iso pettymys, nyt apuja, lohdutusta!!!!

kävin siis tänään synnytystapa-arvioinnissa äit.polik. viikkoja nyt 36+5.
tää on kolmas raskaus.
ensimäinen meni 2 vkoa yli, käynnistettiin, kesken synnytyksen syd.äänet laski ja happiarvoja ei saatu mitattua, joten hätäsectioon, jossa myös huomattiin pään virheasento, joten vaikeuksia olis tullu kuitenkin.

no... toinen... meni taas kerran yli 2 vkoa,käynnistettiin, ponnistin n. 55min.huomattiin jälleen pään virheasento, joten imukupilla "väkisin" ulos!!! lapsella liiasta ponnistuksesta napanuora kiertynyt kunnolla pään ympärille, ei hengitä itse, elvytetty ja lasten teholle... lopuksi kuitenkin kaikki hyvin!

nyt sitten tää kolmas... neuvolassa ym on sanottu ( myös ed. synn jalkeen ), että tulen melko varmasti saamaan suunnitellun section tulevaisuudessa....
no.... lääkäri sanoi heti tutkittuaan ja huom!!! synn. kertomukset luettuaan, ettei ole mitään estettä alatiesynnytykselle!!!!! :eek: ja lisäsi siihen perään, että leikkauksessa on aina riski. no, totta hitossa minä käsitän, että leikkaus on riski \|O mutta... onko hyvin suunniteltu leikkaus, vai kesken kaiken päätetty hätäsectio suurempi riski!!!???
ja kaiken muun hyvän lisäksi minulla on todettu tässä raskaudessa rask.diabetes \|O joten riskiä on muutenkin.... :whistle:

siihen sentään ilm. suostuivat, etteivät laske 2 vkoa yli....ja käskivät tulla päivää ennen lask.aikaa uudelleen ja mietitään sitten mitä tehdään \|O \|O

pitää vissii ruveta johonkin keinoihin, että rupeis tulenmaan ajoissa ulos...vai mitä hittoa täs nyt tekis???? vähän jo tosissaan alkaa arveluttaa koko tuleva synnytys :whistle: :whistle:

kiitos jos jaksoit lukea :saint:
 
En tiedä olenko joskus aikaisemminkin vastannut sulle, ainakin on ollut tarkoitus...

Mutta siis, tekisin sinuna niin, että en enää suostuisi käynnistykseen. Jos synnytys lähtee itsellään käyntiin tällä kertaa niin se on mielestäni ihan hyvä merkki ja etenisin sitten sen mukaan miten se menee. Mutta jos ei lähde niin haluaisin sektion suoraan.

Näin olen itse tehnyt. Olisin yrittänyt normaalia synnytystä, mutta en käynnistyksen kautta. Sektioksi se sitten lopulta menikin ja leikkauksessa varmistui, että vauva olisi ollut (taas) virhetarjonnassa.
 
vaadi ehdottomasti leikkausta jos itse siltä tuntuu!!riskithän on kaikkialla!itse en enään halua synnyttää alateitse koska kokemukset ovat olleet aivan hirveät!minulla molemmat lapseni olivat 2viikkoa yliaikaisia ja isokokoisia synnytyksistä ei kumpikaan ollut kiva kokemus nuorimmaisen lapsen synnytys oli aivan hirveä joka sitten loppujen lopuksi päättyi leikkaukseen.laikkaus oli erittäin positiivinen kokemus.kävin itse loppuraskaudesta useita kertoja ä-polilla ja eivät suostunneet käynnistykseen vaikka kuinka yritin.vaadi ehdottomasti käynnistystä/leikkausta jos itsestäsi siltä tuntuu..
 
nonni
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2006 klo 14:44 sarkku kirjoitti:
kävin siis tänään synnytystapa-arvioinnissa äit.polik. viikkoja nyt 36+5.
tää on kolmas raskaus.
ensimäinen meni 2 vkoa yli, käynnistettiin, kesken synnytyksen syd.äänet laski ja happiarvoja ei saatu mitattua, joten hätäsectioon, jossa myös huomattiin pään virheasento, joten vaikeuksia olis tullu kuitenkin.

