ISOISTA ASUNTOLAINOISTA, TE JOILLA ON

kauheita lainoja
Kauheita lainoja ja pitkät laina-ajat teillä!
Meillä lainaa 142t? ja asunnon vh oli ostaessa 190t? jos nyt myytäs arvo olisi reilu 200t?
Laina-aika 17vuotta ottaessa sitä ollaan lyhennetty jo muutama vuosi, mutta kun korot nousee niin laina aika pisenee koska meillä on kiintee maksu 800e/kk pankille + yhtiövastike 303e/kk (vesi mukana) +sähkö
Tulot nettona minä 1600-1700e/kk ja mies 2500-3000?+ lapsilisät 210? =4310-4910?/kk
 
alkuperäiselle vastaus
Teidänhän pitää laittaa raakoja lukuja paperille että millaiseen lyhennykseen teidän talouden tuloilla on varaa. Yli varojensa ei kyllä kannata elää tai ajatella että se on sen ajan murhe sitten. Eli kuukausibudjetti ja siitä sitten laskette taloutenne maksuvaran lainalle myös sitä silmälläpitäen että olisit jonkun aikaa kotona. Silkkaa matematiikkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Uneton:
Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:
Vitsi teillä on kyllä rikkaita miehiä kun voitte tuon kokoiseten asuntolainojen kanssa olla lasten kanssa kotona.
Haluaa kanssa rikkaan miehen |O
Meillä asumiskulut on elle tonnin kuussa mutta en valitettavasti voinut kotiäitiyttä jatkaa pidempään kun vuosi ja 5 kk yksinkertaisesti rahat loppu!!!
No meillä on siis paikkakunnanvaihdos edessä ( ja täällä sais saman kokoisen 50-80000e halvemmalla) ja olisin hetken lasten kanssa kotona.
Kunhan oltas asetuttu ja olisin selvittänyt kaikki asiat, niin sitten hakisin töitä.
Mutta mietin että päräjtäänkö jokunen kuukausi silleen.
Miehen palkka on "hiukan" pienempi kuin mitä tässä ketjussa olevilla on.

muistanko oikein et Hyvinkäälle olette muuttamassa?

katselkaas siitä lähikunnista asuntoja, siis hausjärvi ym jopa täällä Riihimäellä on halvemmat hinnat kuin Hyvinkäällä, eikä täältä ole matkaa autolla ku 15-20min Hyvinkäälle..
;)
Ollaan autoton pesue.
Et sellanen paikkakunta pitää olla mistä juna kulkee :)
Riksusta oon katellu, mut ei siellä ainakaan tän hetkiset myynnissä olevat oo kauhean paljon halvempia kuin Hyvinkäällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäiselle vastaus:
Teidänhän pitää laittaa raakoja lukuja paperille että millaiseen lyhennykseen teidän talouden tuloilla on varaa. Yli varojensa ei kyllä kannata elää tai ajatella että se on sen ajan murhe sitten. Eli kuukausibudjetti ja siitä sitten laskette taloutenne maksuvaran lainalle myös sitä silmälläpitäen että olisit jonkun aikaa kotona. Silkkaa matematiikkaa.
Minun matikalla pärjättäis se pari kk vaikka olisin kotona.
Miehen matikka sitten empii.
 
alkuperäiselle vastaus
Alkuperäinen kirjoittaja Uneton:
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäiselle vastaus:
Teidänhän pitää laittaa raakoja lukuja paperille että millaiseen lyhennykseen teidän talouden tuloilla on varaa. Yli varojensa ei kyllä kannata elää tai ajatella että se on sen ajan murhe sitten. Eli kuukausibudjetti ja siitä sitten laskette taloutenne maksuvaran lainalle myös sitä silmälläpitäen että olisit jonkun aikaa kotona. Silkkaa matematiikkaa.
Minun matikalla pärjättäis se pari kk vaikka olisin kotona.
Miehen matikka sitten empii.
No miten teillä voi olla eri luvut laskelmissa, jos samaa taloutta elätte?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Uneton:
Alkuperäinen kirjoittaja Narkissos:
meillä lainaa tällä hetkellä n170 000 ja maksetaan yhteensä korkoineen 1000e/kk. Mulla ei ole tuloja ja aika tiukalla ollaan.
Kiitos vastauksesta, näitäkin halusin.
Että ei oo rahaa kuin roskaa :whistle:

