Isänpäivä menu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PahaMYY
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PahaMYY

Aktiivinen jäsen
27.10.2004
2 870
0
36
Mitä teillä syödään isänpäivänä?
Onko aamuksi jotain erityistä?

Meidät oli kutsuttu isänpäivä lounaalle, mutta peruuntuivat sairauden takia.
Nyt sitten tarttis kehitellä kotiin isänpäivä eväät ;)

Eipä syödä ainakaan heti aamusta mitään,
kun on vauvauinti 7.30.
Jos sen jälkeen väsäis vähän normaalia tuhdimman aamupalan ja päivällä sit jotain miehelle mieluisaa ruokaa. Tosin se nyt syö vaikka kiviä, jos niitä pistää lautaselle. :laugh:

No meillä syödään aamulla kakkua ja leipää. Päivällä tulee vaari meille syömään ja sitten on valkosipulikermapottuja ja pihviä ja salaattia.

Kahvin kanssa sitten taas kakkua ja varmaan jotainkeksiä/suklaata.

Hei muoks- jos haluaa jotain helppoa suolaista herkkua aamupalaksi, kannattaa kokeilla niitä kylmähyllystä löytyviä croisanttitaikinarullia, tulee sairaan hyvää kun voitelee sinapilla kevyesti, laittaa kinkun palasia ja juustoraastetta ja voitelee munalla. Nam! Äly helppoa ja luksusaamiainen!

Aamulla laitetaan lasten kanssa isille jotain.Olen töissä iltavuorossa, joten suuremmin ei ehditä juhlia.Jos lounaaksi laittaisi jotain hyvää syötävää....Lapset saavat sitten juhlia iskän kanssa kotosalla

Meillä syödään isänpäivänä nakkeja ja makaronia. Tytön toive.En tee kakkua, eikä loikoilla aamulla sängyssä paketteja aukomassa. Toooosi kiva isänpäivä tiedossa, kun mies lähtee taas tänään viikonlopputöihin toiselle paikkakunnalle, ja tulee sunnuntai-iltana myöhään...

Aattelin koittaa tehdä itse vispipuuroa, en oo koskaan tehny, mutta jos vaikka onnistuisin =)
Aamulla muna-pekoni aamiainen ja joku hyvä makea. Miltäs kuulostais?
Kunnon ruokaa en oo vielä keksiny :/

Meillä on aamupalaksi just noita Salama McQueenin suosittelemia croissanteja. Tosin, ilman kinkkua, kasvissyöjiä kun ollaan. Mutta mozzarellajuustoa, tomaattisiivu ja tuoretta basilikaa väliin ja a vot!!

Lämpimäksi ruoaksi on mies toivonut hampurilaisia ja ranskiksia. Olen kehitellyt oman kasvispihvin, johon tulee perunaa, porkkanaa, sipulia ja auringonkukansiemeniä ja niitä mies nyt toivoo. Saamansa pitää!

Mä teen isänpäivänä kana-pekoni pastaa ruuaksi ja suklaakakun ajattelin leipasta kahvin kanssa.

Pojan kanssa maalattiin kädenjälki kartonkiin ja siihen yritän juuri tekstiä pähkäillä.. -saa avittaa jos on hyviä vinkkejä mielessä :wave: ..mut ei mitään yltiö söpöä runoa vaan mielummin jotain hauskaa :whistle:

Meillä on valkosipuliperunoita, paistia ja lanttulaatikkoa. Mitään leipomuksia ukko ei halunnut, mutta illalla ajattelin pojan kanssa tehdä joulupipareita :)

Me (tosin lapsi 1v3kk tuskin kauheasti avuksi on) tehdään isille "brunssi" aamulla/aamupäivällä, se sisältää isin herkkuja; pekonia, munia, pikkunakkeja, tuoretta leipää ja tietty kahvetta jne. Sitten päivällä mennään mun vanhemmille syömään. Siellä mun äiti vastaa ruoasta ja mä teen varmaan jälkkäriksi jonkun herkku kääriksen tai kakun.

Perusaamiainen, ehkä vähän runsaampi. Eli kahvin, leivän ja jogurtin lisäksi vaikka keitettyjä munia ja paistettua pekonia.

Viljapossun lehtipihvit valkosipulivoilla
Perunavaihtoehto vielä auki

Prinssikakku ja kahvi (siis perinteinen prinsessakakku uudella nimellä)

Oon aina laittanu ison kupin kaakaota kun se ei kahvia tai teetä juo. Mietin voisinko leipoa sille jotain mutta en tiedä ehdinkö tai herääkö se siihen. Ajattelin että voisin tehdä sille aamulla pirtelön, mutta ei oo vatkainta tai mitään teho sekotinta. Mitä pientä voisin tehdä?

Yhteistyössä