Isovanhemmista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viuhti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun vanhempani ovat 60+, periaatteessa osaeläkkeellä mutta yhä aktiivisia.
He touhuavat mielellään lastenlasten kanssa; matkoja, kulttuurielämyksiä, kursseja jne.

Miehen vanhemmat ovat 50+, yhä työelämässä, mutta (tai sen vuoksi) vähemmän aktiivisia kuin minun vanhempani. Joka kolmannen viikonlopun pyrkivät viettämään lastenlastensa kanssa.

Ensimmäisen puolison vanhemmat ovat 80+ ja hyvin perinteisiä: eivät enää jaksa touhuta, mutta ilahtuvat kovin lastenlasten käynneistä ja koska famo ja fafa jo tarvitsevat yhtä sun toista apua kodinhoidossaan, nämä käynnit ovat säännöllisiä.

toisiin isovanhempiin on välit poikki kokonaan eivätkä ole lapsenlapsia nähnyt (syyt eivät johdu minusta) ja toiset ovat alkkiksia. Lapsilla ei käytännössä ole isovanhempia. Melkoisen paska nakki napsahtanut, ja jos voisin palata ajassa taaksepäin niin selvittäisin tarkemmin jo seurustelun alkumetreillä millaiset vanhemmat sulhokandidaatilla on ennenkuin etenisin yhtään pidemmälle...

Alkuperäinen kirjoittaja huonosti käynyt;22468091:
toisiin isovanhempiin on välit poikki kokonaan eivätkä ole lapsenlapsia nähnyt (syyt eivät johdu minusta) ja toiset ovat alkkiksia. Lapsilla ei käytännössä ole isovanhempia. Melkoisen paska nakki napsahtanut, ja jos voisin palata ajassa taaksepäin niin selvittäisin tarkemmin jo seurustelun alkumetreillä millaiset vanhemmat sulhokandidaatilla on ennenkuin etenisin yhtään pidemmälle...

Tuolla logiikalla mieheni olisi pitänyt diskata minut :( Ihan kuin olisin jotenkin itse syypää esim. vanhempieni pitkäaikaissairauksiin & kuolemaan.

No, onneksi sentään miehen puolelta on ihanat ja välittävät isovanhemmat, hekin asuvat ikävä kyllä kaukana.

Millaiset on "perinteiset" isovanhemmat?

Meillä on menevä mummi (mun äiti) ja etäinen isoisä (miehen isä). Molemmilta on puolisot kuollet ennen lastenlasten syntymää, mutta isoisä meni uusiin naimisiin reilu vuosi sitten eikä tämä uusi puoliso oikein tule toimeen meidän perheen kanssa ja nähdään harvoin. Mummia lapset näkee lähes joka viikko ja mökkeillään ja lomaillaan yhdessä ja yökylään mummi ottaa lapsia vuorotellen talvisaikaan kun ei luuraa mökillä. Mummi jäi juuri eläkkeelle ja on menossa koko ajan, välillä käy ulkomailla ja melkein joka ilta istuu teatterissa tai oopperassa tms. Että sellaiset isovanhemmat meidän lapsilla, tiedä sitten mihin kategoriaan kuuluvat.

Tuolla logiikalla mieheni olisi pitänyt diskata minut :( Ihan kuin olisin jotenkin itse syypää esim. vanhempieni pitkäaikaissairauksiin & kuolemaan.

No, onneksi sentään miehen puolelta on ihanat ja välittävät isovanhemmat, hekin asuvat ikävä kyllä kaukana.

en tietenkään tarkoittanut tuota, sori jos käsitit väärin! Tarkoitin tätä vain itseni kannalta, eli kun etukäteen jo tiesin että omiin vanhempiini on välit poikki ja heistä ei isovanhemmiksi ole, niin edes toisella osapuolella olisi ollut ihanat vanhemmat mummoksi ja ukiksi.

Valitettavasti en tätä tarkistanut ja asia tuli ilmi vasta liian myöhään joten lopputulema on se että nyt ei sitten ole isovanhempia periaatteessa lasten elämässä ollenkaan.

Onneksi sinunkin tapauksessa sentään toiset isovanhemmat ovat rakastavat ja ihanat, minulla ei käynyt näin hyvin :(

Yhteistyössä