Ite tehyt vauvanruuat ja pakastaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyynä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nyynä

Aktiivinen jäsen
30.10.2006
32 441
10
38
Onko kukkaan tehny ite vauvanruokia ja pakastanu niitä niihin lasisiin vauvanruokapurkkeihin? Jos on niin miten ootte välttyneet siltä ettei purkit hajoo pakastimessa ku neste laajenee? Vai ootteko täyttäneet purkit vajaiksi?

Tattista heille jotka jaksavat vastata
a207.gif

Kunnolla tyhjää tilaa, niin kestävät. Yksi hyvä tapa on pakastaa nokareina pakastustarjottimella (iso reunallinen astia käy siihen yhtähyvin, jos ei kuulu pakastimen varustuksiin) ja siirtää ne pakasterasiaan ja ottaa yksittäin käyttöön.

Mie oon pistäny noihin jääpalarasioihin. Niistä sitten kipannu johonkin rasiaan ja sieltä ottanut ja sekoitellut keskenään. Ja välillä jos on ollut vaan vähän valmista sosetta niin ottanut pakkasesta vähän lisää nii ei oo tarttenu uutta purkkia availla. :)

kiitos paljon vastanneille :flower:

meiän vauva on jo 8,5kk joten ei enää mitkään suupalat täytä massua... 200 g menee kerralla sapuskata joten nuo jääpalamuotit, vaikka ovatki aivan järettömän hyvä idea, on vähän pieniä meiän tarkotuksiin.

mie taian jatkaa nuitten minigrippipussien käyttöä koska jos sitä laajenemisvaraa tarvii paljonki niin miulla on pian aikaa pakastin täynä lasipurkkeja. =) mie ku teen aina 10 litran kattilallisen kerralla kasvis-pasta/riisisosetta ja sitte vielä paria kolmea eri lihaa siihen päälle.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
mie ku teen aina 10 litran kattilallisen kerralla kasvis-pasta/riisisosetta ja sitte vielä paria kolmea eri lihaa siihen päälle.. :D

Sähän oot oikein kunnon emäntä :D
Mä erikoistuin aikoinaan lähinnä parsasoseisiin, ne oli jostain kumman syystä meidän lasten herkkua :x. Luvattoman usein sapuskat tuli myös lasipurkista jonka etiketissä luki Piltti tai Bona :ashamed:

No mie olen kyllä pistänyt sosetta ihan pilttipurkit piripintaan eivätkä ole hajonneet yhtään mihinkään pakkasessa. Ensin viilennän jääkaapissa jääkaappikylmäksi ja sen jälkeen vasta pakkaseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
kiitos paljon vastanneille :flower:

meiän vauva on jo 8,5kk joten ei enää mitkään suupalat täytä massua... 200 g menee kerralla sapuskata joten nuo jääpalamuotit, vaikka ovatki aivan järettömän hyvä idea, on vähän pieniä meiän tarkotuksiin.
Lihat menee kätevästi tuollaisina isompina nokareina pakastettuna (jääpalamuotit oli turhan pieniä). Niitä on kätevä lisäillä erilaisten kasvisoseiden joukkoon tai vaikkapa muun perheen keitettyjen perunoiden kanssa. Löysät nestemäiset soseet voi laittaa jääpalapusseihin pienen suppilon avulla ja niillä saa äkkiä nestettä ruokaan ja jäähdyttyä sitä (itse käytin usein kesäkurpitsaa sekä sipuli-paprika-vesilientä näihin), etenkin juuri keitetyn perunan kanssa ne olivat käteviä.

Yhteistyössä