Isomahaiset, juhuu?

Miulla on laskemisesta alkaen mennyt ihan yläkäyrien yläpuolella, nyt taisi olla 32 senttiä ja viikkoja olis illoin 29 :laugh:

Omasta mielestä tää maha ei oo iso, mutta muiden mielestä ihan suhteeton, ku mö oon niin pikkuinen muuten... :laugh: ja laiha ruikelo :laugh:

Mulla on kanssa aikamoinen massu...esikoisen kohdalla sf mitta oli ihan lopussa sama kuin nyt ja mä oon kanssa tämmönen tumppi..No mää ootankin jättiläistä :laugh: sain oikein kutsun ylimääräiseen koko kontrolliin kun kaveri vetelee omilla käyrillään :D

Miksei mulle oo ehdotettukaan mitään sinne päin ?? Mä haluan kanssa johonkin koko tutkimukseen, mun ahteri on niin kaponen, ettei sieltä ihan mitä tahans amuksua kyllä lähetä vissiin vääntään :o Tai näimpä taas itse kuvittelisin!!! :whistle: Saako sen lähetteen vaan pyytämällä th:lta,kun on keskustellut??

Mulle tuli kutsu sairaalasta...kun mun lantio ei oo mikään kauheen iso vaikka ekaksi sanovat ettei tarttee tulle kun 37 viikolla tekemään synnytystapa suunnitelma mut olivat kai mieltään muuttaneet kun kaveri huitelee omilla käyrillään...ultra laitteessa vaan viikot vilahteli sillon oli 31 viikko mut mitat ei kertaakaan vastenneet 31 vaan huitelivat 32+6 ja 33+6 välillä

Jep jep. Tuoreinta tietoa keskiviikkoiselta neuvolakäynniltä. Rv tasan 23 ja sf mitta komiat 23,5cm. Nätisti se lähtee kaartumaan sinne yläkäyrän päälle! Eikä mulle ainakaan vielä ole mistään kokoarvioista puhuttukaan, saa nähdä jos sama tahti jatkuu vielä..

Tuoretta neuvolointia myös täältä.
Neuvolantätzä löys vielä löysää mun vattastani :laugh:
Rv 31 ja masu-mitta 29, ei niin suuri kuin esikosta. Josta mitta oli Rv 30 ja
masu-mitta 30,5 :D Syntyessä pojalla olikin kokoa yli 4300g ja 54cm!
Sain sen sectiolla syliini, sitä ennen käynnisteltiin ja "harjoittelin" synnytystä.
Neuvolassa sanoivat että saan tällekkin section mutta niin ne voi olla toista mieltä Tays:sissa! :headwall: Jäi kyllä niin kamala kammo viimekerrasta :o
Hyvää kevättä kaikille jättimasuille ja mammoille!
:wave: :wave:

Heipparallaa!!

vieläx mahtuu yxi valas mukaan :D

Keskiviikona neuvolassa rv 22+1 sf oli 23cm. eli yläkäyrän yläpuolella mennään, tää oli eka kerta ku mitattiin. esikolta olin myös iso, mutta en ihan näin iso :D

profiilissa kuva aikasemmalta viikolta!!

onkos muilla kuvia??

Ja tosiaan alkaa olla tukala olo, ku ei pääse sohvalta ylös, kenkien laitto on jo tuskaa.. ja kaikki muukin kumrtelu..

Kevättä odotellessa!!!

Äiti lpr 22+3

jaksamista kantamiseen!
Mies mulla vitsailee, että aletaan jo kesää varten etsiskellä rollaattoria että saa mahan laskettua tukevasti alustalle ja pääsee pyörien varassa liikkumaan :laugh:
Tämä "ISO" on hyvin tulkinnanvaraista, se mitä toinen pitää isona, on toiselle normaalia. Minä olen ollut iso jokaisessa raskaudessani mutta niin ovat olleet lapsetkin, tai sanotaan ainakin että keskivertoa isompia.
Pituutta minulla on max. se 163cm ja nyt viikolla 26+1 mahan ympärys on 110cm. SF mitasta ei ole tietoa, neuvola tosi harvoin ja terkka ei ole siitä kiinnostunut!?? Vain kerran on mitattu viikolla 20 ja sillon näytti 21cm.

mulla kans profiilissa kuva

Mie odotan tuplia ja tää maha on ihan jätti ainakin omasta mielestä...eilen mittasin ympärysmitan ni 120cm näytti nauha.

SF-mitasta ei ole tuoreinta tietoa kun neuvola on vasta kahden viikon päästä mutta on tuo varmaan edellisestä kasvanut roimasti.

Äitee ja tuplat 25+1

Mäkin tulen mukaan :) rv 26+5 ja masun ympärys 114cm :saint:
Sf-mittaa ei ole ihan hetkeen mitattu, maanantaina seuraava neuvolakäynti ja lääkäriaika.
Mutta yläkäyrällä on sf-mitta pyörinyt ja joka kerta on enemmän kuin vastaavilla viikoilla 4850g kokoista tyttöä odottaessa :whistle:
Sokerirasitus oli tällä viikolla ja yksi arvo yli rajan, sitten maanantaina saan kuulema ohjeet jne.

