Itä-Helsingistä on tullut kamala slummialue!

  • Viestiketjun aloittaja "nyt harmaana"
  • Ensimmäinen viesti
Helsinki on iso kaupunki ja lieveilmiöitä on joka puolella. Joissakin enemmän, joissakin vähemmän. Mutta joka puolella niitä on. Aikanani en kokenut Kontulaa sen kummallisemmaksi paikaksi kuin muitakaan alueita. Ostarin läheisyys on joka paikassa aika slummia. se on pakko myöntää.
 
[QUOTE="hippi";27892348]Suomessa voi näin sanoa. Kuitenkin muuhun eurooppaan verrattuna Helsinki vaikuttaa aika pelottavalta ja levottomalta eikä edes kovin suurelta.[/QUOTE]

Toki Helsinki on pieni verrattuna vaikka ja mihin. Maailmassa kun on valtavasti isoja ja pieniä kaupunkeja. Joka paikassa on levottomuutta enemmän tai vähemmän...
 
Professional Griefer
Missäköhän kuplassa mä asun tuolla Kontulassa, kun siellä ei tollasiin törmää, eikä tarvi pelätä vaikka ryömis alasti metsäpolulla kolmelta yöllä? Tai muuallakaan idässä asuessani ei oo ollu tollasia kamaluuksia.. ja ennenkuin joku ehtii vinkasta, etten tiedä paremmasta niin olen tuolta punavuoresta itään muuttanut 2005.

Mut kyllä mä ymmärrän, että kuvitelmat on villejä sellaisilta alueilta, joissa on ollu sillon 80-luvulla sinisiä valoja rapuissa jne. Enpä itseköön muuttaisi enää takasin etelä-helsinkiin enkä ikinä länteen.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Missäköhän kuplassa mä asun tuolla Kontulassa, kun siellä ei tollasiin törmää, eikä tarvi pelätä vaikka ryömis alasti metsäpolulla kolmelta yöllä? Tai muuallakaan idässä asuessani ei oo ollu tollasia kamaluuksia.. ja ennenkuin joku ehtii vinkasta, etten tiedä paremmasta niin olen tuolta punavuoresta itään muuttanut 2005.

Mut kyllä mä ymmärrän, että kuvitelmat on villejä sellaisilta alueilta, joissa on ollu sillon 80-luvulla sinisiä valoja rapuissa jne. Enpä itseköön muuttaisi enää takasin etelä-helsinkiin enkä ikinä länteen.
Minusta Kontula on mainettaan parempi paikka.
 
Professional Griefer
Minusta Kontula on mainettaan parempi paikka.

Niin on, kuten moni muukin idän ja lännen sekä pohjoisen lähiöalueista. Jokaiseen KAUPUNGINOSAAN mahtuu niin hyviä kuin huonojakin TALOYHTIÖITÄ. ja yleensä "nollatuloiset" nyt sattuu ryhmittymään (tai siis sijoitetaan ) samoille plänteille, ja näin syntyy niitä epäsiistempiä ja levottomampia yhtiöitä.

Ja ostarit nyt on ostareita.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
??
Vähän aikaa sitten yksi vanha kaverini kirjoitti naamakirjassaan menevänsä käymään Vuosaaressa, ihan päivällä. Hänen kaverit sitten sinne kommentoivat, että "Varo nyt ettet pääse hengestäsi! Varo niitä n*****raiskaajia, älä mene yksin mihinkään! Ota panadolia etukäteen, niin rauhoittaa kun joudut metroon menemään!" jne. Ja käsittääkseni nämä kommentoijat ovat ihan tavallisia työssäkäyviä ja perheellisiä aikuisia?! :O Aivan järkyttävää, miten tyhmiä asenteita voi olla! Millaisia lapsia tuollaisista perheistä kasvaa?! Missä kuplassa jotkut ihmiset asuvat? :D
 
"a.p"
Kulje omalla autolla, niin ei tarvitse pelätä julkisissa.

