Iskut alapäähän - miehen lapsettomuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riiik
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Riiik

Uusi jäsen
23.12.2011
5
0
1
Kuulin tutulta parilta, että heidän lapsettomuutensa ilmeisesti johtui monta vuotta sitten miehen saamasta iskusta kiveksille. Tämä oli todettu ultraäänessä että kiveksissä oli jotain vikaa ja sitten lopullinen varmuus tuli siemennesteanalyysissä, jossa siittiöiden liikkuvuutta ei ollut.

En viitsinyt kysellä asiasta heiltä enempää, sillä oli sen verran kova pala : / En sitten tiedä oliko se jokin kova potku vain vai mikä isku tekee noin paljon tuhoa. Monesti kuulee että "isyys menee" ties mistä mutta toisaalta jokainen mieshän on varmasti joskus saanut iskun alapäähän - mikähän tässä on totuus kuinka helposti aiheuttaa lapsettomuutta ja kuinka yleisesti??

Onko kellään palstalla kokemusta tai pohdittu tätä mahdollisuutta lapsettomuuteen? olen joskus itse nähnyt näitä iskuja vähän liian läheltä ja toivon ettei lisääntymiskykyyn ole vaikuttaneet.

Viimeksi muokattu:
Mä oon itse miettinyt samaa, nyt varsinkin kun yk 14 käynnissä ja mies aikoinaan saanu tällin alapäähän :O Simppa-analyysi ois vaatimuksissa, kun hakeudutaan uudestaan lääkärin puheille...

Mä oon itse miettinyt samaa, nyt varsinkin kun yk 14 käynnissä ja mies aikoinaan saanu tällin alapäähän :O Simppa-analyysi ois vaatimuksissa, kun hakeudutaan uudestaan lääkärin puheille...

Nii-in hyvin mahdollista... Monesti sitä vitsaillaan jalkoväliin potkimisella ja muulla mutta oikeasti se voi helpostikin tehdä tuhoa. Tuo on oikeasti varmaan yleisempi syy mitä luullaan!

Ihmettelen vähän minkä takia joskus simppa-analyysiin on niin vaikea päästä, vaikka tuossa tutuilla jotka tiedän oli epäilys tuosta iskusta niin kesti silti vaikka kuinka kauan ja kiveksiä tunnusteltiin ja muuta mutta simppa-analyysi vasta paljon myöhemmin.

Joo, meidän eka lekurikäynti oli suoraansanoen hirveä. Katsoi ensinnäkin miestä pitkään kun "änkes" huoneeseen yhdessä (ilm. oli sitä mieltä että ongelma on MINUN, koska itse olen ajan varannut), sanoi suoraan että miestä ei julkisella puolella tutkita LAINKAAN ja tuumi vain että meidän pitää vaan odottaa, 2 vuotta kuulemma yleensä odotellaan, kun olen näin nuori, eli 20.. ja vaikka ihmettelin tota tuumaamalla että mies on jo 34 niin sanoi tylysti vain ettei sillä ole merkitystä.. HUOH. Oletti myös, että minä oletin saavani ovistestejä neuvolasta/tk:sta, vaikka en tosiaankaan ole niin tyhmä, itse aina mokomat ostanut :laugh: Sain onneks ajan toiselle lääkärille. Toivottavasti ottaa meidät vakavasti, ja saataisiin se lähete siihen simppa-analyysiin, ei tekis millään mieli alentua sitä itse maksamaan :D Kai se on pakko, jos tämä edelleen sitä mieltä.. Yksityisellä eivät sit kuitenkaan kysele tai evää tätä... Tais mennä vähän OT:ksi, sorry :ashamed:

Yhteistyössä