Isot vauvat

Kiinnostaisi tietää että onko kellään muulla näin iso-kokoista vauvaa. Meidän tyttö on nyt tasan 3kk ja mitat on 8kg ja 64.5cm. Kenekään kaverin vauvat eivät ole päässeet lähellekkään näitä mittoja.
Ei tuo koko minua mitenkään haittaa, jaksan vaan hurjaa kasvuvauhtia välillä ihmetellä. Syntymämitat oli 4200g ja 53,5cm.
 
Täällä löytyy 10 viikkoa ja 7420g ja 60,5cm. Syntyessään 3945g ja 50 cm. Ja tytöstä kyse =)
Esikoinen on poika ja se oli 3kk iässä 8220g ja 64,3cm. Syntyessään 4120g ja 50cm. Painon tulo alkoi tasaantua kun rupes liikkumaan=) Makkarat on söpöjä :heart: :heart: :heart:
 
Ja mä luulin et meillä on jättivauva ku paino nyt 3kk neuvolassa 6770g ja 64cm. syntyessään 4010g 52cm. Pituutta on, mut ei niinkään sitte painoa =)

Ihania isoja vauvoja ja voi sitä ihmettelemisen määrää, kuinka voikaan olla :heart:

ja kasvu tasottuu vuoden ikäisenä viimeistään. Tiedän yhden jonka vauva paino 6kk neuvolassa 9kg ja sitte vuoden ikäisenä 11kg, eli loppu puoleenvuoteen ei tullu ku 2kg ja oli ihan hienosti käyrällä =)
 
Kiva että on muitakin joilla on iso vauva! :heart: Meidän tyttö oli syntyessään 3220g ja 49cm ja 6kk ikäsenä tasan 10kg ja 68cm. Nyt on ikää 7kk ja hirvittää mennä 8kk neuvolaan kun pelkään mitä ne siellä sanoo jos painoo on tullu paljonkin lisää....Viimeks tuli jo sanomista. :( Sanoivat että ruokien annoskokoja ei sais nostaa ja puuro pitäis tehdä veteen,ei maitoon. Noh, annoskokoja ei oo ees tarvinnu nostaa mutta puuron teen kyllä maitoon,tyttö ei tykänny veteen tehdystä puurosta ollenkaan! Ja oon kyllä antanu ruokaa niin paljon kun vaan haluaa,en todellakaan ton ikästä laihikselle rupee laittaan! :eek:
 
suzyco,
kyllä se paino tasaantuu. Minä ainakin haistatan pitkät, jos mulle aletaan ehdottaa että pitäs vähemmän maitoa antaa. Se syö sillon kun on nälkä ja minä annan sillon ja piste. Esikoinen oli kanssa samaa koko luokkaa ja sen takia en ole huolissani. Jätän neuvolan kommentit omaan arvoonsa!
 
Mun mielestä on kaikinpuolin parempikin että vauva on vähän pullee,kun että ois tosi laiha. Meilläkin tyttö sairastu pahaan ripuli ja oksennustautiin 4kk ikäsenä ja meni huonoon kuntoon,oli nesteytyksessä sairaalassa 3vrk. Mietin vaan kuin huonona oiskaan ollu jos ei ois vara-ravintoa ollu ollenkaan! Ja onhan nää makkarat paremman näkösiäkin kun sellaset luikut... :) Omasta mielestäni,ei pidä kenenkään loukkaantua!
 
Kiva kun löytyy muitakin isokokoisia vauvoja, tuttava piirissä ei ole isoja vauvoja. Meillä neiti oli missin mitoissa jo syntyessään 57cm ja 4800g! 2kk neuvolas mitat oli 65cm 7000g. Tasaisesti kasvaa omalla käyrällään =)
 
Ei olla meille neuvolassa ikinä painosta sanottu, ihmetelty kyllä pituutta. Nyt 8kk nlassa oli 10970g ja 76,5cm. Mitähän tuo mahtaa olla sitten 10kk kun seuraava nla :whistle: En minäkään kyllä vauvan ruokaa alkas säännöstellä ja keitellä vesipuuroja.
 
Minkä pituisia itse ootte?
esikoinen syntyessään 56cm ja 4800g 3kk 7,7kg ja 67cm
pikku kakkonen 56cm ja 5000g 1,5kk 6980g ja 61cm

tyttöjä molemmat. Esikoinen nyt 4v. ja pituutta 116cm ja painoa 25kg. Kasvaa omaa tasaista tahtii -kasvu ei ole hidastunut/tasoittunu. Arvio olis sellaset 180cm.
 

Yhteistyössä