Isi "juoppo". Yksinhuoltajuus(ko)???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sydän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sydän

Aktiivinen jäsen
03.02.2008
2 060
0
36
Me erottiin joku aika sitten.
Lapsen isä käy jatkuvasti omissa menoissaan. Noin suurinpiirtein joka toinen viikonloppu. Joka pe ja la on PAKKO saada kolme-neljä paukkua/siideriä/kaljaa.

Lasta ei vie edes nukkumaan jos on jokin tärkeääkin tärkeämpi televisio-ohjelma kesken. Lapsi nyt noin 2-vuotias.

Itse olen jo siis kahden vuoden ajan huoltanut lapsen täysin yksin. Isä on lapsen kanssa ollut kahden kun itse olen ollut juhlimassa tasan kolme kertaa tämän kahden vuoden aikana!

Meillä yhteishuoltajuus, mutta hakisitteko yksinhuoltajuutta?
Kertoisitteko sosiaaliviranomaisille isin käytöksestä?

en usko että noilla perusteilla saat yksinhuoltajuutta.
pyysitkö sinä koskaan vahtimaan lasta, vaaditko laittamaan tv:n kiinni ku olitte yhdessä?
noilla perusteilla suomessa olis aika vähän yhteishuoltajia

olen pyytänyt isiä sammuttamaan television, mutta ei. on sanonut jopa mulle että se vehje on mua tärkeämpi.

ei ole lapsen kanssa missään vaiheessa tehnyt mitään!

ja jos kolme-neljä paukkua viikonloppuisin ei ole juoppo, mutta kun se on vähintään sen. joka toinen lauantai lähtee baariin ja juo tajunsa kankaalle ja juo siis kaikki meidän viimeiset rahat. tai no. eipä juo enää kun asutaan eri osoitteissa :( pari viikkoa sitten siivosin meidän lapsen kanssa olohuoneen lattialta isin okennuksia ja isi heitti mut lattiaan lapsen nähden ja huusi kaikenmaailman juttuja.

ei se juoppo ole ei. alkoholiongelmainen vain..

Eipä se yksinhuoltajuus estä isiä tapaamasta lastaan. Näin se vaan on, että iseille isien tarpeet on ne tärkeimmät kuten sossutätienkin mielestä, lapsesta viis, kunhan isi saa rellestää miten lystää.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Eipä se yksinhuoltajuus estä isiä tapaamasta lastaan. Näin se vaan on, että iseille isien tarpeet on ne tärkeimmät kuten sossutätienkin mielestä, lapsesta viis, kunhan isi saa rellestää miten lystää.

näin juuri. tämä mun lapsen isikin oli sellanen että se tuli vaan ja ilmoitti et lähtee NYT kapakkaan ja seuraavana päivänä sitä ei saanu häiritä ennen kello kuutta illalla.

Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuäiti:
olen pyytänyt isiä sammuttamaan television, mutta ei. on sanonut jopa mulle että se vehje on mua tärkeämpi.

ja jos kolme-neljä paukkua viikonloppuisin ei ole juoppo, mutta kun se on vähintään sen. joka toinen lauantai lähtee baariin ja juo tajunsa kankaalle ja juo siis kaikki meidän viimeiset rahat. tai no. eipä juo enää kun asutaan eri osoitteissa :( pari viikkoa sitten siivosin meidän lapsen kanssa olohuoneen lattialta isin okennuksia ja isi heitti mut lattiaan lapsen nähden ja huusi kaikenmaailman juttuja.

No nyt kuulostaa siltä, että tottakai haet!

(äläkä vähättele kertoessasi!)

Yksinhuoltajuus ei kuitenkaan vaikuta tapaamisiin mitenkään.

Ite en lähtis vaatimaan yksinhuoltajuutta en sitä myöskään ole tehnyt ja syynä on ihan se että lapsellani on vaan yks isä ja hänellä on oikeus saada lapsestaan määtätyt tiedot. Toivon myös ettei omaa lastani sijoiteta sijaiskotiin mikäli itse kuolisin vaan hän saisi elää elämäänsä oman isänsä luona ja tämä ei sitten välttämättä mene näin jos on yksinhuoltajuus lapsesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Ite en lähtis vaatimaan yksinhuoltajuutta en sitä myöskään ole tehnyt ja syynä on ihan se että lapsellani on vaan yks isä ja hänellä on oikeus saada lapsestaan määtätyt tiedot. Toivon myös ettei omaa lastani sijoiteta sijaiskotiin mikäli itse kuolisin vaan hän saisi elää elämäänsä oman isänsä luona ja tämä ei sitten välttämättä mene näin jos on yksinhuoltajuus lapsesta.

