Istukka etuseinässä - koska liikkeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CeliaX
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

CeliaX

Vieras
Tuossapa se kysymys tulikin, eli ekassa raskaudessa oli istukka takaseinässä ja liikkeet tuntuivat joskus rv 14 alkaen. Nyt on etuseinässä ja mietiskelen vain, että koskahan mahtaa alkaa tuntumaan, jotain pientä olen tuntenut ehkä, mutta en voi vielä sanoa ihan varmaksi.

Mulla istukka kans etuseinämässä, ja tunsin esikoisesta ekat liikkeet 18. viikolla, siis ne hennot elohiirimäiset lepatukset. Kunnon liikkeet tuntuivat 20. viikolla.

moi,

mulla ei ole valitettavasti vastausta tohon, vaan lähinnä itsekin odotan kommentteja kokeneemmilta. Mulla myös istukka etuseinässä ja menossa rv 22+2, enkä voi vieläkään sanoa varmaksi että olisin tuntenut liikkeitä. Joka päivä kerran tai kaksi tunnen "outoja tuntemuksia", mutta onko ne vauvan liikkeitä, sitä en osaa varmaksi sanoa. Esikoista siis odotan. Siskollani oli myös istukka edessä ja hän sanoi tunteneensa liikkeet vasta viikolla 24.

Mulla oli kaksi istukkaa etuseinässä (kaksoset siis) ja vaikka potkijioita oli kaksi, tunsin liikkeet varmuudella vasta joskus rv23. Mua itketti ja ahdisti ja v*tutti kun koko ajan kaikki kyseli, että joko potkii ja varmaan kauheasti potkii. Ei potkinut ja sehän se huolestutti. Edes päivää ennen synnytystä en osannut varmuudella sanoa, että kumpikin liikkui. Istukat olivatkin sitten liki 2kg painava jättimäinen möykky.

Istukka täälläkin edessä ja nyt rv 23+3 ja hentoja liikkeitä tuntunut viikon verran... Joku päivä saattaa mennä ettei tunnu ollenkaan ja sepäs vastaa saakin hikikarpalot otsalle, tosin neuvolassa sanottiin että se on ihan normaalia, tilaa vauvalla vielä liikkua niin hyvin ettei aina "osu" tuntuvaan kohtaan ja se istukka tosiaan vaimentaa niin paljon edessä ollessaan.

Tunsin liikkeet molemmissa aiemmissa raskauksissa vasta 22+ ja molemmissa siis istukka etuseinässä. Nyt takana ja liikkeet tuntuneet jo viikolta 15 alkaen=)!

Istukka etuseinässä ja ensimmäiset hennot liikkeet tuntui joskus rv 17-18 tienoilla. Kunnon liikkeet rv 20 jälkeen. Ensimmäiset liikkeet tuntui vatsan sivuilla ja ihan alhaalla. Mutta tiedän monta jotka ovat tunteneet liikkeitä vasta rv 23 jälkeen. Eli jos ultrassa kaikki kunnossa niin ei kannata huolestua vaikka liikkeitä ei vielä tuntisi!

Esikoisesta tuntui 16 viikolla,ja tyttelistä 14 viikolla,näissä istukka takaseinämässä.Nyt oli istukka etuseinämässä ja viivästytti niin että vasta 18 viikolla tuntui liikkeet.

Sama juttu, ja aloin vasta vk 21 tunnistaa potkut erilleen vatsan kurinoista. Perhosen siiven hipaisu...my ass, mitä romantisointia. Potkut tuntuu ruuansulatuspuolen mulskahduksilta ja ilmalta suolistossa. Jossain vaiheessa vain pystyy arvaamaan, että ei se pikku paukku nyt kuitenkaan tolla tavalla pysty samaan kohtaan takomaan, eli että nyt sen kyllä täytyy olla jo vauva.
Ultrassa näkyi hyvin, miten vauva rummutti käsillään ja jalat heilui kuin keinussa ikään, enkä siltikään tuntenut yhtään mitään. Nyt on rv 24 ja monta päivää menee ilman potkuja. Mulla on vaan yksi kohta oikealla puolella, jossa vauvan potkut tuntuu. Mutta silloin kun se oikein kohalleen siihen osuu, niin silmälläkin sen näkee. Onhan se kyllä aivan uskomattoman söpö ja rauroittava tunne, kun tietää että kyllä siellä mahassa hyvin voidaan.

kirjoittelin tänne n. viikko sitten, enkä silloin ollut varma olinko tuntenut potkuja vai en. Eilen aamulla voin vihdoin sanoa varmaksi, että tunsin potkuja. Mieskin tunsi ne myös, kun asetin hänen kätensä tiettyyn kohtaan vasemmalla puolella vatsaani. Silloin oli viikkoja 23+0. Seuraavia potkuja sainkin odotella tähän aamuun saakka. Taitaa kaveri olla virkeimmillään aamutuimaan!

Mullakin istukka etuseinämässä ja ensimmäiset hennot liikkeet, "kuplahdukset", tunsin viikolla 17+. Myöhemmin liikkeet voimistu ja viikolla 19-20 ne oli jo selviä.

Kaverilla ekassa raskaudessa oli istukka etuseinässä eikä tuntenu säännöllisesti liikkeitä ollenkaan. Tosi harvoin ja pientä. Joutu käymään monta kertaa ultrassa varmistamassa tilannetta, oli tosi rassaavaa. Mutta kaikki ok! Tokassa istukka samanlailla mutta liikkeet tuntu silti paremmin. viikoista en osaa sen paremmin sanoa.

Mulla todettiin np-ultrassa että istukka on edessä alhaalla ja viikoilla 14 ja 15 tuntui pienen pieniä poksahduksia ja yhdessä kohdassa sivulla kerran tuntui kädelläkin möykky. Sitten oli pari viikkoa aivan hiljaista ja sekös huolestutti. Viikolla 18 alkoi sitten liikkeet uudestaan tuntua, samanlaisia poksahduksia, mutta kovempia. Rakenneultrassa sitten huomattiin, että istukka oli noussut ylöspäin, eli etuseinään. Siksi ei pariin viikkoon liikeitä tuntunut! Eli etuseinäistukan kanssa ekat liikkeet viikolla 18. Ja koko raskauden ajan liikkeet tuntuivat selvimmin sivuilla, ylhäällä ja alhaalla. Keskellä vatsa muljahteli ja liikkui, mutta ei tuntunut niin selkeesti.

Yhteistyössä