Ite tehdyt joululahjat?

Mä tein viime vuonna mun molemmille isovanhemmille purkin aprikoosimarmeladia, purkin appelsiini-greippimarmeladia ja korppuja. Tykkäsivät kovasti =) Ei heille osaa mitään ostaa, kun kaikkea jo on.

Tänä vuonna leivon leivät molemmille sekä teen karkkeja muutamia eri sortteja.

kiitos
mitäs vinkkejä antaisitte mulle, kun mun tyttö (13v) haluaisi tehdä ite lahjoja jouluksi, mutta mullakaan ei ajatus juokse. Onhan tietty villasukat ja tällaset mahollisia, mut jotain muuta olis kiva antaa. Kiitos!

Mä kanssa teen saippuoita, valmiista massasta. Tuoksuina mm. sitruuna, appelsiini, kaneli. Saippuoihin sit koristeeksi kuivattuja aplari ja sitruuna siivuja. Kanelitankoja yms.

Sitten teen muutamat villasukat. Ja meinasin tehdä myös tiskirättejä (oiskohan tää hyvä sille 13 vuotiaallekin?), vielä en ole päättäny että neulonko vai virkkaanko. Ohjeita on netti pullollaan :)

"Mihla"
Tiskirätit ja joku kiva puhdistusaine (esim. Mummi ja minä) on hyvä ja helppo idea. Kaikkihan niitä tarvitsee.

Lisäksi Novitan pitsikukkakehikolla voi tehdä heijastinnauhasta (saa askartelukaupoista) kivoja kukkaheijastimia. Laittaa vaan hakaneulan tai rintaneulan takaosan siihen kiinni.

Itsetehdyt namit on olleet meillä myös ihan hittejä, menee kuin kuumille kiville.

Saaristolaisleipää ajattelin leipoa ja kääriä leivinliinaan, joka myös menee lahjaksi.

Meillä pienet on innoissaan tehneet hamahelmistä sydämiä, tähtiä jne, jotka ollaan silitetty ja liimattu magneetti taakse. Hieno jääkaappimagneetti ja mummit ja kummit tykkää, kun on lapsien itsensä tekemä.

Yhteistyössä