Isänpäivälahja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *?*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

*?*

Vieras
Isänpäivään on kai vielä kuukausi, mutta minusta olisi kiva olla joskus ajoissa.. Minun laseni on vasta 5kk, joten ei vielä oikein voi mennä "tehdään itse linjalle" tai siis voisi jotain painamisia tehdä...mutta en haluaisi. Tahtoisin siis kuulla oletteko antaneet ja jos olette niin mitä olette/aiotte antaa vauvan/lapsenne isälle lahjaksi?

Annoin viime isänpäivänä (ensimmäinen isänpäivä) miehelleni Mentalwearin "Isä on TODELLA väsynyt"-paidan, ja sitten Vipanat nettikaupasta tytölle "Isin tyttö"-bodyn. (Painatuksen laatu oli tosin pettymys tuossa bodyssa, repeili jo ennen ensimäistä pesua)

Meillä parikuutautinen tyttövauva ja aion teettää isille töihin kahvimukin-jossa taaperon eka hyvä kuva ja joku kiva texti "isin pikku ahmatti" tai vastaavaa (neiti ahmii yleensä maitonsa, niin että on joskus enempi maidossa naamasta kuin mitä masuun menee...saman tyyppiset lähtee vaareille...

Tuollaisia mukeja vo mun mielestä teettää monissa valokuvaliikkeissä, oiskohan ollut ison omenan zoomissa esim. espoossa... en oo sata varma, mut muistelisin näin!

ainakin shoppi.fi ja kuvapussi.fi saa mukeja, hiirimattoja ainakin fotoyks.fi. aika monista nettikaupoista saa vaikka mitä omalla kuvalla, esim. sellaisista paikoista missä voi myös teettää kuvia esim. extrafilm jne. kannattaa googlettaa... itsekin ajattelin tuota mukia...

vaikka onkin jo toinen ketju ja varmaan sitä enneki ollu sata.. niin kivoja ideoita. Tota paitaa olin joskus aiemmin itekki miettiny. Lisää ideoita otetaan kuitenki vastaan <3

Moi,

Minä otin kuvan tytöistä ja ja painatin sen valkoiselle t-paidalle. Toiselle puolelle (selkään) tuli teksti: meijän isi. Isukki oli tästä tosi onnellinen ja ylpeänä kantoi paitaa aina kun mahdollista.
Nyt vain pitäisi keksiä jotain muuta kun duomme on kasvanut trioksi ja yhden kuva siis paidasta puuttuu...

vaikket mitään painamista haluakaan, niin mä ajattelin kertoa mun "askarteluista" jos jotakuta toista kiinnostaa..

viime isänpäivänä siis isukki sai t-paidan, jossa oli kaikkien neljän jalan kuva painettuna kangasväreillä. siis neljä eriväristä ja erikokoista jalkaa vatsan kohdalla. hintaa koko hommalle tuli 3,90e (yksivärisen paidan hinta) ja lapsilla oli kivaa. vaavi oli silloin n. 1/2v ja hyvin onnistui (jalkaa ei saa niin hyvin suuhun kuin kädet).

8v neidin kummit menivät naimisiin. hain kangaskaupasta pellavakangasta riittävästi suureen pöytäliinaan. sitten neitokaiselle vihreää kangasväriä jalkapohjiin ja neiti matkaan. käveli "polkuja" pöytäliinaan värjätyin jalkapohjin. ompelin liinan reunat ja pakkasin sellofaaniin nätisti. suht edullinenkin häälahja, eikä varmasti toista samanlaista (no, miksei olis ollu mahdollista, idea oli yhdestä lehdestä..).

mä teen usein lahjat itse ja arvostan valtavasti itse saamiani itsetehtyjä lahjoja. minusta silloin lahjanantaja on nähnyt vaivaa lahjan eteen. ja se on minusta arvokkaampaa kuin mikään kallis ostos.

mutta tänä vuonna en keksi minäkään mitä antaisin... niin, että lisää ideoita vaan listalle !!

eikös se ole niin että ko.päivä on isänpäivä eikä siipan päivä, mielestäni siis puolison ei kuulu toista muistaa isän- eikä myöskään äitienpäivänä. nämä juhlat on tarkoitettu sitä varten jotta lapsi itse muistaisi omaa vanhempaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja kummastunut:
eikös se ole niin että ko.päivä on isänpäivä eikä siipan päivä, mielestäni siis puolison ei kuulu toista muistaa isän- eikä myöskään äitienpäivänä. nämä juhlat on tarkoitettu sitä varten jotta lapsi itse muistaisi omaa vanhempaansa.

No ei meidän 4kk vanha vauva osaa itse tehä mitään isälle. Ehdottomasti haluan että aika tuore isä saa jo ensimmäisestä isänpäivästä muiston. Ei kai sillä niin väliä oo, että mikä se lahja on, mutta jonkun kiitoken ansaitsee kuitenkin kun oon niin ihana isä :) Kakun ajattelin leipoa..tietysti itse. Aika iso lapsi pitää olla, että se sen itse osaisi tehdä.

Kyllä meillä äiti hoiti kaikki jutut Isänpäivänä niin kauan kuin me kotona asuttiin =) Leipoi siis kakun, osti lahjan jne. Koulussa sit tehtiin kortit ja ehkä joku pieni lahja.

Yhdessä kuskattiin isukille petiin. Mutta tosiaan äidillä oli aina suuri rooli.

Enemmänkin sitten Äitienpäivänä moni lapsi saa olla oma-aloitteisempi koskapa kaikki isät ei osaa leipoa/lahjoja hankkia ;)

Yhteistyössä