Samaa menoa metrossa ja ratikoissa on joka puolella Helsinkiä. Ja leimatessanne Itä- Helsinkiä kokonaisuutena ehkä unohdatte, että Itä- Helsinkiin kuuluu aika monia perinteisesti kalliita ja hyviä alueita, esimerkiksi Kulosaari, Herttoniemenranta, Tammisalo, Marjaniemi ja Ramsinranta.

Espoon ylistäjille; Espoo edustaa monin paikoin keskelle peltoa rakennettuja lähiöitä kaukana merestä ja kaukana kaikesta huonojen kulkuyhteksien päässä. Useista paikoista löytyy kirsikkana kakun päältä joku (halpa) ja levoton 70- luvun kerrostalokortteli. Niin, ja onhan teillä myös Suvela, Kirstinmäki ja oma keskustaslumminne Espoon keskus ihanine lieveilmiöineen;)
Mä yritän aina suosia joukkoliikennettä. Olen metrolla toki mennyt usein Hakaniemeen ja Ruoholahteen Kampista, mutta en ole tuollasiin lieveilmiöihin törmännyt.

Itse asun Tapiolassa. Täältä on meren rannalle Westendiin joku 5min kävellen.
Helsingin keskustaan pääsee 10min bussilla.

En nyt toki ylistä Espoota, mutta kauhistuin ihan oikeasti tuota menoa tuolla Itäkeskuksessa.

Vierailen toki noin 2 kertaa viikossa Suvelassa ja Espoon keskuksessa, mutta siellä en ole koskaan joutunut pelkäämään.
 
"a.p"
Helsinki on iso kaupunki ja lieveilmiöitä on joka puolella. Joissakin enemmän, joissakin vähemmän. Mutta joka puolella niitä on. Aikanani en kokenut Kontulaa sen kummallisemmaksi paikaksi kuin muitakaan alueita. Ostarin läheisyys on joka paikassa aika slummia. se on pakko myöntää.
No mä kyllä käyn Hesassa sen 4 kertaa viikossa. Usein länsi-Hesassa, keskustassa, Hakaniemessa yms. Mutta tämä vierailu nyt parina päivänä Itäkeskuksessa ja sen lähialueella kyllä oli oikea kulttuurishokki.
 
??
[QUOTE="a.p";27894972]No mä kyllä käyn Hesassa sen 4 kertaa viikossa. Usein länsi-Hesassa, keskustassa, Hakaniemessa yms. Mutta tämä vierailu nyt parina päivänä Itäkeskuksessa ja sen lähialueella kyllä oli oikea kulttuurishokki.[/QUOTE]

Miten sinä Hakaniemeen uskallat mennä?!?! :O Sehän on täynnä "mamukauppoja"!! :D
 
"Sanna"
Samaa mieltä. Itäkeskus ja Itis on täynnä mustalaisia ja mamuja. Meno on mennyt aivan luokattomaksi viimeisen kymmenen vuoden aikana. Mamut ovat pilanneet myös Latokartanon Viikissä.
 
??
[QUOTE="a.p";27894954]

Vierailen toki noin 2 kertaa viikossa Suvelassa ja Espoon keskuksessa, mutta siellä en ole koskaan joutunut pelkäämään.[/QUOTE]

Minä, itähelsinkiläinen, oikeasti järkytyin kun näin, että Suomessa on oikeasti Suvelan / Espoon keskuksen /Kirstinmäen kaltaisia masentavia, ahdistavia, ränsistyneitä paikkoja! Kuin jossain kauhuleffassa, vaikka päivisin olen siellä ollut! :D
 
jeppp
Joo, ei minua Itä-Helsingin tai muihinkaan surkeisiin lähiöihin saisi muuttamaan kirveelläkään. En halua pelätä, jos liikun iltamyöhään yksin kotiin. Enkä halua pelätä päivälläkään.

En ikinä muuttaisi Itikseen, Kontulaan, Jakomäkeen, Roihuvuoreen, Myllypuroon, Kannelmäkeen, Tapulikaupunkiin, Malmille, Mellunmäkeen...
 
