Istukan pala jälkivuodossa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi ei

Vieras
Olen siis synnyttänyt 6vkoa sitten. Jälkivuotoa tullut todella niukasti, välillä ei mitään pariin päivään, välillä päivän-pari veristä, muulloin rusehtavaa/limaa vain. Tänään sitten tuli aamulla sitä veristä ja nyt kun pyyhin wc käynnillä, niin paperiin jäi reilu 10cm pitkä suikale joka ei todellakaan ollut mikän verihyytymä! Kokemuksia? Odotanko viikon jälkitarkastukseen vai menenkö päivystykseen/maanantaina lääkärin? Kipuja ei ole.

Voihan se jokin kalvonretkale ollut. Niitä kai voi sinne kohtuun jäädä, hyvä jos on tullut pois. Jos on ollut pahanhajuista vuotoakin niin kannattaisi tarkistuttaa ettei kohtuun ole jäänyt enempää ylimääräistä.

Mulla ei jälkivuotoa tullut nimeksikään kunnes eräänä päivänä noin 4 viikkoa synnytyksestä sitten tunsin pöntöltä noustessani jotain tulevan sisältäni ja läsähti lattialle. Ja se oli kämmenen kokoinen ja parin sentin paksuinen verihyytymä, kun sitä tarkemmin tarkastelin. Ensin luulin minäkin, että mitä helkattia mun sisälle on jäänyt eli istukasta palanen, mutta kätilöt kyllä sanoivat synnytyksen jälkeen istukan olevan ehjä tarkastaessaan sen. Eli ihan ehta hyytymä se oli.

Joo niin minullekkin sanottiin et istukka tuli ehjänä, kunnes vuoto ei loppunut ja huomattiin ultrassa että mahaan on jäänyt istukan pala, sitä sitten yritettiin repiä pois... ei mikään kiva toimenpide, mutta sain sitten pillerit millä saatiin tulee vuotoo ja tuli onneksi sen mukana pois.

Kiitos asialllisista vastauksista. Jos jollain vielä kokemuksia tästä niin lukisin mielelläni. En tosiaan mitenkään usko että olisi ollut verihyytymä, koska se oli niin kiinteä ja siinä oli sellaisia "ihonvärisiä" kohtiakin. Luulin ensiksi sitä joksikin suolenpätkäksi :O Anteeksi ällöjutut..

Minulle tehtiin kaavinta synnytyksen jälkeen repaleisen istukan takia. Kuitenkin 2 viikkoa synnytyksestä "synnytin" vessanpönttöön n. 15cm pitkän kalvon tms. riekaleen.

Mulla oli repaleinen istukka (tosin potilaspapereihin oli kirjattu että se oli ehjä, mutta muistan kätilön sanoneen synnytyksessä että se ei ole ehjä), synnytyksen jälkeen tipahteli sellaisia kananmunankokoisia klönttejä vielä kotonakin. Välillä kävin sairaalassa viettämässä yön, kun vuotoa tuli enemmälti, ja huomattiin että kohdussa on vielä jotain kohdunpalasia, mutta kotiutettiin kuitenkin ja sanottiin, että ne tulevat itsestään pois. Mitään kipuja ei ollut eikä tulehduksen merkkejä. Kuitenkin klönttejä tuli edelleen kotonakin ja n. 1,5 vkoa synnytyksestä taas vuoto äityi niin pahaksi, että pyörryin ja minut vietiin ambulanssilla sairaalaan, kun verta tuli ihan tolkuttomasti enkä päässyt enää lattialta ylös. Sitten tulikin kiireellinen kaavinta ja hb oli mennyt todella matalaksi ja sain punasolujakin. Mutta kannattaa käydä tarkastuttamassa jos yhtään epäilyttää, minullakaan kun ei oireillut muuten kuin noilla "klönteillä".

Mulla tullut kans esikoisesta ja keskimmäisestä niitä kappaleita vielä kotonakin. esikoisesta tuli oikein isokin muutama päivä synnytyksestä. Esikoisesta ainakin oli istukka repaleinen, muista on tainnut olla ehjä... Mutta siis tuleehan sieltä jos jonkinmoista rämmälettä. Jos ei oo kuumetta eikä kipuja niin tuskin siinä hätää on. Itse en ole ainakaan noista minnekään soitellut ja kysellyt.

Yhteistyössä