Isomman vai pienemmän ehdoilla hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Besserwisser
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Besserwisser

Aktiivinen jäsen
05.11.2008
4 671
0
36
Meillä on tilanne se, että lapset menevät nähtävästi syksyllä naapurille perhepäivähoitoon. Meidän lastemme lisäksi hänellä on vain oma vauva kotona päivisin, ei siis muita lapsia. Esikoululaisia tulisi sitten iltapäivähoitoon. Me asutaan maalla (ei leikkipuistoja tms.).

Mitä olette mieltä siitä, ettei esikoisellamme (3,5 vuotta) olisi leikkikavereita päivän aikana (paitsi siis oma sisko, 2 vee)? Olisiko lapset parempi laittaa hoitoon jonnekin, jossa olisi muitakin lapsia? Toisaalta, olisiko tuollainen pph-paikka parempi kuopusta ajatellen, saisi enemmän huomiota aikuiselta?

Mitäs te minuna tekisitte?

Mä en veis pph:lle muutenkaan :/ Ikinä tiedä mitä ne siellä touhuaa. Tosin teillä pph on naapuri, eli siinä mielessä varmaan tuttu.

Mutta niin... Mulla oma lapsi kans reilu 3vee, on 12pv/kk hoidossa, ja aina oikein odottaa niitä hoitopäiviä, kun on paljon touhua ja leikkikavereita! Jotenkin tuntuis, että olis varmaan jo hyvä olla muitakin kavereita kuin oma sisko, ihan senkin takia ettei sitten eskariin mennessä ole kovin arka vieraiden lasten seurassa. Ja sekin mua vähän epäilyttäis tuossa kun pph:lla oma vauva, mennäänkö siellä sitten päivät vauvan ehdoilla?

Mä en tiedä mitään noista hoitokuvioista, kun omat on vielä kotona...Mutta kavereiden tärkeyttä mä kyllä korostaisin. Meillä ainakin tuo 3-vuotias jo todella kaipaa kavereita. Tosin ei se hoitopaikka se ainoa paikka ole missä voi kavereita nähdä. Jos on esim. jokin harrastus, ystäväperheitä, jne. niin käyhän nekin. Ei niiden kaikkien arkipäivien niin täynnä virikkeitä tarvi ollakkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Mutta niin... Mulla oma lapsi kans reilu 3vee, on 12pv/kk hoidossa, ja aina oikein odottaa niitä hoitopäiviä, kun on paljon touhua ja leikkikavereita! Jotenkin tuntuis, että olis varmaan jo hyvä olla muitakin kavereita kuin oma sisko, ihan senkin takia ettei sitten eskariin mennessä ole kovin arka vieraiden lasten seurassa. Ja sekin mua vähän epäilyttäis tuossa kun pph:lla oma vauva, mennäänkö siellä sitten päivät vauvan ehdoilla?

Mä taas en ole ihan varma, että tykkäisikö kuopus olla vielä isossa lapsilaumassa... Naapuri on minulle ystävä ja ammatiltaankin lastenhoitaja. Meidän esikoinen käy hänen luonaan kyläilemässä ja tykkää hänestä kovasti.

Toki vauva(kin) määräisi päivän kulkua ainakin jonkin verran.

Jos laittaisin lapset hänelle esim. vuodeksi ja sitten katsoisin, olisiko jo aika siirtää molemmat lapset esim. päiväkotiin... :/

Jos tuo naapurin pph ei oo sulle tosi tuttu ja et tiedä, että olisi tosi tosi mukava ja hyvä hoitaja, ja jos hoitoonviemismatkat eivät hankaloidu kauheasti päiväkotiin viennillä, niin valitsisin päiväkodin.

Alkuperäinen kirjoittaja päiväkotiin:
Jos tuo naapurin pph ei oo sulle tosi tuttu ja et tiedä, että olisi tosi tosi mukava ja hyvä hoitaja, ja jos hoitoonviemismatkat eivät hankaloidu kauheasti päiväkotiin viennillä, niin valitsisin päiväkodin.

Joo, KAIKKI päiväkodin tädit on tosi mukavia ja hyviä hoitajia ihan vaan siks kun ovat päiväkodin tätejä!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja päiväkotiin:

Naapuri on kyllä tuttu ja on työskennellyt "aina" lasten kanssa. Hän tykkää puhtaasti kaikista lapsista, jota en (ikävä kyllä ) voisi sanoa esim. itsestäni.