Italian puolustusministeri uhkasi tappaa suomalaisen krusifiksimamman.

• Viestiketjun aloittaja järkkyy :-O
  • Ensimmäinen viesti
järkkyy :-O
Italian puolustusministeri: "Krusifiksin vastustajat kuolkoon pois!"
5.11.2009 16:28
A A Jouni Kantola

Ignazio La Russa
FIRENZE. Italian puolustusministeri Ignazio La Russa raivostui keskiviikkona television suorassa lähetyksessä, jossa käsiteltiin suomalaislähtöisen naisen vaatimusta poistaa krusifiksit kouluista.

"Me emme ota krusifikseja pois kouluista. Sellaista haluavat saavat kuolla pois. Krusifiksit jäävät kaikkiin kouluihin. Saavat kuolla pois", La Russa ärjyi La vita in diretta -ohjelmassa.

Puolustusministeri oli kutsuttu ohjelmaan puhumaan 4. marraskuuta Italiassa vietettävästä puolustusvoimien juhlapäivästä. Ennen puolustusministerin haastattelua iltapäivän asiaohjelmassa puhuttiin Italiassa tunteita herättäneestä krusifiksikiistasta.

Tämä keskustelu oli La Russan tulkinnan mukaan käyty anteeksiantamattomalla tavalla.

Kun puolustusministeri kutsuttiin kameroiden eteen, hän aloitti raivoisan monologin krusifiksien puolustamiseksi ja kritisoi voimakkaasti näkemystä, jonka mukaan krusifiksit pitäisi poistaa Italian julkisten koulujen luokkahuoneista.

La Russa haukkui myös kansainvälisiä järjestöjä Yhdistyneitä Kansakuntia ja Euroopan ihmisoikeustuomioistuinta.

"YK ja muut turhat kansainväliset järjestöt eivät merkitse mitään", La Russa sanoi.

Puolustusministerin raivonpurkaus sai studioyleisön taputtamaan voimakkaasti. Ohjelman juontaja Lamberto Sposini sanoi olevansa La Russan kanssa samaa mieltä.

"Krusifiksit ovat olleet kouluissa 50 vuotta, eikä niistä ole ikinä kenellekään ollut haitaksi", Sposini sanoi.

Euroopan ihmisoikeustuomioistuin (EIT) päätti tiistaina, että julkisten koulujen seiniin kiinnitetyt krusifiksit Italiassa rikkovat lasten uskonnonvapautta sekä vanhempien oikeutta kasvattaa lapsensa oman vakaumuksensa mukaan.

EIT käsitteli asian Italiassa asuvan suomalaissyntyisen Soile Lautsin Italian valtiota vastaan nostaman kanteen seurauksena. Lautsi kertoi Helsingin Sanomille tiistaina, että hän ja hänen perheensä ovat saaneet krusifiksikiistan johdosta useita tappouhkauksia.

hivenenhullu
mun mielestä italian pitää pysyä kannassaan ja pitää krusifiksit seinillä!!! muuten pikkuhiljaa alkaa vähän joka maassa tuo vaatiminen... ja kun hommahan ei toimi, en mä voi muuttaa esim islam maahan ja vaatia ettei minareeteista (en tiiä oliko oikein kirjoitettu) saa sitä rukousta kuulua joka päivä moneen kertaan!! se on maassa maan tavalla... lisäks, kun italiasta on kyse niins iellä on vatikaani, vähän väkisinkin siellä suunnalla on noita uskonnollsia juttuja :D patsaita,seinämaalauksia ym. että jos ihan ehdottomiks ryhdytään niin melkoinen määrä taidettakin poistuis näkyviltä

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No eihän tuossa missään sanottu, että Italian puolustusministerio olisi uhannut tappaa suomalaisen krusifiksimamman.
Tuo oli ihan selvä peitelty uhkaus :attn:

Paneeko mafian asialle vai sattuuko mammalle vain liikenne"onnettomuus".

hmph
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eihän tuossa missään sanottu, että Italian puolustusministerio olisi uhannut tappaa suomalaisen krusifiksimamman.

Ihan sama sellaiselle pipi-päälle kuin se nainen on. Se kuulosti tosi kajahtaneelta. :(

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
mun mielestä italian pitää pysyä kannassaan ja pitää krusifiksit seinillä!!! muuten pikkuhiljaa alkaa vähän joka maassa tuo vaatiminen... ja kun hommahan ei toimi, en mä voi muuttaa esim islam maahan ja vaatia ettei minareeteista (en tiiä oliko oikein kirjoitettu) saa sitä rukousta kuulua joka päivä moneen kertaan!! se on maassa maan tavalla... lisäks, kun italiasta on kyse niins iellä on vatikaani, vähän väkisinkin siellä suunnalla on noita uskonnollsia juttuja :D patsaita,seinämaalauksia ym. että jos ihan ehdottomiks ryhdytään niin melkoinen määrä taidettakin poistuis näkyviltä
Aivan. Maassa maan tavalla ja miksi piti muuttaa maahan jossa aivan varmasti katolilaisuus näkyy kaikkialla ja on osa sitä maata.

Mä olen kyllä samaa mieltä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ihan sama sellaiselle pipi-päälle kuin se nainen on. Se kuulosti tosi kajahtaneelta. :(
Mamut nyt yleensä ovat hiukkasen pipejä.

vieras
Atesisti voi tietysti vaatia uskontojen kieltämistä, mutta mitään perusteita sill ei ole. jos en pidä punatukkaisista naisista, en silti voi vaatia niiden poistamista katukuvasta sillä perusteella, etten itse ole punatukkainen.

Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Mä olen kyllä samaa mieltä.

juuri turkissa oli muutettu jokuuskontoon ja kouluun liittyvà juttu. siis tàssà tapauksessa liittyi islaminuskoon

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Onkohan toi SUOMALAISSYNTYINEN nainen ajatellu yhtä PIKKUSEIKKAA?

Joka on SUOMEN LIPPU?

Siinäkin on risti kristinuskon vuoksi... :whistle: :whistle: :whistle:

Että nyt vaan vääsää uusia lippuehdotuksia! :D :LOL:
Ennen kuin ehdit kissaa sanoa Suomen siniRISTIlippu kielletään rasistisena.
:attn:

Yhteistyössä