Niskapoimu-ultrassa aika monella todetaan eteisistukka ja sitä ei erikseen mainita siinä vaiheessa. Jos eteisistukka on rakenneultrassa, silloin sitä sitten seurataan joskus rv 28-32 tehtävällä ultralla. Jos on siirtynyt pois kohdunsuun päältä, synnystystapa on alatiesynnytys ja kontrolit voi lopettaa. Jos on vielä eteisistukka, kontrolleja jatketaan ja sairaalasta riippuen tehdään sektio rv 37-40. Riippuu myös siitä, onko vuotoja, supistuksia, onko kohdunkaula lyhentynyt jne.
Mulla ei ollu vuotoja mutta supistusten takia olin rv 30 alkaen saikulla kun kohdunsuu ei saanut avautua yhtään ja jatkuvasti supisteli. Ohjeena oli välttää nostelua, yhdyntäkielto ja sairaalaan lähdettävä heti jos vuoto alkaa (ambulanssilla, ei omalla autolla) tai supistukset pahenevat. Vuodosta varoiteltiin sen verran että sitä voi hulahtaa tulla reilustikin kerralla, jopa litran verran. Synnytys mulla siis meni lopulta ihan hyvin mutta alhaalla sijaitsevat istukathan saattavat olla vähän liiankin tiukassa kiinni ja niin kävi mulle. Istukka jouduttiin käsinirrottamaan ja kaavinta päälle. Kohdunsuu repesi siitä kohti, jossa istukka oli (liekö ollut seurausta istukan sijainnista ettei antanut periksi tms.) ja vuotoa oli kaikenkaikkiaan kolme litraa. Mua lohduteltiin sen vuodon suhteen etukäteen että kunhan on sairaalassa, niin pumppaavat verta tilalle sitä mukaa kun vuotaa..ja niin myös tekivät.