"Isohko" lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsyttää

Vieras
Meillä on ei lihava, mutta hieman vatsan alueelta pyöreä koululainen. Nyt lähtee terveiset kaikille terveydenhoitajille ;) Siis ihan oikeasti ärsyttää, kun taas terveydenhoitaja oli ja siis todellakin taas "paasannut" lapselle siitä, että herkkupäivä ei ole joka päivä! Nyt herkut pois ja herkkupäivä on vain kerran viikossa. No lapsi ei ollut sanonut mitään, mutta minä olisin jo, jos olisin ollut paikalla. Kun meillä ei ole herkkupäivää edes kerran viikossa vaan hyvin harvoin. Miksi aina takerrutaan heti niihin herkkuihin, edes kysymättä asiasta. Meidän muksulla on vain älytön ruokahalu ja syö isoja annoksia. Vaivautuisivat edes kysymään missä on vikaa, jos tarvii kerran asiaan puuttua.

Tuttu juttu. Meillä ei kyllä terkkari ole huomautellut vaan tutut, sukulaiset ym. Vatsan ympärys pieni pituuskasvun myötä, mutta jonkun verran olen rajoittanut ruuankin syömistä. Olen sanonut että eka ja toka lautasellinen menee nälkään mutta sitten menee jo ahmimiseksi. Poika nyt 10 vee.

Sama meillä. Ei vain muista katsoa paljonko lapsi hakee lisää. Pitäisi alkaa ottamaan itseä niskasta kiinni. Kun todellakin syö vaikka ei edes olisi enää niin nälkäkään. Ruoka vaan maistuu.

Yhteistyössä