ISOmmaksi pesueeksi 23

  • Viestiketjun aloittaja Aurora Vee
  • Ensimmäinen viesti
Terveyssisar
Lueskelin aiempia ketjuja enkä löytänyt puhetta kauppalaskuista, mutta lueskelinkin niitä vanhempia tuosta keväältä enkä juuri edellisintä keskustelua. Ehkäpä se kauppalasku asia olikin edeltävässä ketjussa. tai sitten olen niin latvasta laho...

Huomasin yhdessä ketjussa teidän autokeksustelut. Oli mielenkiinoista lukea. Ja kiitokset nytkin galluppiin vastaamisesta. Jos olisi sellainen elämäntilanne että pystyisi ostamaan oman asunnon, oli se sitten kt, rivari tai talo, niin haluaisin suosiolla hiukan isomman koska perhettä on tarkoitus kasvattaa. Enää en haaveile mistään jättisuurista taloista jossa tyyliin 7 makuuhuonetta, koska vatsinin lyhyin aikavälein syntyneet lapset tahtoisin kuitenkin pitää samassa huoneessa. Luulisin lapsillekin olevan mukavaa että on kaveri jakamassa huonetta. Murkuille tietysti olisi oma huone bueno. Murkkuikäisiä ei tosin ole vielä vuosikausiin tiedossa. jos ostaisi kt-asunnon, ostaisin varmaan suosiolla neliön. Nyt asumme vuokrakolmiossa. Neliössä lapset edelleen jakaisivat yhden huoneen, ja sinne mahtuisi yhteen ylimääräiseen makkariin kaksi lasta lisää ;o) tjaah... en tosin enään lähtisi ihan näin lyhyellä ikäerolla lapsia saamaan. Mieluummin vaikka kaksi kerralla. Tai sitten pidempi ikäero. Olen molemmissa raskauksissani pelännyt kolmosia, koska mun mummu on synnyttänyt kahdet kolmoset ja yhdet kaksoset. Hänellä oli myös toinen kaksosraskaus mutta toinen vauvoista syntyi kuolleena ja toinen siis vaan selviytyi. Varmaan joku sukuharvinaisuus tämä, olen saanut perinnöksi kaikki aiheesen liittyvät lehtileikkeleet ja kunnan historiikkikirjassakin on siitä ollut juttua. samanlaista en kyllä itselleni toivoisi. ollut kuulemma rankkaa sanoi hän monesti. Mutta nyt taas mennään sivuraiteille...

te joilla on jo kolme tai enemmän lapsia, millaista hulinaa se on? saako hengähtää koskaan vai tarvitseeko olla terähermo ja supermamma joka aamusta pyöräyttää sämpylät, tekee kaksi lämmintä ateriaa erikseen, kokkaa ja leipoo, tiskaa ja imuroi, pesee välissä pyykkiä, ripustaa ne kuivaan ja silittää... Luina meinaan vuosia sitten lehdestä yhden lestadiolaisäidin haastattelun, jolla 18 lasta, joista siis kotona asui enään oliko se vain 11 vai 13kpl muksuja. Hän kertoi aamuisin heräävänsä aikaisin pyöräyttämään sämpylöitä. Joka tapauksessa, hänen päivänsä tuntui olevan ruuanlaiuttoa, siivoamista yms. Sain sen käsityksen että piti siittä. Tosin, lestadiolaiset taitaa jo lapsuudenkodissaan kasvaa siihen, että naisilla on erilainen tavoite elämässä, tunnen muutaman lesta-perheen hiekkikselta ja he ainakin on sanoneet suoraan, että haluavat olla kotona. Mitä olen kyläillyt heidän luonaan tuntuvat tykkäävän kaikista kotihommista. tai ainakin antavat sen kuva.. Mistäs sitä kukaan tietää mitä toisten seinien takana tapoahtuu.

Itse ainakin henkilökohtaisesti tykkään käydä töissä. Enkä nyt puhu rahasta, vaan siitä että saa tehdä jotain muutakin kuin pyöriä kotiympyröissä.
 