joo, ei ole rahaa kuin roskaa. Pärjätään kyllä, mutta joudutaan suunnittelemaan rahankäyttöämme ja miettimään milloin on varaa tehdä isompia hankintoja tai matkustaa jonnekin, tms. Meillä on kolme lasta. B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Narkissos:
Alkuperäinen kirjoittaja Uneton:
Alkuperäinen kirjoittaja Narkissos:
meillä lainaa tällä hetkellä n170 000 ja maksetaan yhteensä korkoineen 1000e/kk. Mulla ei ole tuloja ja aika tiukalla ollaan.
Kiitos vastauksesta, näitäkin halusin.
Että ei oo rahaa kuin roskaa :whistle:

joo, ei ole rahaa kuin roskaa. Pärjätään kyllä, mutta joudutaan suunnittelemaan rahankäyttöämme ja miettimään milloin on varaa tehdä isompia hankintoja tai matkustaa jonnekin, tms. Meillä on kolme lasta. B)
Meilläkin on kolme lasta :heart:
Kyllä se voisi hetken olla tiukkaa.
Mutta uskon että selvittäisi.
 
näin meillä
Meillä asuntolainaa kahdessa eri satsissa, yhteensä 90000 euroa. Päälle autolainaa piirun alle 20000.
Kuukausilyhennykset yhteensä (asunto+auto) suunnilleen 1100?/kk ja tiukilla ollaan kun mulla ei tuloja just kauheesti... (kht 490 ja risat, miinus verot...)
Ei takaajia, eikä kyllä muita asumiskuluja, laina-ajat: auto 4 vuotta, asunto (toinen) 9 vuotta, ja isompi osuus 23 vuotta.
Kunhan saadaan auto vaihdettua/maksettua olis tarkoitus joko yhdistää lainat tai maksaa toi pienempi pois.
Ja töitä kun alan taas tekemään ei ole hätäpäivää, yhdessä tienataan käteen jotain yli kolme tonnia, aikalailla enempi kuin nyt ;)
 
velallinen
Alkuperäinen kirjoittaja Uneton:
Eli jos en minäkin ole lainanhakua tehdessä töissä, ni kannattaa unohtaa...
Se ei ole välttämättä este. Itse olin hoitovapaalla kun haimme taloa varten lainaa reilu 200t, pankki halusi tietää vain paljonko tienaan taas töihin palatessani.
 
vieras
Meillä asuntolainaa 140000, mutta remonttilainaa (taloyhtiön) 45000 siihen päälle. Lainoihin menee kuussa n. 1050 e ja lisäksi yhtiövastike vajaa 300 e. Miehen palkalla maksetaan laskut, saa käteen n. 2200 e, ja mun kotihoidon tuesta jopa säästetään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä asuntolainaa 140000, mutta remonttilainaa (taloyhtiön) 45000 siihen päälle. Lainoihin menee kuussa n. 1050 e ja lisäksi yhtiövastike vajaa 300 e. Miehen palkalla maksetaan laskut, saa käteen n. 2200 e, ja mun kotihoidon tuesta jopa säästetään.
Miten voitte pärjätä? Meillä on ihan samat tulot, mies saa nettona 2200, ja minulla tuloja vain muutama satanen kuten sinulla. Asumiseen (laina) menee myös tuo tonni, mutta ei ole yhtiövastiketta. (okt)Ei onnistuisi mistään säästää tuota 300. Vakuutuksiin ym. laskuihin menee paljon myös.
 
Alkuperäinen kirjoittaja velallinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Uneton:
Eli jos en minäkin ole lainanhakua tehdessä töissä, ni kannattaa unohtaa...
Se ei ole välttämättä este. Itse olin hoitovapaalla kun haimme taloa varten lainaa reilu 200t, pankki halusi tietää vain paljonko tienaan taas töihin palatessani.
No minähän en sitä ihan tarkkaan voi nyt tietää.
Mutta arvelen verojen jälkeen jäävän 900-1100e.

Ja tosiaan max. laina ois tuo 200 000, tavoitteeena kuitenkin 180 000?
 
