Iskiaksesta kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miä

Vieras
Miä hajotin selkäni |O Onko kellään ollut tätä vaivaa? Miä tosiaan toivon että tämä paranee itekseen eikä vaivaa loppuelämää :snotty: Puutarhuri jolla on selkä paskana on melko mahdoton yhtälö.. Hyvä kun pystyy kävelemään, ei puhettakaan että edes yrittäisin kumartua tai nostaa jotain :/

Inhottava vaiva, itellä vain joskus enää tekee kiusaa, ja tuolloin vetää alaraajaan sillee ilkeästi vihloen. Neurobion Forte auttaa joillakin tuollaiseen hermoperäiseen kipuun, saa apteekista ilman reseptiäkin.

Välilevynpullistuma voi parantua, mutta vaatii paljon lihasten vahvistamista, fysioterapiaa, kivun hoitoa ym. Kannattaa mennä fysssarille, se opettaa uudet nostotekniikat, istumiset ym. ja neuvoo, miten vahvistaa lihaksia tukemaan rikkoutunutta selkää.

Alkuperäinen kirjoittaja J.t harmaana vielä:
Ootko muuten varma, että kyse iskiaksesta, eikä ns. noidannuolesta?

En ole varma, en ole käynyt lekurissa. Mutta puhelimessa sain sellaisen diagnoosin. Sattuu ihan hitosti alaselkään, se kipu säteilee pakaraan ja takareiteen. Missään ei ole oikein hyvä olla :snotty: Särkylääkkeet auttaa vähän mutta kun teet pikkusenkin väärän liikkeen niin jalat lähtee alta. Ja kumartua ei tosiaan voi yhtään.. Muutaman viikon vois kuulemma odotella ja sitten lääkäriin jos ei helpota.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja J.t harmaana vielä:
Ootko muuten varma, että kyse iskiaksesta, eikä ns. noidannuolesta?

En ole varma, en ole käynyt lekurissa. Mutta puhelimessa sain sellaisen diagnoosin. Sattuu ihan hitosti alaselkään, se kipu säteilee pakaraan ja takareiteen. Missään ei ole oikein hyvä olla :snotty: Särkylääkkeet auttaa vähän mutta kun teet pikkusenkin väärän liikkeen niin jalat lähtee alta. Ja kumartua ei tosiaan voi yhtään.. Muutaman viikon vois kuulemma odotella ja sitten lääkäriin jos ei helpota.

Joo kyllä toi kuulostaa iskiakselta. Kokeile tosiaan sitä Neurobion Fortea. On ihan b-vitamiinivalmiste. Mun eksä söi sitä ihan säännöllisesti iskiakseen. Kyllähän se saattaa ikuiseksi vaivaksi jäädä, mutta ei se tarkoita sitä,että koko ajan ois kipeä :) Itelläkin aika harvakseltaan tulee noita iskiaskipuja. Oikeat työasennot ja muutenkin ergonomia on tosi tärkeitä, jos meinaa töitä tehdä.

Kuulostaa tutulta. 2 krt leikattu välilevytyrä (aka välilevynpullistumasta skidisti pahempi)
7 kk vittumaisinta kipua ikinä. kourallinen opiaatteja päivässä ja kipupiikillä kävin. Ei enää mikään tehonnut. Onneksi leikkasivat hätäleikkauksella kun alkoi alapää puutumaan. Tsemppiä.

tt: Itse treenasin tanssia 15tuntia vkossa, mutta siltikin ja siitä johtuen sain pullistumat.

Tsemppiä. Kandee käydä lukemassa selkäliiton forumia. Siellä on TOSI PALJON tietoa pullistumista yms..

Tää on kyllä ihan kamalaa |O Miä olen vasta koulussa enkä saa tuotakaan käytyä loppuun jos tämä ei parane. Tällä alalla ei sellasta hommaa olekkaan missä ei jatkuvasti nostella ja kumarrella. Mutta ehkä miä en vaivu epätoivoon vielä =) Jos tää jatkuu niin pitää opetella nostamaan oikein. Tähän asti kun on vaan repinyt menemään :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Mä sain kai vedosta yksi kesä (työskentelen usein varsinaisessa tuulitunnelissa...), oli niin kipeä että haittasi kävelyäkin välillä. Se tapaus parani kun pidin itseni lämpimänä.