Haidi kirjautumati
Huomenet täältä verisestä helvetistä...kauniisti sanottu eiks joo???
Nyt on kyllä sisukset sekaisin...vuoto on niin valtavaa, että mietin lähdenkö töihin. Nyt varoitus heikkohermoisille!!! Kaikenmaailman klimppejä ja hyytymiä tulee tulvanaan ja sellaisina sykäyksinä holahtelee siteen täydeltä tavaraa (yösiteet käytössä) mitenhän tää nyt tälleen??? Aamuyöstä vaihtelin yöpaitaa jne kun läpi puski minkä kerkes. Nyt on päällä sellainen "kestosupistus" sattuu mahaan kokoajan. Kyl tää on sit mielenkiintoista, ei voi muuta sanoa. Koskaan ei tiedä mitä seuraavassa kierrossa tapahtuu. Laskeskelin tuossa, että seuraava ovis ilmeisesti sattuukin viikonlopulle, että siinä meni mahdollisuus inssiin...vaikka ei se oliokaan oo vielä mitään järjellistä asiasta sanonut, sitä tyypillistä joo joota vaan, mikä muuttuu heti kun vähän pinnaa kiristää.
Täällä on jo ruoka uunissa ja koneet pyörivät ekaa kierrosta...pakko heiluu hullun lailla kotihommia kun ei paikallaan voi olla kun hetken...burana purkille on taas kohta kipitettävä, jos sais tuota juilintaa etes vähän helpottamaan ja pääsis duuniin. Täytyy käydä töissä vaippavarastolla ja hakee sellanen imukykyinen iso teippivaippa, ehkä sillä onnistuu työnteko näin tulva aikaankin. Hermoo kiristää ja pitäs antaa tänään työmaakohtainen näyttö lääkkeenjaosta, eilen jo yhden osan siitä suoritin...voi pahus!
Nyt viikkaamaan pyykkiä kaappiin jne...kuulumisiin...palailen ellen vuoda kuiviin!!!
 
Papupikana
pomo pirulainen keskeyttelee, ai töitä vai???? ;))

Niin, ruoasta vielä, meillä on tytöllä erikoisruokavalio, teen itse kaikki syötävät, siis ihan kaikki, alusta loppuu hänelle.
Piti vielä jotain muutakin kommentoida, mutta nyt mulla katkes piuha ;)
Eli --> töihin!
 
joox täällä
=o} Heh....
koklasin. Mut siis en uutta, koklasin semmosta, että sanoin oliolle jo heti kun se
tuli töistä, et " Tarjoon sulle iipeet ( =iltapv.kaffet) jos saan illalla hieronnan"
Oliolla ilme kirkastui ja nappasi syötin heti. JESH!
Niin siinä sitten kävi...kun saatiin Pinkkis nukkumaan
( eikä ONNEX telsustakaan mitään tullut ! )
niin toimiin vaan....tämä se luuli vaan hierovansa mun niskan, mut
sain kuin sainkin sen houkuteltua muille suunnille...niinku siinä ois paljoo
houkuttelua tarvinnu.
Mut hei; JESH JESH JESSSSS!! Meil on sittenkin vielä s-elämää !!!
Jihhuuuuuu!
Vielä kun saisin sen jotenkin keploteltua, että tosiaan oikeeseen paikkaan
ne siemenetkin roiskii...tässä on vielä hiomista.
Mutta siis hyvä fiilis on <-sanoo joox, posket vielä niin suloisesti punertaen, hihhih...

Meillä on tänään Pinkkiksen kans neuvolalääkäri.....kääks!
Mitenhän tästä sit selvitään.
Veikkausta vaan pystyyn, montako käyntiä vaatii ??!
Tosin tuo on ollut tän aamun ainakin hyvällä tuulella,
mut eihän se mitään vielä kerro, kuten aiemminkin on huomattu......

Terkan galluppiin:
Mä päätin jo nuorena, et mulla on 3 lasta alle 25 veenä.
No, luku pitää nyt paikkansa, tosin tuplatkin syntyi kun olin jo yli 30,
ja nyt haaveissa ois ( siis mulla, ei miehellä ) vielä yksi,
mieluiten ennenku 42 tulee täyteen....ööö....siis 25 =) tietenkin,
mitä mä sekoilen....
mutta siis ikä tuo oman jännityksensä tähän soppaan.

Meillä on 1(oma) auto ( mulla ei ole korttiakaan ) johon nuo 3 mukulaa just mahtuu.
On pihaa ja (pankin )Talo, jossa kaikilla mukuloilla oma huone, pienet sellaiset,
mutta kuitenkin. Siinä mielessä ei enempiä mahtuis ilman suuria muutoksia.
Olen kuitenkin oliolle jo luvannut, että ajan kortin ( sitten joskus kun rahaa on )
joten myös toinen auto pitäis varmaan hankkia sitten,
olio kun tarvii auton töissään joka päivä.

