Hei Sinisisko..eikun siis Tuplasini! Ja muutkin!
Ensin ISOVANHEMMISTA vielä:
Meillä on siis 1v juhlat tulossa ja nämä isovanhemmat, joista olen tässä kirjoittanut, ilmoittivat viikkoa aiemmin, etteivät ehkä pääse, kun on sukulaisen 60v synttärit lapseni juhlien jälkeisenä päivänä..Että on muuten sitten liikaa menoja sille viikonlopulle.
Omat sukulaiseni ilmoittivat lähtevänsä 600km päästä meille, jopa isoISOvanhempani sanoivat haluavansa tulla.
Ajattelin ja ajattelen yhä, että haistakaa pa*ka..tämä oli mielstäni niin selkeä osoitus siitä, että mieheni vanhempia EI kiinnosta TODELLAKAAN.
Mä en jaksa enää tulkita kaikkea niiden parhaaksi ja yritää ymmärtää, koska MÄ EN YMMÄRRÄ ja olen sitä mieltä, että mun ei TARVITSE ymmärtää.
Tajusin eilen, että lieköhän osuutta sillä ko. appivanhempien käytökseen, että lastenhoitoapu sinällään olisi tavallaan enemmän minun - äidin - auttamista, kuin isän, joka kuitenkin käy töissä ja saa sieltä aikuiskontakteja ja käy palavereissa, joskus työmatkoilla jne..Että jos he hoitaisivat lastamme, olisi se tosiaan enemmän suoraan mun auttamista, kuin isän ja SE tökkii.
Appi ei ole koskaan hoitanut omiakaan lapsiaan ja anoppi on ollut silloin paljon yksin, kun hänen lapsensa ovat olleet pieniä. että ehkä tässä jollain tiedostamattomallakin? tavalla
pannaan ns. ""vanhinko kiertämään"".
Ja sitä mietin myös, että jos heillä tosiaan menee jotenkin huonosti keskenään, niin nille on ihan sama, vaikka heidän pojallaankaan ei olisi vaimonsa kanssa keskinäistä aikaa, että mitä väliä millään.
( vaikka he siis nimeomaan joskus raskausaikanani puhuivat siitä, miten kovin tärkeää on olla vanhempien myös keskenään, että KYLLÄ HE PITÄVÄT LASTA sitten, että me saadaan joskus olla ihan kahdestaankin..)
Ja sitten ulkoiluista:
Meillä siis tuo 1v pikku Kiljukaula.
Me ulkoillaan päivittäin..no, joskus en vaan viitsi lähteä..mutta siis MELKEIN päivittäin, ainakin 2-3h ulkona. Monesti ollaan 5 tuntiakin ja nyt kesällä tullaan olemaan varmaan vielä enemmänkin.
kaupugissa kun ollaan, niin pääasiassa ollaan puistoissa, hiekkalatikolla ja siinä ympäristössä.
Vähän huonosti lapsi kyllä viihtyy yksinään; syö vaan kiviä ja niitä saa olla kaiken aikaa kaivamassa ulos suusta; se käy molemmille aika raskaaksi olemiseksi, mutta koitan jaksaa..hrrrrrr
Mutta jos on lapsiseuraa, menee vähän paremmin, keskitytään muuhunkin, kuin kivien ja hiekan syömiseen=)
Eikä hiekassakaan mitään, mutta pelkään, että nielasee kiven ja se tukkii hengitystiet tai aiheuttaa jotain muuta kauheeta?!
Meidän lapsi ainakin ( entä muiden?)tunkee suuhunsa yleisimmin vielä niin isoja, noin ""peukalonpään"" kokoisia kiviä/puunpaljoja jne.
Kauanko, tai siis, minkä ikäiseen saakka tollasia popsitaan?
Ootteko kuulleet, etä jollekin olis käynyt mitään; meinannut tukehtua tai jotain tollasta pelottavaa?
Mutta siis TOTTAKAI 1v lapsen täytyy saada konttailla/kävellä/kieriskellä ulkona.
Ajattelin meidän landelle säätää jostain sellasen tosi ison ""leikkikehän"", että voi laittaa lapsen (ja paljon leluja )sinne, että pystyy tekemään vähän puutarhahommiakin, vaikka oltais kahestaan.