Kyllähän kaikki tutut ja vieraat tätä mahaa sanoo reilun kokoiseksi ja onhan se ihan kivan näköinen pallo tällaisella 152cm lyhyellä :D Kauhistelevat kun kuulevat että vielä 3kk.tta tätä pitäisi kasvatella... Ja kyllähän se tuntuu, mulla on luut tosi kovilla :/
Mutta eiköhän tää tästä, mies laskee jo päiviä milloin suunnilleen saadaan poitsu kotiin :D
Onneksi ei varmaankaan tällä kertaa tarvitse yliaikaa odotella, tietävät että reilun kokoinen tulossa joten tällä kertaa eivät ole käynnistämistä teilanneet. Melkein 5kg tyttöä odottaessa inttivät vaan vastaan että ei taatusti ole iso ja 2 viikkoa meni sitten yli sen pallon kanssa... |O No mutta, yritetään saada viikot kulumaan :D Hyviä vointeja jokaiselle!

MargeSimpson: Synnytitkö sä alakautta? Miten pitkä sun vauvas oli? Mulla saman kokoinen, pituutta yli 56cm ja itse olen melkein 180cm. Alakautta neiti syntyi ja meni ihan ok mielestäni.

Joo mitat on täälläkin yläkäyrän yli. Nyt viikkoja oli melkein 32 ja sf-mitta sellanen 33.
Toista odotan ja pääsen viikolla 37 käymään äippäpolilla kuulemma 5kg ei tarvii kasvattaa. Mulla sokerit ihan ok -alhaiset et geenit ne vaikuttaa kokoon ilmeisesti. :)

Mitä nyt lueskelin muun porukan kokoja niin taidan sitten lukeutua myös tänne.
Viimeksi neuvolassa siis sf 23cm ja rv sillä hetkellä 20+5. Myös siis käyristä mitään hyötyä/merkitystä, eivät tunne tätä koko luokkaa näillä viikoilla :D

Moni myös aina tokaisee mut nähtyään et jaa saatte nyt alkukesästä vauvan? No joo...ennemmin ihan loppukesästä. LA siis 14.8.

Niin ja esikoistani siis odotan parhaillaan. Itse kuin samoin siskoni ollaan oltu jättivauvoja syntyessämme (itse 4800g 54cm)

Alkuperäinen kirjoittaja Merika:
MargeSimpson: Synnytitkö sä alakautta? Miten pitkä sun vauvas oli? Mulla saman kokoinen, pituutta yli 56cm ja itse olen melkein 180cm. Alakautta neiti syntyi ja meni ihan ok mielestäni.

Joo mitat on täälläkin yläkäyrän yli. Nyt viikkoja oli melkein 32 ja sf-mitta sellanen 33.
Toista odotan ja pääsen viikolla 37 käymään äippäpolilla kuulemma 5kg ei tarvii kasvattaa. Mulla sokerit ihan ok -alhaiset et geenit ne vaikuttaa kokoon ilmeisesti. :)

Alakautta juu. Tyttö oli 54cm. Mä olen siis 152cm jopa... Ponnistusvaihe oli 15min. (puolet lyhyempi kuin esikoisen syntyessä ) mutta tuntui kirjaimellisesti siltä että halkean. Tytölle ei onneksi käynyt kuinkaan, mutta mulla luut joutui antamaan niin paljon periksi että tuli symfyysin diastaasi. Onneksi se parani pikkuhiljaa itsekseen. Mutta kyllä sen taas tuntee että ne luut on tosi kovilla...

mikä toi symfyysi diastaasi?? ihan kauhun mielenkiinnolla?? ite olin esikolta aika kauan hellänä alapäästä, mutta pystyin kuitenkin istumaan jo viikon :D päästä synnytyksestä.. mutta sellanen paineen tuntu ja hellyys säily, ja nyt on ollu pari viikkoo tuo alapää taas hellänä..

Onko joillain antaa painoarvioita?? Ei se iso maha aina meinaa isoa vauvaa... Meillä vkoja nyt 32+ ja kohtu vissiin mahdollisimman korkealla jo...Painoarvio vauvasta oli reilu 2000gr viime viikolla

Alkuperäinen kirjoittaja äiti lpr:
mikä toi symfyysi diastaasi?? ihan kauhun mielenkiinnolla?? ite olin esikolta aika kauan hellänä alapäästä, mutta pystyin kuitenkin istumaan jo viikon :D päästä synnytyksestä.. mutta sellanen paineen tuntu ja hellyys säily, ja nyt on ollu pari viikkoo tuo alapää taas hellänä..