Meillä minä haaveilen ja kuumeilen,
olio on se joka miettii nuo muut asiat,
käytännön toteutus ja lopullinen käsikirjoitus yhdessä.

Lottovoittoa odotellessa.........







 
joox lisää ; PeeÄs
Aurora; huomasin, mutta jätän isot onnittelut siihen suureen päivään,
jolloin tulos on 100%...nyt vain slaaiset bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd:t

Tehikselle kans...vaikelleseoli ?
 
joox vielä Haidille
Ou shit, Haidi !
Mä tiedän ton, mull aoli joskus just noiden hormonien aikana sama juttu.
Tuntui todella, et vuotaa kuiviin ja kaikki vinottaa niin prsklsti !
Mutta ainakin mulla, joka oon tosi hormoniherkkä,
sen teki nuo hotmonit, joita ennen inssejä ja ivf:iä vedin.

Rankkaa. Koita jaksaa, oliokin kyllä varmana tajuaa sua jos yhtään miettii.
Tai sit sanoa paukautat sille päin näköä kaiken,
niinku mä teen meidän oliolle, kun tarpeex v*ttaa.
Auttaa ja toimii, joka kerta ;o)

Tästä lähtee sulle jaksamishaleja ''¨'¨''''¨'¨'¨'¨'¨'¨''¨'¨'¨''¨''''* Noin.
Tällä pitäis pärjätä tän päivää, jookos ?

 
Ohdis
En mä vaan tiedä, Papu, mihin ne mun piuhat meni :/
Jotenkin on ihan tyhjä pää, tekstin tuottaminen on ihan älyttömän vaikeaa :D

Haidin tilanne kuulostaa pelottavalta, hormonitko ton sitten tekee? :/

Auroralle onnea haamuista :} eiköhän se viiva siitä sitten vahvistu!
Seuraavaksi sitten jännätään Tehistä, niinkö?? bdbdbd

Terveyssisar, meillä kolme lasta asuu meidän kanssa ja kaksi mieheni lasta asuu äitinsä kanssa ja ovat viikonloppuja ja lomia meillä.
Lasten ikähaarukka on 5-12. Ei todellakaan voisi sanoa, että olisi kauhea vilinä ja vilske tai joutuisi hellan edessä asumaan.
Molemmat on tosin meillä päivät työssä ja kotityöt jaetaan kiltisti.
Meillä on kaksi 5 hengen autoa, toista ollaan vaihdattamassa 7 hengen autoon.

Jooxilla ollaan keilailtu ;D mä taisin sulle jo joskus aiemmin sanoa, että sun täytyy olla päällimmäisenä niin ei olio pääse karkaamaan kriittisellä hetkellä ja menee siemenetkin oikeeseen osoitteeseen ;}

Oma napa: näin taas raskausunia ja heräsin yhden aikaan siihen että oli tosi paha olo. Herättelin jo toiveita, mutta kun aamulla ei tuntunut enää yhtään pahalta, niin tulin siihen tulokseen, että paha olo johtui unen raskaudesta :D
Ei vieläkään oviksen jälkeisiä oireita :/ olen jo henkisesti alistunut siihen, etten EHKÄ taaskaan ovuloinut :( testailen kuitenkin perjantaina, juhannuksen takia, uskaltaako juoda sen yhden sidukan (ettei ole kaikki kyselemässä taas, odotetaanko meille vauvaa) ruoan kanssa vai ei.
 
Haidi kirjautumati
Joox, eilen tuli paukuteltua päin naamaa ihan urakalla...yleensä suunapäänä oleva oliokin meni sanattomaksi...taisi promilleista huolimatta tajuta, että taitaa piruvie tuo akka olla nyt tosissaan sanomisissaan. Onneksi kohta on kesäkuu ohi ja oliolla alkaa työt, ei voi sit viikolla ottaa kuppia. Ehkä ei kärjisty jokainen erimielisyys sit jumalattomaan sotaan? Tämä on meidän suurin kompastuskivi...kun minä en ota lainkaan ja olio ei pulloon sylje. Tuohon skorpparin v*ttumaiseen luonteeseen yhdistettynä alkoholi saadaan aikaan sellainen pässi, että ei usko kukaan. Kello kiitää ja mulla vielä yöpaita päällä...täytyy alkaa sutimaan turpaa katu uskottavaan kuntoon, et viitsii ulos talosta astua.
 
