Iso vai pieni päiväkoti, kumpi parempi?

  • Viestiketjun aloittaja töihin palaava
  • Ensimmäinen viesti
töihin palaava
Pitäisi laittaa päiväkotihakemus vetämään. Meidän alueella on pieni (3 ryhmää) ja iso (10 ryhmää) päiväkoti. Iso olisi kätevämmän matkan päässä. Mutta pitäisikö kuitenkin hakea pieneen?

Päiväkotitoiminnan johtaja oli sitä mieltä, ettei päiväkodin koolla ole niin suurta merkitystä, koska toiminta tapahtuu kuitenkin etenkin pienillä omissa ryhmissä. Ja sairasteluakin on kuulemman yhtä vähän/paljon.

Sanokaas mammat, onko päiväkodin koolla väliä? Vai riippuuko kaikki sitten kuitenkin siitä, millaiseen ryhmään sattuu pääsemään?
 
mä työskentelen päiväkodissa. olen työskennellyt isossa ja pienessä.
enkä usko että lapsen kannalta on merkitystä päiväkodin koolla.
Merkitystä on niillä ihmisillä siellä, kaupungin/kunnan organisoinnilla ja niin monella muulla asialla.
 
Mä olen pienessä töissä ja on siinä ainakin se ero, että työntekijät tuntee toisensa hyvin kun ollaan lähekkäin. Lapsiin se ei juurikaan vaikuta paitsi isossa pv.kodissa ei ehkä ole niin paljoa yhteisiä hetkiä kuin pienemmässä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Veetin äippä:
mä työskentelen päiväkodissa. olen työskennellyt isossa ja pienessä.
enkä usko että lapsen kannalta on merkitystä päiväkodin koolla.
Merkitystä on niillä ihmisillä siellä, kaupungin/kunnan organisoinnilla ja niin monella muulla asialla.
Kiitos Veetin äippä vastauksestasi! Samaa se päiväkotitoiminnan johtajakin kai yritti sanoa...Jotenkin vain tuppaa ajattelemaan, että pieni on kaunista tässä asiassa.
 
ap
Kiitos kaikille vastauksista!

Pöpöasiaa jäin miettimään, kun pk-toiminnan johtaja sanoi, että yleensä se sairastelukierre tulee aina jossain vaiheessa. Jos ei tule hoitoon mennessä, niin sitten koulun alkaessa. Hän ei pitänyt tätä sairasteluasiaa mitenkään riippuvaisena pk:n koosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kaikille vastauksista!

Pöpöasiaa jäin miettimään, kun pk-toiminnan johtaja sanoi, että yleensä se sairastelukierre tulee aina jossain vaiheessa. Jos ei tule hoitoon mennessä, niin sitten koulun alkaessa. Hän ei pitänyt tätä sairasteluasiaa mitenkään riippuvaisena pk:n koosta.
Ryhmäkoko on kuitenkin sama oli kyseessä iso tai pieni päiväkoti.
alle 3v. ryhmässä, jossa on kolme aik. = 12 lasta
yli 3v. ryhmässä, jossa on kolme aik. = 21 lasta

Isossa päiväkodissa ryhmiä on enemmän. Ei välttämättä lapsia ryhmässä. Pöpöjä on kaikkialla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Mä olen pienessä töissä ja on siinä ainakin se ero, että työntekijät tuntee toisensa hyvin kun ollaan lähekkäin. Lapsiin se ei juurikaan vaikuta paitsi isossa pv.kodissa ei ehkä ole niin paljoa yhteisiä hetkiä kuin pienemmässä.
kyllä isossakin oppii tuntemaan....
 

Yhteistyössä