Isoäidin makaronilaatikko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jojo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jojo"

Vieras
Valmistaako kukaan muu nykyään makaronilaatikkoa ilman lihaa? Sitä ihanaa isoäidin aikaista, hiukan makeaa laatikkoa?

Mummolassa sitä oli tarjolla jauhelihamurekkeen kera ja seuraavana päivänä laatikon pohjalta kaavittiin vielä seuraa perunoille ja lihapullille tai ihanalle, vaalealle nakkikastikkeelle.

Mä siis en ole ainoa "vanhanaikainen" :)

Yritin aikani saada aikaan oikeanlaista laatikkoa, mummo kun on jo edesmennyt, mutta ymmärsin sentään kysyä toiselta mummulta samaa asiaa, ja hänellä olikin antaa ohje. Ja ei kun herkuttelemaan :)

[QUOTE="jojo";22024109]Mä siis en ole ainoa "vanhanaikainen" :)

Yritin aikani saada aikaan oikeanlaista laatikkoa, mummo kun on jo edesmennyt, mutta ymmärsin sentään kysyä toiselta mummulta samaa asiaa, ja hänellä olikin antaa ohje. Ja ei kun herkuttelemaan :)[/QUOTE]

Onko ohjeessa eroa tavalliseen laatkkoon?Siis jättää vaan lihat pois?Vai jotain erikoista?

Mä sain mummoltani tällaisen ohjeen

400g makaronia
4 munaa
8 dl maitoa
4rkl sokeria
4tl suolaa

Makaronit keitetään, sekoitetaan munamaito ja mausteet, kipataan joukkoon makaronit, päälle voi laittaa voinokareita halutessaan ja uuniin vajaaksi tunniksi.

Suolaa en tykkää käyttää noin runsaasti, joten olen vastaavassa suhteessa vähentänyt sitten sokeriakin. Mutta vanhoissa ohjeissa tuota suolaa tapaa aika lailla olla...

[QUOTE="jojo";22024160]Mä sain mummoltani tällaisen ohjeen

400g makaronia
4 munaa
8 dl maitoa
4rkl sokeria
4tl suolaa

Makaronit keitetään, sekoitetaan munamaito ja mausteet, kipataan joukkoon makaronit, päälle voi laittaa voinokareita halutessaan ja uuniin vajaaksi tunniksi.

Suolaa en tykkää käyttää noin runsaasti, joten olen vastaavassa suhteessa vähentänyt sitten sokeriakin. Mutta vanhoissa ohjeissa tuota suolaa tapaa aika lailla olla...[/QUOTE]

Kiitos! =)

[QUOTE="jojo";22024160]Mä sain mummoltani tällaisen ohjeen

400g makaronia
4 munaa
8 dl maitoa
4rkl sokeria
4tl suolaa

Suolaa en tykkää käyttää noin runsaasti, joten olen vastaavassa suhteessa vähentänyt sitten sokeriakin. Mutta vanhoissa ohjeissa tuota suolaa tapaa aika lailla olla...[/QUOTE]
Kiitos täältäkin. Kauan sitten tätini luona söin tuota. Mitähän sen kaveriksi keksisi?

Meillä ainakin lisukkeena ollut karjalanpaisti

[QUOTE="vieras";22024244]Kiitos täältäkin. Kauan sitten tätini luona söin tuota. Mitähän sen kaveriksi keksisi?[/QUOTE]

Yhteistyössä