Italia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maroon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maroon

Vieras
Tässä on kyllä vielä aikaa, mutta uteliaisuuttani kysäsen, että minkälaisia kokemuksia teillä on Italiasta lasten kanssa? Ollaan kesällä menossa (poika sillon reilun vuoden) ensin Roomaan ja sitten Sorrentoon.

Reilu 5 v Milanossa asuneena ja Italiassa paljon matkustaneena.Ei mitaan ongelmaa lasten kanssa. Ihmiset lapsirakkaita, ruoka hyvaa niin aikuisille kuin pienemmillekin. Purkkiruokaa ja korvekemaitoa loytyy apteekeista ja ruokamarketeista. Ei nae mitaan miksi siella ei parjaisi lasten kanssa.

Chinagirl, onko Milanon vuosistasi kauan?
Ollaan menossa sinne käymään kuukauden päästä ja olisi kiva kuulla missä siellä kannattaisi käydä ja mistä löytyisi edullisia(?) ostospaikkoja? Lastentarvikeliikkeitä? Osaisitko kertoa mitään...? :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2006 klo 18:02 ei pääse kirjautuun kirjoitti:
Chinagirl, onko Milanon vuosistasi kauan?
Ollaan menossa sinne käymään kuukauden päästä ja olisi kiva kuulla missä siellä kannattaisi käydä ja mistä löytyisi edullisia(?) ostospaikkoja? Lastentarvikeliikkeitä? Osaisitko kertoa mitään...? :heart:

Edullisia ostopaikkoja ei taida Milanosta loytya ... :D

Moi,
asutaan lähellä Sorrentoa miehen työn vuoksi!Asuttu siellä nyt 5kk ja joo,italialaiset ovat lapsirakkaita,muttei auttavaisia (bussiin nostat vaunut itse,ovea ei avata jne.) kaunista seutua on ja lastentarvikeliikkeistä löytyy kaikki tarvittava!Mikäli teillä on lapsi,joka vielä viihtyy syöttötuolissa,niin suosittelen ottamaan sellaisen pöytämallin mukaan!Siis ,jos haluatte ruokailla ulkona...en ole vielä törmännyt yhteenkään ravintolaan,missä olisi syöttötuoleja!Mukavaa lomaa teille ja ehkä törmätään,jos kuulee suomea???

Ollaan Milanossa pari päivää ja sitten lähdetään tutuille Reggio Emiliaan päin. Olisi edelleen kiva kuulla missä kannattaisi käydä... Reissuun lähdetään tällä kertaa vain miehen kanssa, lapsi jää mummolaan.
Missäpäin on Sorrento?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2006 klo 21:59 baby kirjoitti:
Moi,
asutaan lähellä Sorrentoa miehen työn vuoksi!Asuttu siellä nyt 5kk ja joo,italialaiset ovat lapsirakkaita,muttei auttavaisia (bussiin nostat vaunut itse,ovea ei avata jne.) kaunista seutua on ja lastentarvikeliikkeistä löytyy kaikki tarvittava!Mikäli teillä on lapsi,joka vielä viihtyy syöttötuolissa,niin suosittelen ottamaan sellaisen pöytämallin mukaan!Siis ,jos haluatte ruokailla ulkona...en ole vielä törmännyt yhteenkään ravintolaan,missä olisi syöttötuoleja!Mukavaa lomaa teille ja ehkä törmätään,jos kuulee suomea???

Kerropa Sorrentosta sen verran enemmän että "kannattaako" siellä käydä. Me on PohjoisItaliassa käyty monta kertaa ja nyt kiehtoisi vähän etelämmät maisemat, Rooma, Napoli, Sorrento, Pompej jne.
Kouluikäiset lapset lähtee mukaan ja matka toteutetaan omatoimimatkana (kuten yleensäkin) lentäen esim Roomaan ja sieltä junalla ja bussilla. Tai siis toteutettaisiin jos tuonne päin Eurooppaa suunnataan

\
Moi,

\
Moi,

\
Moi,

Mitä mieltä muuten olet alueesta? Ja missä kannattaisi käydä tuollaisen reilun vuoden ikäisen riiviön kanssa?

Huomenta!poju just heräs yömaidolleen ja mulle ei tule uni eli koneen ääreen!?Sorrento ihan kiva paikka ja kesällä sieltä pääsee Caprin lomasaarelle laivalla!suosittelen kuitenkin pohjois-Italiaa lomakohteeksi tai muita ns.turistipaikkoja!Onhan siinä Napolin lähellä nähtävää(aikuisille),Pompei on nähtävä mikäli sinne lähettyville tulee,Vesuvius tulivuori kans!Aika köyhää seutua muuten ja Napolin lentokenttä???joo...sama,kun olis Tampereen kentällä!huono olen sitä aluetta kyllä kehumaan,sillä ei vielä kertaakaan ole tullu sellanen tunne,että tänne haluaisin tuoda kaikki kummilapseni ja muut ;o)
Toisaalta,emme vielä ole asuneet siellä kuin n.5kk ja kesäkausi vasta alkaa eli voi olla,että kesällä tapahtuu paljon enemmän ja lapsillekin jotain kivaa!?niin ja Napolissa kannattaa olla varovainen, taskuvarkaita riittää!
Hiukan nekatiivisen kuvan annoin Napolin seudusta,mutta se on minun mielikuvani ja totuuden kerron,ettei muiden loma mene pilalle!Italia muuten kiva lomamaa(turistipaikat),mutta en suosittele Napolia lapsiperheelle.Sorrento joo ja lomasaaret siinä lähellä!Hyvää lomaa kaikille ja kokemuksista oppii!Ciao

joo,totta...ajattelin hiukan itsekkäästi ja oman lapseni kannalta(10kk)!
7-vuotias jaksaa paljon paremmin ja kiinnostavia asioita löytyy kyllä!Museot Napolissa mielenkiintoiset ja Pompei on nähtävä...ainutlaatuinen koko maailmassa!

Yhteistyössä