisi täytyisi kasvaa aikuiseksi.
Kaverin täytyy itse hankkia omat rahansa. Jos hänellä ei rahat riitä elämiseen niin voit kertoa hänelle että kannattaa asioida sosiaalitoimistossa ja hakea toimeentulotukea

olen samaa mieltä.. ja ap:n kaverin kannattaa hieman tarkistaa omia kulutustottumuksiaan.

Älä pahoita mieltäsi, kuulostaa aika turhalta kaverilta.

Mutta, jäin miettimään, että jos on rahat noin tiukilla, niin miksi lupaat vipata 50€? Se on kuitenkin aika pirun iso raha.
Itse (työssäkäyvä jolla tilillä kyllä rahaa) en todellakaan ala heittelemään tuollaisia summia muuta kuin jos on oikeasti hätä kyseessä (lapsi/lemmikki sairastuu tms).

Mun mielestä tuossa ei oo mitään ongelmaa. Lapset on aina ensin. Ja tarjosit jopa tulee teille syömään ja peseen pyykit, niin ei luulis olevan naama rutussa jos oikeesti on rahat loppu. Ystäväs ehkä myöhemmin tajuaa miten naurettavasti toimi.

[QUOTE="jep";28387304]Taisi kaveri haluta baanalle, jos noin kovasti rahaa tarvitsee viikonlopuksi... Jos ruokapuolikin olisi järjestynyt sinun puolestasi, niin mihinpä muuhun kaveri olisi rahaa tarvinnut niin kipeesti, ettei voi maanantaihin saakka odottaa.
AP, sulla ei ole mitään syytä pahoittaa mieltäsi. Jos kaveri tuollaisesta pillastuu, niin se on vaan tosi kakara.[/QUOTE]

Mulle tuli mieleen ihan sama. Jollain vipattaa menojalka ja nyt iskee se kurja totuus, ettei välttis pääsekään viihteelle vaikka kuinka haluais :D

50€ on kyllä iso raha viikonlopuksi. Itselläni neljä muksua ja tuolla elää yli viikonlopunkin (siltikin, vaikka vaippapaketin ostaisin).

Nälkään ei taida kaverisi olla kuolemassa, kun kehtaa suuttua, jos kerran tarjoat kuitenkin apua, niin ettei nälkää näkisi.

Ja aika outoa lähteä stalkkaamaan toisen raha-asioita =D Kaverisi ilmeisesti on lapseton (koska hän ei lapsilisää saa), joten ihan hyvin pärjäisi viikonlopun ihan parillakympillä. Eli tais viikonlopun humputtelureissu hältä jäädä ja siksi suuttui.

Tuollainen hölmö ja lapsellinen kiukuttelu kannattaa antaa mennä toisesta korvasta ulos ja suhtautua siihen juuri käytöksen ansaitsemalla tavalla, eli olla täysin välittämättä koko känkkäilystä.

Nyt en oikein tajunnut koko vuodatusta
dolandude.png

• Tykkää
Reactions: MarieHos
Mä en ole koskaan käsittänyt sitä, että minkälaisia ihmisiä ihmiset oikein pitää ystävinään?

Ystävyys on jotain, mikä on lähes poikkeuksetta ikuista. Jotain sellaista, mikä EI katkea siihen, jos toinen ei pystykään lainaamaan rahaa tms.

Ei, mä en todellakaan ymmärrä ap:n "ystävän" käytöstä, mutta en ymmärrä kyllä ap:täkään. Miksi helkutissa sulla on ystävänä tuommoinen ihminen?

• Tykkää
Reactions: Muua ja Miä.
Tottakai ostat lapsellesi haalarin ensin ja sitten vasta lainaat jos on varaa. Ystäväsi tietenkin on pettynyt kun lupasit lainata etkä sitten lainaakaan, ehkä olis kannattanut muutenkin miettiä sitä lainaamista jos talous on noin tiukilla. Tosin sitä jäin miettimään, että jos ikää on jo 29 ja olet äitiyslomalla niin eikö sillä äippärahalla pitäis ihan ok pärjätä? Mulla ainakin jäi siitä aluks säästöön vaikka kuinka kun en vauvan kanssa aluksi mitään kalliita juttuja tehnyt. Toki se raha on pienempi kuin normaali palkka mutta niin on menotkin.

tuli mieleen että etkai sä ap ole ainut ihminen maan päällä jolta kaverisi voi rahaa lainata....aikamoinen "ystävä",huh huh. lapsettomat ei välttämättä aina tajua kaikkea mitä lapsiperheissä tarvitaan tai ei tarvita :)

Ymmärrän että kaveri pettyi jos oli jotain suunnitellut MUTTA sä et tehnyt mitään väärin, päinvastoin, olit tosi kultainen kun tarjosit safkaa ja muuta jos siitä olis ollut kyse että ruokaa tarttee. Mutta oli varmaan jotain muuta vailla, eikä siinä mitään pahaa, ei vaan passaa kyllä hernettä vetää tosta nenään :D Pää pystyyn, sä et ole tehnyt mitään väärää, kaveris on pässi..

Älä sure. Toivottavasti ystäväsikin ymmärtää käytöksensä lapsellisuuden viimeistään maanantaina.

Aika vähistä rahoista olisit ollut lainaamassa. Toivottavasti et itse joudu pulaan rahatilanteen kanssa. Jos olisit ehtinyt jo lainata viimeiset rahasi ennen kuin haalari hajosi, olisi tilanne ollut taas eri. Toki haalarinkin saa lainattua. Meiltä on ollut lainassa niin housuja kuin haalariakin naapurissa, kun lapset ovat rikkoneet leikeissään ja aamuksi on pitänyt olla hoitopaikassa vaatetta päällä.

Jäin miettimään miten vähillä rahoilla jotkut arkeaan pyörittävät. Meillä löytyy jotain ruokaa hätätilanteessa viikoksi (voisi ollakin hyvä joskus syödä pakastin ja kuiva-ainekaappi tyhjäksi :D ) ja muutama kymppi löytyy varmasti, kun kerää talon kaikki pikkukolikot ja vie pullot kauppaan.

Mistä tulikin mieleen loistava projekti lapsille :D Pääsevät siivoamaan pullokaapin :D

Yhteistyössä