joox vielä Haidille
Niin, tiedän ton. Mun mutsi on skorpioni kans ja kova ottamaan viinaa,
kotiolot on vielä selkeinä mielessä.
En itekään kuppiin sylje, mutta kohtuudella otan,
n. 4 kertaa vuodessa, jos sitäkään.Mä en onneksi kuitenkaan ole niitä skorppareita,
jotka juo äRRäviinaa, ja mä en edes lähde ravintolaan, jos mua potuttaa.
Se päätös on onneksi pitänyt, ettei musta tule meidän mutsin kaltaista,
joka tuhosi kotirauhan tehokkaasti.

Joten uskon tuon pässi-jutun, ja skorpionin luonteen tiedän.
Voimia & Jaksuhaleja tässä lisää *¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨*
Ota matkaevääksi töihin.
 
Tehotyttö.
Omanapainen pyörähdys vielä... Varautukaa oikein naurukohtaukseen taas naiset!

Siis ei helvetti! Testipäivä OLI tänään. Siis ajattelin sitten ohimennen kusasta myös siihen kontrolli-ikkunaan. Voi persusten persus! No, tuloksena se, että punainen viiva siihen piirtyi, siis toinenkin. Menin suihkuun ja kelailin ihan pää sekaisin. Suihkuun jälkeen katsoin testiä uudelleen ja se viiva oli hävinnyt.
Tulos siis tässä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2249361.jpg

Hitto, miksen voinu kusta purkkiin, niinku aina ennenkin. En ole näköjään kovin tarkka tähtäilemään :-D
Eli en tiedä mikä on tulos :-/
 
Terveyssisar
Tehotyttö: Sinähän olet ihan nimimerkkisi kaltainen ;o) tehokasta siis ... :D Aina voi ostaa uuden testin. Johan hallituskin haluaa että kansalaiset jatkaa kuluttamista ettei tulisi lama, joten eikun tikkusotoksille taas, vai oli sulla varastossa jo niitä tikkuja?

Mistä tulikin mieleeni, että oliko joku tilannut netistä niitä raskaustestejä? Onko ne hyviä? olen käyttänyt suresteppiä, aconia ja apteekin testiä. Että jos jossain vaiheessa tulee ajankohtaiseksi testailu, pitäisikä varustautua isommalla määrällä ja tilata netistä. Mutta onko ne nettijutut luotettavia? Kröhöm...
 
Haidi kirjautumati
Voi tehis:)))))))))
Kyllä on parempi tosiaan lirauttaa kuppiin...eihän sitä koskaan tiedä millaisella ahtopaineella sieltä milloinkin kusta tulee ja siinähän sitä sitten roiskuu sinne jos tänne:))))))))))))))))))
 
joox vielä
Juu, mä olen tilannut niitä r-testejä, 2 kpl tilasin tossa pari kuuta sitten,
ihan normi testejä, puolet vaan halvempia kuin apteekista meilläpäin....
eikä postituskulujakaan tullu erikseen.
Postilootassa olivat odottamassa seuraavana iltapäivänä.
Mutta mullahan se olikin sitte kohtutulehdus, ei raskaus ;o(
Joten enpäs osaa tohon luotettavuuteen kommentoida.
Negaa ne kyllä mulla näytti, sikäli siis luotettavat.
 
Papukommentoi..
Pikaisesti siis taasen pyörähdän..

Voi jessus Haidi, toivottavasti et ihan kuivaksi mene! Joo, on sitä huomattu muuallakin, ettei miehille se loma sovi, kun tahtoo olla kädet tekemättöminä niin helppohan se on sitten pitää sitä pulloa siinä :(

Siis Tehis, eihän mun käsittääkseni mihinkään testiin tule plussaa ja sitten häviä pois?!!?? Nyt uutta testiä, mukin kautta!
Niin ja näkikö kukaan muu tuossa kuvassa haamua?

Ohdis, rupeaako sulla olemaan Oireita?!!! bd;tä!!!!

