Italiatietoiset HOI!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hassu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hassu

Aktiivinen jäsen
18.02.2005
1 100
1
36
Mitä voisin pyytää mieheltäni Venetsiasta? Onko jotain sellaista mikä on ehdoton tuliainen? Esim. koruja, laukkuja vaaitteita, syömistä...??

*muoks, nyt olis tilaisuus pyytää, harvoin tulee kunnon tilaisuuksia :whistle:

Minä voisin pyytää,että minulle tuotaisiin semmoinen venetsialainen naamio. Siellä on ne vuosittaiset naamiaisjuhlat, siellä käsityöläiset tekevät kauniita naamioita, minä ostin sellaisen vuonna 90 ja olen sitä naamiaisissa käyttänytkin =) Myös käsintehty kirjepaperi ja kuoret ovat sieltä yleinen tuliainen.

Alkuperäinen kirjoittaja povia:
Italiassa ei ole mitenkaan halpaa, mutta siellahan on kaikkea ihanaa B) Juuri noita mainitsemiasi on enemman erilaisia.... mitas haluaisit? Riippuu tietysti vahan mista tykkaa.

tykkään kaikesta chicistä :D mä en tiedä minkälaiset markkinat sielläpäin on. Tietty joku suklaa olis kiva. Jotain kosmetiikkaa ehkä. Kengät mua kiinnostaa, harmi vaan kun en pääse itse paikalle :p

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Minä voisin pyytää,että minulle tuotaisiin semmoinen venetsialainen naamio. Siellä on ne vuosittaiset naamiaisjuhlat, siellä käsityöläiset tekevät kauniita naamioita, minä ostin sellaisen vuonna 90 ja olen sitä naamiaisissa käyttänytkin =) Myös käsintehty kirjepaperi ja kuoret ovat sieltä yleinen tuliainen.

ahaa, kirjepaperi ja kuoret kuulostaa kivalta. =)

Punaviini oli halpaa, kait se on melko halpaa vieläkin. Eniten kaipaan Italian reissulta sellaisia suolaisia maissinjyviä joita rouskuteltiin baarissa drinkin lisänä :p

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Punaviini oli halpaa, kait se on melko halpaa vieläkin. Eniten kaipaan Italian reissulta sellaisia suolaisia maissinjyviä joita rouskuteltiin baarissa drinkin lisänä :p

punkkua en juo..
Onkohan siellä jotain hyviä itailialaisia kahvipapuja, joita vois jauhaa espressoon?Osaiko joku vinkata sellaista?

Oi ja näitä suklaita :p Niissä on mukana ihana rakkausmieltelmä.. tai oli ainakin silloin kun viimeksi niitä söin.
baci.jpg

Se Muranon lasi on tosi kaunista, siinä on pieniä kultahippusia. Siitä tehdään mm. korujakin (vaikka rukousnauhoja), ovat tosi kauniita.

Ja sit mistä päin Italiaa vaan niin tuon ruokaa ja juomista (vaikka sitä oikeeta kunnon Limoncelloa millä voi marinoida mansikoita kesällä jätskin seuraksi...) se taitaa tosin olla etelän erikoisuus mutta myydään muuallakin.