Itella hävitti paketin ja vastaanottaja ei usko että lähetin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v*tunv*ttu!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v*tunv*ttu!!

Vieras
Lähetin maksikirjeenä 2.luokassa 8.12 eikä kuulema ole mennyt perille. Seurantakoodia tms. en tietenkään saanut. En enää ikinä lähetä mitään postin kautta!!

AINA paketit paketteina eikä kirjeinä! Etenkin kun kirppistouhusta kyse! Pakettia pitää voida seurata postin järjestelmässä, ettei pääse tälläistä tilannetta syntymään.

Eli postin vika, kun et pyydä seurantakoodillista lähetystapaa?

Minä pyydän aina vähänkin tärkeämmille jutuille, varsinkin jos tarvitaan todistusta vaikka ostajalle.

[QUOTE="miikkis";25318926]Eli postin vika, kun et pyydä seurantakoodillista lähetystapaa?

Minä pyydän aina vähänkin tärkeämmille jutuille, varsinkin jos tarvitaan todistusta vaikka ostajalle.[/QUOTE]

Ei se lähettäjänkään vika ole, jos posti hukkaa lähetyksen. Ei niin saisi tapahtua, olipa lähetyksessä seurantakoodi tai ei.

Kesällä oli ylen uutisissa juttua, miten itella hävittää joka päivä 100kg postia pelkästään siksi, että sen hienot lajittelumasiinansa silppuavat ne. Vika on tiedossa ja ollut kauan, postin hyypiö vaan totesi että pahmenninkin on joskus ollut ja pyrkivät vähentämään hävikkiä. Kertoo paljon firman asenteesta eli maksava asiakaskaa ei välttämättä saa rahoilleen vastinetta. Mun lähettämistä kirjeistä todistettavasti kaksi on hävinnyt; toinen olisi mennyt kirjakerhoon joten eivät varmaan itse pimittäisi moista.

Jos vielä palataan siihen 100kg kirjeitä niin jos keskivertokirje painaa 20g niin kiloon mahtuu 50kpl eli 100kg-> 5000 tuhottua kirjettä päivässä. Plus varkaudet ja muut hukkaamiset. Ei ihme että eräs itellan työntekijä ei missään nimessä halunnut, että postitan hänelle ne tavarat joista kauppaa teimme.

Ei maksikirjeeseen kuulu seurantakoodi. Se on sen hinta, että paketin saa postilaatikkoon.

Tosin meillä ei mahdu luukusta ne joten ottaa aivoon kun joku lähettää esim. 8 euron maksikirjeitä kun pakettina menisi halvemmalla ja saisi sen koodin!!

postiin tekeen reklamaatioo!!! ne antaa sulle lapun minkä täytän tarkkaat tuntomerkit yms, toistat tänän (kuuleman mukaan kolmasti) ennekun posti reagoi siihen rahallisesti!!!

lähetät mitä vaan niin pitäisi perusolettamuksesna olla että posti pääsee perille!!! turhaa jauhatte muuta.

Todennäköisimmin katoaa II-luokan kirjeet, jotka ovat muodoltaan tai kooltaan epätyypillisiä (eli sisällä on muuta kuin yksi-kaksi paperiarkkia). Tämän on posti, jossain lausunnossaan sanonut.

Mieluiten laitan minäkin pakettina tai jos kirjeenä, niin sitten I-luokassa. Ja aina tiedän minkä riksin otan, jos kirppiskauppaa teen kirjelähetyksellä. Joten en lähetä kuin parin euroon arvosta kirjeenä.

Mä annan (yleensä) ostajan valita että haluaako pakettina vai maksikirjeenä.

Jos ottaa maksina, eikä mene perille, niin voivoi sitten. En ota vastuuta postin kadottamista lähetyksistä. Ei tosin oo kadonnutkaan mitään vielä, muutama on väittänyt että on muttamutta...

Ap, tee postiin katoamisilmoitus.

Ei se lähettäjänkään vika ole, jos posti hukkaa lähetyksen. Ei niin saisi tapahtua, olipa lähetyksessä seurantakoodi tai ei.

No ei ole, ei, mutta ei postiin voi luottaa. Siksi aina seurantakoodi. Olen periaatteessa ihan samaa mieltä kanssasi, mutta käytäntö on osoittautunut monta kertaa toisenlaiseksi ja luotan ennemmin käytännön tuomaan kokemukseen kuin ihanteisiini.

Maailma on mennyt tähän, että rahalla saa ja hevosella pääsee.

Kysyin siwan myyjältä miten kannattaa lähettää ja hän sanoi että maksikirjeenä kakkosluokassa. Meidän posti on siwassa. Myyjä otti maksun, kirjoitin vastaanottajan ja lähettäjän tiedot ja annoin kirjeen myyjälle.

Musta tuntuu että korvaan tän vastaanottajalle. Mulle on tärkeää että muhun luotetaan!

postiin tekeen reklamaatioo!!! ne antaa sulle lapun minkä täytän tarkkaat tuntomerkit yms, toistat tänän (kuuleman mukaan kolmasti) ennekun posti reagoi siihen rahallisesti!!!

Jos lähetystä ei ole ollut vakuutettu lähetys, ei posti ole velvollinen korvaamaan hukattua, rikottua tai tuhoutunutta lähetystä. Näin lukee postin sopimusehdoissa ja olet ehdot hyväsynyt, kun olet valinnut lähetystavan. Hienoa eikö olekin?

Viimeisimmän uudistuksen jälkeen posti on kyllä kulkenut miten sattuu. Surkea uudistus...

90 prosentissa näistä tapauksista vastaanottaja yrittää kusettaa. Et myöskään ole vastuussa postin hukkaamista lähetyksistä. Se joka tavaran nyt omistaa (ostaja?), voi hakea postilta korvausta mutta on tunnettua ettei posti korvaa hukkaamiaan kirjelähetyksiä. Esim. oikeudessa todisteeksi lähettämisestä riittäisi myös kuitti maksetusta postimaksusta. Pääsääntöisesti kannattaa lähettää vähänkin arvokkaammat lähetykset pakettina.