Itkee aina ennen nukahtamista!! :(((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itkuvauvan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itkuvauvan äiti

Vieras
Miksi kohta 4kk tyttömme itkee joka ikinen kerta kun sen laittaa nukkumaan? nytkin se itkee kurkku suorana ja mies yrittää saada sitä nukahtmaan, mutta edelliset päivät huomioon ottaen urakka kestää vielä kauan. Kaikkien päiväunien kanssa sama juttu.Itku on lopulta hyvin lohdutonta ja loukkaantunutta. Sydäntä särkee mutta pakko tyttö on nukuttaa. monesti olen antanut vielä valvoa mutta sitten menee yliväsyneeksi ja itku entistä pitkäkestoisempi. Olen oppinut että tyttö itkee vaikka mitä tekisi ja välillä annan vain itkeä vaikkei saisikaan itkettää, mutta ei se lopu kuitenkaan. Onko muilla kokemuksia? En usko koliikkiin.

MIETIN ETTÄ TARVIIKO HÄNTÄ NUKUTTAA
JOSPA NUKKUIS IHAN ITSE...
TEIDÄN ETTÄ TUNTUU PAHALTA

. Olen oppinut että tyttö itkee vaikka mitä tekisi ja välillä annan vain itkeä vaikkei saisikaan itkettää, mutta ei se lopu kuitenkaan. Onko muilla kokemuksia? En usko koliikkiin.[/quote]

Alkuperäinen kirjoittaja Itkuvauvan äiti:
Miksi kohta 4kk tyttömme itkee joka ikinen kerta kun sen laittaa nukkumaan? nytkin se itkee kurkku suorana ja mies yrittää saada sitä nukahtmaan, mutta edelliset päivät huomioon ottaen urakka kestää vielä kauan. Kaikkien päiväunien kanssa sama juttu.Itku on lopulta hyvin lohdutonta ja loukkaantunutta. Sydäntä särkee mutta pakko tyttö on nukuttaa. monesti olen antanut vielä valvoa mutta sitten menee yliväsyneeksi ja itku entistä pitkäkestoisempi. Olen oppinut että tyttö itkee vaikka mitä tekisi ja välillä annan vain itkeä vaikkei saisikaan itkettää, mutta ei se lopu kuitenkaan. Onko muilla kokemuksia? En usko koliikkiin.

:hug: mä ajattelen, että sillä varmaankin on jokin kipeä, jos aina sama homma. voisko olla refluksitautia. pulautteleeko paljon? makuultaan oleminen voi tuoda tosi ikävän tunteen, kun happoja bousee kurkkuun. käytä vyöhyketrapiassa vauvaasi. aina itkuun on jokin syy. voimia teille kaikille! :hug:

Meillä kuopus itki AINA kun heräs; ensimmäiset 2 vuotta!!!
Ei väliä oliko aamu vai heräskö päikkäreiltä. Saatto huutaa lähes tunnin pahimmillaan.

Sitä mikään vaivannut; se oli sen luonto.

Meillä oli tuollaista samanlaista 2,5kk-3,5kk. Loppui kerran kun tultiin reissusta kotiin. En tiedä muita neuvoja. Meillä ei edes nukahtanut koskaan syliin tms. vaan omaan sänkyyn, joten oli sitten kiva kun toinen huusi kurkkusuorana 5min-3h...
Mä kysyin neuvoa tosta huutamisesta, että tuleeko traumoja. Mutta tää henkilö sanoi, että jos äiti tai isä on läsnä ja esim. silittää tai antaa käden lapselle, niin voipi antaa huutaa jos ei kerran mikään auta

Ei refluksia, kun pulauttelee tosi harvakseltaan. Eikö myöskään vierasta tissiä.