Miä paiskelin vähän tomaatin kasvualustoja tiistaina. Se vaan meni ihan yhtäkkiä, sen jälkeen on ollu yhtä tuskaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Mä sain kai vedosta yksi kesä (työskentelen usein varsinaisessa tuulitunnelissa...), oli niin kipeä että haittasi kävelyäkin välillä. Se tapaus parani kun pidin itseni lämpimänä.

Miä paiskelin vähän tomaatin kasvualustoja tiistaina. Se vaan meni ihan yhtäkkiä, sen jälkeen on ollu yhtä tuskaa :/

Joo :/ . Yksi pirullisimpia vaivoja. Toivottavasti löytyy apu jollei itsekseen parane. :hug:

Tää on kyllä ihan kamalaa |O Miä olen vasta koulussa enkä saa tuotakaan käytyä loppuun jos tämä ei parane. Tällä alalla ei sellasta hommaa olekkaan missä ei jatkuvasti nostella ja kumarrella. Mutta ehkä miä en vaivu epätoivoon vielä =) Jos tää jatkuu niin pitää opetella nostamaan oikein. Tähän asti kun on vaan repinyt menemään :ashamed:

Työergonomia on kaiken a ja o. Sillä voi estää pahimmat kivut. Mulla on iskias, ei kovin hyvä siivoushommissa. Mun täytyy vaan muistaa etten laske painoa kokonaan "iskiasjalan" päälle.
Mutta kyllä toisinaan se sitten iskee, kun on rasitusta liikaa. Pahimmillaan (mulla Säteilee koko jalkaan, ei niinkään selkään ) vetää jalkapöydän kippuraan :/ Ja se sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Uudi:
Ihan kuulostaa välilevyn pullistumalta. Toivotaan, että saat siihen helpotusta, ettei jäisi pitkäaikaiseksi eikä haittaisi kouluasi. :hug:

Kiitos =) Miä vähän aikaa odottelen ja sitten menen lääkäriin jos tää ei helpota, ei miusta tälläsenä ole mihinkään..

Alkuperäinen kirjoittaja Uudi:
Ihan kuulostaa välilevyn pullistumalta. Toivotaan, että saat siihen helpotusta, ettei jäisi pitkäaikaiseksi eikä haittaisi kouluasi. :hug:

Kiitos =) Miä vähän aikaa odottelen ja sitten menen lääkäriin jos tää ei helpota, ei miusta tälläsenä ole mihinkään..

Mä veikkaisin että tarttet jotain vahevempaa troppia, jotta saat sen "lukon" auki. Olet varmaan jo kokeillut Mobilattia tms.? Ja venyttelyä?

Mä just kävin fysiossa iskiakseni kanssa ja sanottiin, että venytellä ei saa missää nimessä (vaikka aiemmin oon aina saanu ohjeen venyttää sitä jalkaa) vaan pitää antaa sen hermon rentoutua

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä just kävin fysiossa iskiakseni kanssa ja sanottiin, että venytellä ei saa missää nimessä (vaikka aiemmin oon aina saanu ohjeen venyttää sitä jalkaa) vaan pitää antaa sen hermon rentoutua

Joo siis riippuu ihan tapuksesta

Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM:
Mä veikkaisin että tarttet jotain vahevempaa troppia, jotta saat sen "lukon" auki. Olet varmaan jo kokeillut Mobilattia tms.? Ja venyttelyä?

Miä en juurikaan voi venytellä, ihan pienikin liike niin näkyy tähtiä silmissä :/ :/ Buranaa oon popsinut ja panacodia löytyy myös. Pitäisköhän miun ottaa sitä vai marssia tohtorille?

Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM:

Miä en juurikaan voi venytellä, ihan pienikin liike niin näkyy tähtiä silmissä :/ :/ Buranaa oon popsinut ja panacodia löytyy myös. Pitäisköhän miun ottaa sitä vai marssia tohtorille?

Juu älä venyttele jos siitä ei ole selvästikkään mitään hyötyä. Vetäse yks Panacodi ja kato miten se vaikuttaa jos kerran Buraasta ei ole apua. Jos se on vielä huomenna kipeä, niin sitten marssi lekuriin.