Harmaana
Meillä talolainaa+autolainaa+muutalainaa on yhteensä 160 000 ja maksetaan kuukaudessa kaikkea yht 1700?.Tosi tiukoilla ollaan nyt mutta pärjätään ku suunnitellaan mihin rahaa käytetään. Mä saan n.1500? kuukaudessa (siinä on lapsilisätkin) ja mies 2000 ? käteen kuukaudessa. Meillä on pakosta kaks autoa. ja ihan kohtalaisen isot talo ja tonttimenot nyt.
Jonku vuoden päästä helpottaa...mut kaikke menee mitä tulee eikä kyllä voida mällätä.
 
satu
Meillä asuntolainaa pikkasen alle 160000 ja muuta lainaa siihen päälle jokunen tonni. Minä olen kotona nuorimmaisen kanssa. Kuukaudessa menee lainoihin kaikkinensa ehkä 1400e plus sit sähkö ja muut. Ihan ookoosti pärjätään mutta eipä sitä rahaa säästöön saa laitettua.
 
En kuulu tänne siinä mielessä että oma asuntolainamme on vain 70000e , mutta pistää tosiaan miettimään miten ihmiset voi pärjätä noin suurilla lainoilla! Tulotkin tietenkin suht hyviä,mutta itse olen iloinen siitä että käteen jää useampi satanen joka kuussa,ja voi sitten ostaa joskus kalliita juttuja. Tai jos olisin nyt kotona,ei oltaisi ehkä auton osia kyetty maksamaan,eli on varaa ylläreihinkin.
Nyt ollaan jo haaveilemassa uutta asuntoa,rivaria kaivataan, mutta ei voi käsittää ettei niitäkään kohtuu hinnalla löydy,ja pelottaisi ottaa suuri laina,vähintään 150 000e hipoisi.
Pitää koittaa vaan kärsiä alakerran ukosta,ja toivoa ettei mies hakkaa sitä joku päivä :LOL:
 
velallinen
Alkuperäinen kirjoittaja Uneton:
Alkuperäinen kirjoittaja velallinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Uneton:
Eli jos en minäkin ole lainanhakua tehdessä töissä, ni kannattaa unohtaa...
Se ei ole välttämättä este. Itse olin hoitovapaalla kun haimme taloa varten lainaa reilu 200t, pankki halusi tietää vain paljonko tienaan taas töihin palatessani.
No minähän en sitä ihan tarkkaan voi nyt tietää.
Mutta arvelen verojen jälkeen jäävän 900-1100e.

Ja tosiaan max. laina ois tuo 200 000, tavoitteeena kuitenkin 180 000?
Niin, sinulla ei ole työpaikka odottamassa? Siinä tapauksessa en tiedä miten suhtautuisivat.
Mutta muutoin mun nettotulot olisivat suunnilleen samaa luokka tuon mainitsemasi kanssa :)

Niin ja miehen bruttotulot ovat n. 3000e ja meillä lyhennys+korot ovat yhteensä 1150e/kk ja lainaa siis 220t
 
...miten ihmiset ottaa noinkin jumalattomia lainoja kuin yli 200000 tuhatta. Lainojen kuukausi maksutkin ovat jo sitten aika isoja ja jos toinen vielä on kotona lasten kanssa. siihen vielä kaikki muutkin kulut kuukaudessa sähkö yms...meilläkin on oma-asunto ja maksetaan kuukaudessa 800e ja me kummatkin ollaan töissä. mutta olen ajatellut että elämässä täytyy olla muutakin kun se juuri rakennettu hulppea talo ja sitten kitkuttaa siihen asti kun laina maksettu.
 
vieras
Me ei varmaan edes asuntolainaa saatas pienten tulojemme takia. Itsellä tuloina lapsilisä kahdesta lapsesta, miehen tulot noin 28t vuosi. Miehellä vielä tulot vaihtelee aika paljon.... Oli tuohon yhteen lappuun laitettu miehen tuloiksi 2800?/kk
 
että näin
Alkuperäinen kirjoittaja :
...miten ihmiset ottaa noinkin jumalattomia lainoja kuin yli 200000 tuhatta. Lainojen kuukausi maksutkin ovat jo sitten aika isoja ja jos toinen vielä on kotona lasten kanssa. siihen vielä kaikki muutkin kulut kuukaudessa sähkö yms...meilläkin on oma-asunto ja maksetaan kuukaudessa 800e ja me kummatkin ollaan töissä. mutta olen ajatellut että elämässä täytyy olla muutakin kun se juuri rakennettu hulppea talo ja sitten kitkuttaa siihen asti kun laina maksettu.

ei nykypäivänä saa alle 200 000 euron ku jotain lautahökkeleitä ylivieskasta! otapa myös huomioon että kaikki ei oo niitä lähihoitajia/kouluttamattomia/työttömiä,molemmilla vanhemmilla voi olla hyvä palkka.
 

Yhteistyössä