Olen miettinyt syytä ja en tiedä mikä voi olla. Ei kai se nyt joka kerta just nukkumaan mennessä kivuksi muutu tuo elämä ku muutoin niin pirteä ja reipas. JA kyllä se täytyy nukuttaa, koska ei harmikseni nukahda itekseen ja menee yliväsyneeksi ja valvoo väkisin. En tajua. Meinaa hermot mennä ja syyllisyys siitä on kamala. Taisin äsken tiuskaistakin :( :(

Meillä poika oli iltasin kunnon kärtty ja itkeskeli, yritin nukuttaa syliin ja kainalossa ja vaikka mitä.
Nyt vain annan ajoissa iltapullon ja vien omaan sänkyyn hämärään niin nukahtaa ilman itkuja. Pitää vaan joka ilta samaan aikaan laittaa nukkumaan, joskus vähän aikasemmin jos on väsynyt. Pojalla ikää 3,5kk

*joskus saattaa valvoa hetken sängyssään ja jutella pinnasuojien palleroille tai mobilelle, mutta nukahtaa kyllä, joskus tosin täytyy vielä tutti antaa jos putoaa, mutta suunnilleen 22:30-23 laitan joka ilta nukkumaan ja herätän joskus 10:00 aikaan ellei herää itse aikasemmin*

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meinaa hermot mennä ja syyllisyys siitä on kamala. Taisin äsken tiuskaistakin :( :(

No mä kans kirosin joku yö ääneen tolle likalle, kun se alkoi puol neljältä pitää jotain palopuhetta sängyssään. Siis jutteli vartin verran niitä näitä. Kauhiasti oli asiaa pienellä, eikä suostunut nukkumaan.
Totesin sille rumasti, et voi helve**i, koita nyt tajuta, et nyt on yö. Nyt nukutaan. :ashamed:

Meillä oli sama, mutta onneksi vauva nukahti ilman mitään itkuja kantoliinaan jos sai olla siinä pystyasennossa. Seuraili siinä mun iltapuuhia rintaan nojaten kunnes silmät alkoi lupsumaan ja nukahti. En muista minkä ikäisenä tuo vaihe meni ohi.

Siis, mun piti kyllä tarkistaa, että näenkö oikein, mitä kirjoitit!!
Mä just mietein, että kirjoittelen samasta asiasta. Meillä poika on noin 4,5 kk ja vain itkulla menee nykyään nukkumaan. Ihan pienestä asti oli tosi mahavaivainen ja koliikin tapaista itkua. Siksi tottui sylissä oloon ja vaunuissa nukkumiseen myös sisällä. Yöt nukkuu omassa sängyssä ekan yösyötön jälkeen. Mutta siis edelleen vaunuissa muuten.
Mahakivut ovat jotakuinkin rauhoittuneet, pulauttelu myös rauhoittunut huomattavasti.
Mutta ihan uutena juttuna on tullut viikon sisään kova itku, kun pitää alkaa nukkumaan. Poika on selvästi väsynyt ja pitäisi nukkua, mutta raivolla itkee, kun vaunuun laitetaan. Ei nuku myöskään missään muualla.
Toivotonta lykkäämistä, joka vain pitkittyy koko ajan. Tulee mieleen meidän esikoinen, joka muistini mukaan oli aika samanlainen.
Toivotonta, kun toinen vain huutaa kurkkusuorana, eikä mikään auta.
Hampaita on myös tulossa, mutta tämä itku liittyy selvästi "nukkumisprotestiin".
Poika on erittäin kiinnostunut ympäristöstä ja on luonteeltaan erittäin vilkas ja omaa tahtoa löytyy jo nyt.
Kirjoitit siis kuin meidän lapsesta.

Meillä alkoi nukkumaanmenohuudot kaksikuukautisena. Ihan kurkku suorana vauva huusi, vaikka kuinka piti sylissä ja heijasi. Lopulta päätyi sänkyymme nukkumaan tissi suussa, kun ei kenenkään hermot kestäneet sitä meteliä, joka saattoi jatkua parikin tuntia. Ei loppuneet huudot.
Vielä melkeen kaksivuotiaanakin huutaa, etenkin, jos menee vähänkään yli unien. Aika on tosin enää korkeintaan vartti. Ollaan päädytty siihen, ettei lapsi vain malta nukkua, valveilla kun on niin kivaa =) Nyt hermot jo pitävät, enkä ajattele, että lapsi saisi traumoja huutaessaan, onhan joku aina lähellä. Yöt nukkuu läpensä, on nukkunut hyvin aina, kunhan on vaan saatu nukahtamaan.

Taisi olla lekamiehen kommentti silkkaa huumoria;)

Mutta kiitos kaikille vastaneille. Helpotti kummasti ja ehkä hermotkin kestää ku osaa vähän arvella syytä. Ei kiinnosta tytöllä nukkuminen ku on niin paljon muutakin kivaa ja äiti niin malttamattomana odottaa omaa rauhaa..

Yhteistyössä