Naimisiin, mutta miten?

• Viestiketjun aloittaja Milga
  • Ensimmäinen viesti
Milga
Ollaan kihlattuni kanssa keskusteltu naimisiin menemisestä, mutta ongelmaksi on tullut erilaiset toiveet häistä. Itse haluaisin pienet ja intiimit häät, ehkä jossain lapissa. Mutta mieheni haluaisi isot perinteiset häät kotipaikkakunnallamme. Onko muilla tällaisia kokemuksia ja miten olette saaneet ne järjestymään. Ja minkälaisia häät teillä on ollut?

Me ollaan leikkimielessä suunniteltu häitämme ja pahasti on ristiriitoja. :D me ei päästäis yhteisymmärrykseen edes ruuasta. Mies kun haluaisi perinteisen karjalanpaistin tms ja minä taas jotain meksikolaishenkistä. :D :p vieraitakin mies kutsuisi paljon enemmän kuin itse olen ajatellut. Itse miettinyt että noin sat, mutta mies haluaisi kutsua kaikki, jolloin tulisi yli 200. Joten tiedän mistä puhut, vaikka ei itse ollakaan menossa ainakaan vielä naimisiin. Enkä oikeesti osaa edes auttaa sua, muuta kuin, että koittakaa tehdä kompromisseja -vihaan niitä!!! ;) :headwall:

Mamuska
Ennen mä aina ajattelin (ja seurustelun alkuaikoina puhuttiinkin), että haluan isot häät, joissa on edustettuna kaikki mahdollinen, mutta kun sitten lopulta mentiin naimisiin (7 yhteisen vuoden jälkeen), niin vihkiminen tapahtui maistraatissa, hääjuhla oli meillä kotona ja vieraina olivat 20 lähintä sukulaista.
Ja silti olin kuningatar, joka sai kuninkaansa ja hääpäivä oli elämäni kaunein ja romanttisin päivä. :heart:

miippula
koittaakapa tätä konstia ensin otatte jonkin raha summan jonka saatte käyttää häihinne...
sitten ei muuta kuin laskemaan mitä esim 200 vieraan ruuat minimissään maksaa esim200 x 20 e..
plus paikka vuokrat ja tietenkin kaikki toivettenne mukaan, netistä löytyy todella paljon infoa häihin liittyen,eräs loistava sivu on amoriini.com
niminen sivu.
kyllä ne siitä asiat ratkeaa niin tekin munkin... häät oli toukokuussa...
ja kompromissi tehtiin alle 100 vierasta oli...ja ihana päivä myöskin. :heart:

Meillä laskettiin rahat ja varat ensin. Omilta vanhemmilta ei olisi herunut mitään tukea rahallisesti ja eroneet kun ovat eivät olisi edes samoihin häihin sopineetkaan!(Äitini mm. ilmoitti ettei tule häihin jos entinen ukko sinne änkää!)
Niinpä loppujen lopuksi menimme kahdestaan naimisiin maistraatissa virallisten todistajien läsnäollessa. Tunnelma oli intiimi ja erittäin yksityinen ja meille molemmille elämämme paras hetki! Teimme sen kahdestaan ilman hirveää suunnittelua, riitelyä sukulaisten tulemisista tai tulematta jättämiseistä...
Jonkin ajan kuluttua mieheni vanhemmat järjestivät pienet kahvikutsut mieheni sukulaisille. Tilaisuus oli yksinkertaisen kaunis ja lämmin! :heart:

syysvuokko
Meillä minä aina ajattelin, että kirkkohäät ja vieraitakin jonkunverran. Kun sitten naimisiinmenosta alettiin keskustelemaan, mies sanoi heti, että kirkkoon et sitten minua saa. Mietin, onko se sitten niin tärkeää.... mekin oltiin oltu yhdessä jo kauan.... vanha pari.... Mutta niin vain minunkin mieleni kääntyi, ja varasimme maistraatista ajan, kenellekään siitä kertomatta, ja meidät vihittiin kahden todistajan läsnäollessa. Samana viikonloppuna järjestimme "tupaantuliaiset" kavereille, joissa juhlittiin sitten samalla avioliittoamme ja kuinka ollakaan.... myös samana viikonloppuna poikamme täytti vuoden, sukulaisetkin tuli siinä samalla kahviteltua.....
Kun minäkin sitten mietin sitä, keitä juhliin olisi kutsuttu ja keitä ei, niin sotahan siitä olisi tullut, viimeistään äitini kanssa jos ei kenenkään muun! Hän olisi kuitenkin halunnut kutsua sen ja tuon ja tämän.....parhaimmillaan olen kuullut, että äiti päättää jopa hääpaikassa olevista kukista....kaikesta muusta puhumattakaan. Mutta näin me saimme kivat juhlat ystävillemme, ja ne iltajuhlat ystävien kesken olivatkin mukavan rennot ja vapaamuotoiset kemut!

Emppuliini75
Meidät vihittiin sukulaisille yllätyksenä esikoistyttäremme ristiäisissä nimenannon jälkeen. Kenellekään emme etukäteen kertoneet joten yllätyspaukku oli suuri. Olimme jo silloin olleet yhdessä yksitoista vuotta ja sukulaiset olivatkin varmaan jo menettäneet toivonsa meidän naimisiinmenosta. Iloa ja onnenkyyneleitä riitti ja tunnelma oli mahtava!

Sarita-80
Meidän häistä olisi saanut suuret, mutta raha ratkaisi. Ei haluttu lainaa sitä varten ottaa!
N. 100 henkeä, läheisimmät sukulaiset ja ystävät. Perinteiset tanssihäät keskellä kesää (kirkossa vihittiin).
Ruoaksi mä olisin alunperin halunnut karjalanpaistia yms. perinteistä, mutta päädyimme porsaan ulkofileeseen + höysteisiin (valmis lista pitopalvelulta, jolla oli joitakin listavaihtoehtoja).
Ohjelmaa - leikkejä yms. meidän häissä oli paljon, muuten todella perinteiset häät. =)

Yhteistyössä