no... toinen... meni taas kerran yli 2 vkoa,käynnistettiin, ponnistin n. 55min.huomattiin jälleen pään virheasento, joten imukupilla "väkisin" ulos!!! lapsella liiasta ponnistuksesta napanuora kiertynyt kunnolla pään ympärille, ei hengitä itse, elvytetty ja lasten teholle... lopuksi kuitenkin kaikki hyvin!

nyt sitten tää kolmas... neuvolassa ym on sanottu ( myös ed. synn jalkeen ), että tulen melko varmasti saamaan suunnitellun section tulevaisuudessa....
no.... lääkäri sanoi heti tutkittuaan ja huom!!! synn. kertomukset luettuaan, ettei ole mitään estettä alatiesynnytykselle!!!!! :eek: ja lisäsi siihen perään, että leikkauksessa on aina riski. no, totta hitossa minä käsitän, että leikkaus on riski \|O mutta... onko hyvin suunniteltu leikkaus, vai kesken kaiken päätetty hätäsectio suurempi riski!!!???
ja kaiken muun hyvän lisäksi minulla on todettu tässä raskaudessa rask.diabetes \|O joten riskiä on muutenkin.... :whistle:

siihen sentään ilm. suostuivat, etteivät laske 2 vkoa yli....ja käskivät tulla päivää ennen lask.aikaa uudelleen ja mietitään sitten mitä tehdään \|O \|O

pitää vissii ruveta johonkin keinoihin, että rupeis tulenmaan ajoissa ulos...vai mitä hittoa täs nyt tekis???? vähän jo tosissaan alkaa arveluttaa koko tuleva synnytys :whistle: :whistle:

kiitos jos jaksoit lukea :saint:
Paha mennä tietysti sanomaan ilman koulutusta tai ilman synnytyskokemusta koska omani sain sektiolla. Mutta itse en huomannut noissa kahdessa edellisessä synnytyksessä muuta yhtäläisyyttä kuin tuon ylimenon ja käynnistyksen... Eli nuo komplikaatiothan johtuivat eri syistä? Ja kun sulla ei ilmeisesti ole kuitenkaan todettu ahdasta lantiota tai muuta elimellistä "vikaa" synnyttää alakautta, niin miksi lääkäri olisikaan automaattisesti antanut sitä?
Ja neuvolan sanomisethan eivät auta, neuvolassa kun eivät päätä synnytystapaa, siellä voi tätit arvella mitä hyvänsä, mutta synnytyslääkärit kai sen tavan päättävät.
 
nyt kyselisin tosta pään väärästä asennosta....
kun ittellä tosi epävarma olo.viikkoja 37 ja vauva ollu jo jonkin aikaa pää alaspäin,mutta hän on niin päin että selkä on eteenpäin siis kasvot takapuoltani päin. onko väliä tuleeko vauva kasvot alaspäin vai ylöspäin?voiko olla väärä asento? pelkään meinaan leikkauksia ihan kauheasti. synnyttäisin mieluummin normaalisti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 11:59 minni kirjoitti:
nyt kyselisin tosta pään väärästä asennosta....
kun ittellä tosi epävarma olo.viikkoja 37 ja vauva ollu jo jonkin aikaa pää alaspäin,mutta hän on niin päin että selkä on eteenpäin siis kasvot takapuoltani päin. onko väliä tuleeko vauva kasvot alaspäin vai ylöspäin?voiko olla väärä asento? pelkään meinaan leikkauksia ihan kauheasti. synnyttäisin mieluummin normaalisti.
tuo kasvot takapuolta päin on juuri se"oikea"asento syntyä,käsittääkseni.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 12:43 ädä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 11:59 minni kirjoitti:
nyt kyselisin tosta pään väärästä asennosta....
kun ittellä tosi epävarma olo.viikkoja 37 ja vauva ollu jo jonkin aikaa pää alaspäin,mutta hän on niin päin että selkä on eteenpäin siis kasvot takapuoltani päin. onko väliä tuleeko vauva kasvot alaspäin vai ylöspäin?voiko olla väärä asento? pelkään meinaan leikkauksia ihan kauheasti. synnyttäisin mieluummin normaalisti.
tuo kasvot takapuolta päin on juuri se"oikea"asento syntyä,käsittääkseni.
näin on.itsellä lapsi tuli kasvot ylöspäin ja vinossa ja oli vaikea ponnisttaa.autettiin imukupilla.
 

Yhteistyössä