Häpyluut erkanee toisistaan liikaa, mulla esim. 1,2cm, röntgenillä tarkistivat.
Edes jotkut hoitajat eivät olleet kuulleet asiasta. Sen annettiin parantua itsekseen mutta kuulema pahimmassa tapauksessa tarvitaan jonkunlaista metallilaattaa :xmas: Sitä kauhulla odottelen että miten tässä synnytyksessä, tuleeko isompi diastaasi ja tarvitseeko se korjata jotenkin...
Mulla synnytyksen jälkeen istuminen ja makaaminen oli ok, mutta esim. kyljeltä toiselle kääntyminen oli tosi vaikeaa. Käveleminen ei onnistunut 4 päivään, ei vaan ollut paikat kasassa. Siloin sen huomasi, kuinka moneen asiaan lantio ym. luut vaikuttaa. Se ei sattunut oikeastaan, ei vaan jalka noussut eikä kävely onnistunut kun tuntui että paikat ei ole kasassa ja ne luut hankasi todella inhottavasti yhteen :x

Alkuperäinen kirjoittaja Mymmelis:
Onko joillain antaa painoarvioita?? Ei se iso maha aina meinaa isoa vauvaa... Meillä vkoja nyt 32+ ja kohtu vissiin mahdollisimman korkealla jo...Painoarvio vauvasta oli reilu 2000gr viime viikolla

Ei tosiaan sf-mitta kaikkea kerrokaan. Sen kun vaikka terkatkin muistaisivat... Mulle edellinen terkka tytön odotusaikana melkein huusi että ei voi olla iso vauva kun ei ole mitään mikä siihen viittaisi :xmas: No, mä itse tunsin paremmin... Painoarviota eivät silloin edes suostuneet tekemään sairaalassakaan.

Tässä raskaudessa painoarvio on jokaisella ultrauskerralla tehty, mutta lääkäriltä kysyin tätä asiaa ja kuulema tähän asti kaikki vauvat kasvaa normaalitilanteessa suunnilleen samaa tahtia, koska energia menee tärkeiden elimien kehittymiseen. Mutta suunnilleen tässä vaiheessa, eli viimeisen raskauskolmanneksen aikana tulee se yksilöllinen painonnousu, toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Eli mulla ei ole vielä kertoa painoarviota, nyt rv 26+6. Seuraavilla ultrauskerroilla ne painoarviot alkaa olemaan merkityksellisempiä, saas nähdä mitä lukuja saavat laskettua :)

Painoarviosta vielä sen verran, että se todellakin on vain arvio.
Esikoisen mittasivat moneen kertaan rv 34 ja liian vähän kuulema painoi, hiukan alle 2kg.
Uusi painoarvio tehtiin rv 36 ja silloin tulos olikin ok, painoa 3100g.
Eli kahdessa viikossa mukamas yli kilo tullut vauvalle painoa :)
Eka arvio taisi mennä reilusti pieleen, poika oli rv 40 syntyessään 3980g.

Sori tulipas tästä tarina :D Mutta näitä juttuja on mielessä niin paljon kun on useampi erilainen raskaus takana... Ja siihen vielä päälle kaikki terkkojen ja lääkäreiden jutut :D

Jaa-a täällä taas. SF-mitta 37 viikolla 35. Ei mikään pieni tyttönen tulossa totesi terkkakin. Kauhulla odottelen synnytystapa-arviota ja mittausta. Väläyteltiin jo sektionkin mahdollisuutta.

Hei taas kaikki mahaiset kohtalotoverini B)
Neuvola takana päin ja kaikki edelleen ok.
Nyt alkoi rv 33 ja mahanahka kireellä eteenpäin mennään :)
Mittanauhakin venyi taas mittaansa, 128cm :D
Vielä 2vkoa ja saan jo lähetteen synnytyksen suunnitteluun, jes!
Sykkeet oli tällä kertaa n.150 ja otin neuvolan tätzältä veikkauksen
sukupuolesta. Sanoi että tyttö olis tulossa ja minulla on edelleen vahva poika
fiilis. Moni on tosin sanonut että tyttö olis tulossa...
Laittakaahan muutkin mammat mitaten mahaa ja kirjotelkaa taas :wave:
Lämmintä kevättä kaikille :flower:

heippa!!

Miulla on tuo navan ympärys mitattuna 112cm..ennen raskautta n. 85cm..

alkaa jo painaa ilkeesti istuminen töissä, ja muutenkaan en taivu mihinkään.. mutta ihan kivahan tää maha on! äiti vaan jaksaa toitottaa et vieläkään takki päällä siusta ei huomaa et oot raskaana, näytät vaan sellaselta isokokoselta?? haloo?? en välttämättä haluu kuulla suurudestani ja vielä tollee et ei kukaan vauvamahaa osaa veikata.. no äiti on äiti.. ja kyllähän se vauvamahalta näyttää :heart: :heart:

iloista vkloppua kaikille!!

Äiti lpr 24+3

Ihan unohtuikin laittaa tänne, viime maanantaina oli taas neuvola rv26+5, ja sf mitta siellä 27,5cm. Mutta kasvaa kauniisti omalla käyrällä, eikä lääkäristä ole liian iso. Onhan tässä kantamista, ja vielä lisääntyy ennen la:aa...

Yhteistyössä