Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Lapselle kannattaa sanoa, etteivät kaikki ihmiset ole lahjaihmisiä. Osa ihmisistä vastustaa kaupallista lahjakulttuuria yleensä ja osa vastustaa kaukolahjontaa. Monen mielestä lahjan lähettäminen postitse on turhaa ja kylmää. Sillä ikään kuin ostetaan hyvä mieli silloin kun ei ole aikaa tai kiinnostusta osallistua lahjottavan elämään sen kummemmin. Paketti postiin pari kertaa vuodessa ja 'kasvot säilyvät' ja yhteiskunnan odotukset tulevat täytetyiksi.
Itse olen jättäytynyt täysin lahjakulttuurin ulkopuolelle ja saanut viestini myös perille sukulaisille. Nykyään suoraan sanoen suutun, jos minulle annetaan lahjoja syntymäpäivänä tai jouluna, koska tulkitsen sen sillä tavalla, ettei mielipidettäni kuunnella ja sanomaani oteta vakavasti. Pari ensimmäistä vuotta meni sukulaisilta sopeutuessa, mutta nyt ovat tottuneet. Luultavasti se on helpotus heillekin kun ei tarvitse stressata sen krääsän takia. Itsekään en lahjoja anna paitsi pienille sukulaislapsille, jotka eivät vielä osaa ajatella sen laajemmin.
Toinen asia on sitten se, että mielestäni vanhemmilla on vastuu kasvattaa lapsiaan myös näissä lahja-asioissa. Pikkulapsia ei todellakaan pitäisi paapoa kalliilla lahjoilla ja luoda sukulaisten välille jotain kilpavarustelua, jossa paras mummo on se, joka saa eläkkeestään isoimman siivun lohkaistua lahjoihin. Päinvastoin, vanhempien pitäisi asettaa esim. tiukat rajat sille kuinka paljon heidän lapsensa lahja saisi maksaa ja siitä olisi pidettävä kiinni. Jos joku haluaa välttämättä sen 200 euroa lahjoittaa, pistäköön 175 euroa säästötilille tai osakkeisiin, mutta lahja ei saa olla yli 25 euron arvoinen. Eivät ne pikkulapset tarvitse kaikkea krääsää mitä Citymarketista löytyy. Vanhempien lasten taas pitäisi osata olla arvottamatta ihmissuhteita euroilla. Jos eivät osaa, on kasvatus mennyt pieleen.