iso perhe ja siivoaminen

meillä on 7v,5v,4v a nyt vauva. rakastan lapsia mutta oma ongelmani on että ärsyttää kun paikat ei pysy siivossa. siis vaikka siivoan niin tota pölyä on kohta sama määrä. ärsyttävää kun meilläkin laminaattilattia johon pöly oikein laskeutuu ja näkyy. siivoan kerran viikossa kunnolla eli petivaatteista pölyjen ja lattioiden luuttuamiseen. ja lisäksi pari kertaa viikossa imurointi ja näkyvät pölyjen pyyhkimset. Totuushan on että lapsiperheissä paikat ei pysy kondiksessa mutta kuinka saada sama ajatus omaan päähän.Taitaa olla psyykkistä tämä "pölyfopia".
 
hei.minulla kohta 8 vuotias,5,3, ja 1,5 vuotias.minä kamppailen saman ongelman kanssa ja tuntuu että aina saa olla siivoilemassa ja jos yhen päivän on tekemättä mitään niin seuraavana päivänä on kaaos.ja minulla ajatuksena häirittee kun on sekaista ja pölyistä niin mielummin siivoilen kuin kuuntelen omaa päätä!
 
kaikki siivoaa
Meidän pölyt katosi nurkista sen jälkeen kun saneerattiin koti allergia/astmakodiksi tenavan takia.

Se ainokainen viherkasvi pois, eikä kukkia, ei mitään kasvia sen jälkeen.Mattoja meillä ei ole. NYT on sohvalla 2 tyynyä ja shaali, joka ei ole fleesea, eikä pölyä.
Vain eteisessä on kuramatto.
Ai niin ja lapsen huoneessa buklee-matto.

Lapsen sängyssä on sängynpeite, puuvillakangasta. Meidän sängyssä on sängynpeite vain silloin kun vieraita tulee. Eli hyvin hyvin harvoin. Muutoin pedataan peitot siististi. Päiväpeitteestä tulee valtavasti pölyä kun sen kahdesti päivässä lehäyttää auki ja kiinni.

Koriste-esineet lasivitriinin takana. Ei pöytäliinoja.

Pehmoleluja on isohko arkullinen, mutta eipä niitä lapsi sieltä esiin kaivele, lempparipehmoillaan leikkii.


Pyykit viikkaan ja käsittelen kylppärissä - meillä ei ole kodinhoitohuonetta, en siis viikkaa niitä kaapin oven pielessä vaan siellä kylpäärissä kun narulta otan, pölyt jää kylppäriin.

Imuroimme noin 2 x viikossa, pölyjä aina silloin tällöin, kunnon siivous jolloin aivan kaikki pinnnat ehkä kerran kuussa.
Imuri on ns. allergiaimuri kaikenmaailman hepa-suodattimineen.

Meillä ei ole pölyistä eikä likaista. Eikä kolkkoa, vaikkei mattoja tai tekstiilejä olekaan. Verhotkin on semmoset pienet kappa-verhot, ei roikkuvia..

Kaikki siivoaa, lapset ja mies. Jokainen kykyjensä mukaan, ja 3-vuotias on aivan ihanan innokas siivooja: on omat välineetkin, Joten ei ole yksin minun vastuulla, eikä ole kiinni siitä olenko töissä vai en. En asu täällä yksin, itsekseni; en sotke yksin; en myöskään siivoa yksin. Olen äiti, vaimo, nainen. En piika.


 
kaikki siivoaa
Ai niin. Ehkä olen peruslaiska, mutta en jaksa kerran viikossa viedä petivaatteita ulos tuultumaan. :( Ehkä pitäisi, kun allergiakoti on, mutta toisaalta, en muista se olisi siinä "saneerausoppaassa" ollut silmiin pistävä asia.
 

Yhteistyössä