??
Joo, ei minua Itä-Helsingin tai muihinkaan surkeisiin lähiöihin saisi muuttamaan kirveelläkään. En halua pelätä, jos liikun iltamyöhään yksin kotiin. Enkä halua pelätä päivälläkään.

En ikinä muuttaisi Itikseen, Kontulaan, Jakomäkeen, Roihuvuoreen, Myllypuroon, Kannelmäkeen, Tapulikaupunkiin, Malmille, Mellunmäkeen...
Missä mielestäsi "ei tarvitse pelätä"?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Täh??;27891219:
Mitn niin tullut? Nytkö vasta siis huomasit?
Jouduin työni takia 90-luvun puolessa välissä käymään idässä monia kertoja viikossa, ja se meno oli kyllä tuolloin ihan samanlaista.
Huumeita, ryöstöjä, tappeluita, automurtoja jne. Hetkittäin pelkäsin jo silloin, nykyään mua ei saa itä-stadiin millään.
Mutta mä olenkin aina asunut Espoon eräässä "lintukodossa", joten ehkä olen vasn tottunut ihan eri meininkiin.
Meinasin sanoa ihan samaa :D

Ja mä sentään elin siellä elämäni ekat 26 vuotta..
 
??
[QUOTE="jepp";27895076]Esim. Kumpulassa, Käpylässä, Koskelassa, Talissa, Talinrannassa, Munkkiniemessä, Arabianrannassa, Lauttasaaressa... Onhan noita.[/QUOTE]

Jaa...enpä ole itse nähnyt mitään sen kummempaa eroa, ainakaan pelkäämisen suhteen! Meillä päin on kyllä paljon siistimpää ja paremmat palvelut lähellä kuin monissa noissa.
 
En sinne päin muuttais mistään hinnasta :) Kalliossakin tunsin oloni turvallisemmaksi.
Minä asuin 3 kk Vartiokylässä vuokra-asunnossa. Meni 3 vkoa kun autooni oli murtauduttu ja viety kaikki mitä irti lähti, cd-levyjä myöten. Autoni oli silloin 2 viikkoa vanha, siis uutena ostettu auto.

On Itä-Helsingissä paljon hyviäkin alueita, mutta metrot ja metroasemien seudut ovat levottomia. Pelottaa jo valmiiksi miten tämä meidän asuinalue muuttuu kun länsimetro valmistuu, yksi sisäänkäynti tulee parinsadan metrin päähän meiltä. :xmas:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nenja
Missäköhän kuplassa mä asun tuolla Kontulassa, kun siellä ei tollasiin törmää, eikä tarvi pelätä vaikka ryömis alasti metsäpolulla kolmelta yöllä? Tai muuallakaan idässä asuessani ei oo ollu tollasia kamaluuksia.. ja ennenkuin joku ehtii vinkasta, etten tiedä paremmasta niin olen tuolta punavuoresta itään muuttanut 2005.

Mut kyllä mä ymmärrän, että kuvitelmat on villejä sellaisilta alueilta, joissa on ollu sillon 80-luvulla sinisiä valoja rapuissa jne. Enpä itseköön muuttaisi enää takasin etelä-helsinkiin enkä ikinä länteen.
Mä taidan elää samanlaisessa kuplassa tässä naapurissa, Myllikässä. Ikinä ei ole autoon koskettu, ikinä ei ole ryöstetty, ikinä ei ole raiskattu, ei pahoinpidelty, kämppään ei ole murtauduttu jnejnejne. Ja sentään kohta 23 vuotta täällä asunut...
 
"a.p"
Missä mielestäsi "ei tarvitse pelätä"?
Mäkin olen asunut Helsingissä eri alueilla / Espoossa. En ole pahemmin koskaan joutunut pelkäämään edes yöllä liikkuessani.

Toki Itäkeskus + lähialueet ovat jo vuosikymmeniä alkaneet slummiutua (tai sanotaan eriarvoistua), mutta tuo vierailu sinne nyt varmaan 3 vuoden tauon jälkeen oli kova kulttuurishokki, millaiseksi tilanne on nykyään tullut.
 

Yhteistyössä