Oikeasti?

Jos isä olisi selkeästi alkoholisti ja vielä väkivaltainen?

(niinkonnyt toi on, jos multa kysytään)

No eiköhän tuossa ole jo tarpeeksi syitä, haet tietysti!!

Mä en ymmärrä miks pitäis yksinhuoltajuus hakea? Siis miten se muuttais teidän tilannetta, kun kuitenkin asutte eri osoitteissa ja lapsi asuu sun luona?
Ihan siis uteliaana kyselen et mitä eroa sillä on, onko yhteis- vai yksinhuoltajuus? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Oikeasti?

Jos isä olisi selkeästi alkoholisti ja vielä väkivaltainen?

(niinkonnyt toi on, jos multa kysytään)

mutta kun se huoltajuusmuoto ei auta tuossa mitään, tapaamiset ym pysyy samoina, ainoastaan tiedon saanti etällä on huonompi kuin yhteishuoltajuudessa.

jos tapaamisia pelkää, keinot on valvotut tapaamiset tai lähestymiskielto.

jatkan tätä nyt, kun en ole aiemmin ehtinyt.
lapsen isä ei vastaa puhelimeen kun soitan. ja meillä kun se yhteishuoltajuus niin puheyhteys pitäisi olla. eihän me muuten voida sopia lasta koskevista asioista yhdessä. lapsen isä painaa mulle usein punaista luuria. ja tuon aion sanoa siellä sossussa kyllä.

pääsisin siis helpommalla jos olisin yksinhuoltaja. sitähän kuitenkin olen ollut jo kaksi vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Möörwa:
Mä en ymmärrä miks pitäis yksinhuoltajuus hakea? Siis miten se muuttais teidän tilannetta, kun kuitenkin asutte eri osoitteissa ja lapsi asuu sun luona?
Ihan siis uteliaana kyselen et mitä eroa sillä on, onko yhteis- vai yksinhuoltajuus? :)

Itse tilitin aiemmin tilanteestani ja tällä hetkellä homma on kesken lastenvalvojalla (isä on sinne ensi viikolla menossa, kai, täytyy mun soittaa vielä maanantaina ja kysellä ). Tää yhteishuoltajuus kun toimii meillä sillä tavalla, että tällä viikolla pyysin kahteen kertaan että isä tuo mulle tytön passin tänään (on uhannut olla palauttamatta lasta, suuttui kun ei saa 1v kanssa 10 päiväksi ulkomaille, pelkään että lähtee ilman lupaa jne) ja meillä on itsellämmekin tarvetta sille passille.. Mutta, isä oli sitä mieltä että hänen ei sitä passia tarvitse mulle antaa. Soitanpa siis lastenvalvojalle maanantaina, että näinkö tämä yhteishuoltajuus toimii, saanko mä sen passin vai en ja miten käytännössä alan anoa yksinhuoltajuutta, kun isän linja on tuollainen.

jatkan tätä nyt, kun en ole aiemmin ehtinyt.
lapsen isä ei vastaa puhelimeen kun soitan. ja meillä kun se yhteishuoltajuus niin puheyhteys pitäisi olla. eihän me muuten voida sopia lasta koskevista asioista yhdessä. lapsen isä painaa mulle usein punaista luuria. ja tuon aion sanoa siellä sossussa kyllä.

pääsisin siis helpommalla jos olisin yksinhuoltaja. sitähän kuitenkin olen ollut jo kaksi vuotta.

Jep, meilläkään isä ei suostu mun kanssa puhumaan, mutta viimeksi lastenvalvoja piti itsestäänselvänä että silti pysyy yhteishuoltajuus.

Isojeni bio isä, exäni, on holisti. Just noin kuten ap kuvaili ja pahempi. Jätti 1v3kk yksin kotiin kun viina vei.

Kaiken kerroin sossulle ja siellä tehtiin yksimielinen päätös yksin huoltajuudesta ja valvotuista tapaamisista mitkä toteutui muutaman kerran. Muilla kerroilla "isä" ei joko tullut paikalle tai siten tuli tuhannen humalassa ja ne sossu ihmiset soittivat minut hakemaan lapset pois.
Sitten lasten valvoja kuuli lasta (esikoista vain, keskari liian pieni, 1v,) ja päätti lopettaa kaikki tapaamiset just ja heti.

Yhteistyössä