Terkkari, minäkin olen netistä joskus testejä tilaillu, nopsaan ja luotettavasti tuli, mutta sinänsä huonoja kun en sitä plussaa yhteenkään tikkuun saanut mitä hätäpäissäni kusasin ;)))
 
Aurora Vee
Minäkin olin näkevinäni haamun tuossa testissä... Tosin mulla on ihan silmät ristissä ja näen vaan haamuja joka välissä nykyään. Mutta Tehis, siis miten kauan se toinen viiva pysyi siinä - puhummeko sekunneista vai minuuteista? Monessa testissä tulee ensin punaista testi-ikkunaankin kun pissa pyyhkäisee siitä yli. :)

Haidi, hui kauhistus olotilaasi! :-O Pelottavaa miten noi hormonit toimivat...

Miten pienellä ikäerolla teillä olikaan kaksi ekaa lasta, Terveyssisar? Meillä on 1v 7kk, lapset siis nyt 3 ja 1½ + risat. Teillä ero taisi olla vieläkin pienempi.

Joox, irstaat onnittelut seksielämän uudelleenlöytymisestä! ;-D Ahkeraa siementenkoppailua sinne...
 
Aurora Vee
Peruuttakaapas flikat puolitoista metriä kun kattelette Tehiksen laittamaa kuvaa. Mulla ainakin (litteä näyttö) ilmestyy näkyviin heikko, mutta aivan selkeä toinen viiva.
 
ohdakkeenkukka - töissä
Tehis, kai sä muistat et mulla on tarkat silmät? ;} Tossa nimittäin näkyy toinenkin viiva, hyyyyvin haalea mutta näkyy (testasin kääntämällä väritkin, näkyy edelleen..). Paas ny hommaten sitä testiä, niin päästään suakin onnittelemaan ;D

Papu, ei mulla Oireita ole. Mulla on vaan kipeet rinnat, armoton vitutus ja vilkas mielikuvitus :D

Joox, pitäsköhän sun tehdä sellainen folio-hattu päähän, ettei avaruuden asukit sieppaa sun ajatuksia ;}
 
Tehotyttö.
Vainni!!! :-D Enpä usko!

Siis se väri ei ollu sellanen pyyhkäisy, vaan siinä näkyi ihan selkeä viiva kontrolliajan sisällä,ei ihan heti.. Mutta suihkun jälkeen eli muutama minuutti, sitä ei enää siinä ollut. Vain tuo TYHJÄ ;-)
Ei mun ainaskaan ennen ensi viikkoa kantsi uudelleen testata. Jos siinä nyt joku haamu ois, niin on kyllä niin alussa. Mullahan viimeksi tuli selkeä plussa 8vrk hedelmöityksestä. Vahvistumattomista viivoista on kokemusta yhden keskenmenon verran :-(

Nyt palaa broiskupiffit..
 
c¨,)~ (kirjautumati)
Minä rätkätän veet silmissä naama punasena kun luen noita teidän juttuja.. Voi hyvä käsi - Tehotyttö on kyllä nimensä väärti!! XD Nii siis tuolta toisen ketjun puolelta kuikin yleensä, mutta ny oli jo pakko avata suu...

Ei ku uudelleen testaamaan, mars mars!!!! Jos siihen on kaks viivaa jossaki välissä tullu nii luulis olevan plussaa. Eikö se testiviiva vaadi sitä hemmetin hormoonia että yleensäkkään värjääntyy miksikään???
 
Tehotyttö.
Heh, vai ihan naapuriketjulaisiakin täällä nauratetaan :)
Mun mielestä on muuten ihan kiva, jos joku "ulkopuolinenkin" nimimerkillään joskus jotain väliin heittää. Ei haittaa yhtään!

Ja huomaa, että meitsillä on taas nää laiskottelupäivät menossa. Pientä palautumista juhlista... Lähdetään tästä kyllä kuvia hakemaan maalta ainakin jollakin kokoonpanolla. Projekteja pitäis kyllä painaa. Eilen saatiin musisointiasiat hyvälle mallille.

Testi oli muuten kotitesti.fi:n puikkotesti.
Voi voi, mitähän sitä nyt sanois ja aattelis.. En tiiä! Höh teitä, höh höh!!!
 
Tehotyttö.
Ni, ja piti vielä sanoa, että alkaa olla taas kaikki puitteet kohdallaan sille, että meitsi saa kohta saavillisen paskaa niskaan tällä palstalla ;-)
Valmis vastaanottamaan eli taidan häippästä linjoilta pariksi viikoksi :-D
 

Yhteistyössä