Isänpäivä lähestyy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttuneilikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minttuneilikka

Vieras
Onko teillä jo isänpäivästä kehkeytynyt jonkinmoinen perhetraditio?

Meillä omalle isälleni teemme kortin ja pikkuylläri mukaan ja se sitten postiin.
Lasten iskälle aamulla teemme "hiljaa" aamupalaa ja viemme sen sänkyyn laulujen kera.
Lahjat lasten itse tekemiä ihania pikkuväkerryksiä.
Olisi mukava taas muistaa miestä hyvästä isyydestä pikkupaketilla.
Onko isänpäivälahjaehdotuksia?
:flower:

Meillä ei ole mitään traditioita isän- eikä äitienpäivänä (tylsiäkö?). Meillä on isän- ja äidinpäivä joka päivä. :)

Yleensä ostan kyllä omalla isälleni jonkun kirjan tms. ja joskus on mieskin saanut jotain pientä ikäänkuin lapsilta. Miksi minä ostaisin omalle miehelleni...? Äitienpäivänä olen saanut joskus jonkun kukan, mutta se on tietenkin lapsien nimissä annettu. Lapset sitten väsää niitä piirustuksia ja kortteja.

Minä olen yleensä ostanut tai antanut miehelleni jotakin lapsiin liittyvää tai mahdollistanut jotain mitä voi tehdä yleensä lasten kanssa, esim. mennä retkelle tai elokuviin, ja minä teen sillä aikaa sapuskat. Ideana on, että osoitan että arvostan häntä nimenomaan lasteni isänä.

On meillä tapana juhlistaa isänpäivää täytekakulla ja kahvilla,ne viedään sänkyyn isälle.Lapset tekevät päiväkodissa pienet paketit,itse olen jo hankkinut tämän vuoden isänpäivälahjan. :heart:

Me olemme yleensä viettäneet äitien- ja isänpäivät espanjassa ja siellä on laitettu isälle aamiaista sänkyyn. Täytekakusta mies ei välitä. Lahjojakaan ei nyt sen kummemmin ole hankittu kuin isoisälle (äitienpäivänä isoäidille), joka asuu tuolla espanjassa siis. Isänpäivänä mun mies on grillannut koko sakille, se nauttii siitä ja on meidän perheen paras kokki, myös isänpäivänä.

Meillä on ollut tapana leipoa sankarin valitsema täytekakku isän/äitienpäiväksi ja lapsilla on omat pienet lahjansa. Nyt meidän isi ei syö makeaa, joten ajattelin tehdä kunnon ruokaa: alkupalan, pääruoan ja jälkiruoan. Lahjaa en aina osta, enkä itsekään saa. Nyt ajattelin ostaa isukille kunnon paistinpannun, kun entinen on kulunut ja isukki on meidän pääkokki. Tylsä, mutta hyödyllinen lahja.

Lapsuudessani isälle vietiin kanssa aamiainen petiin, iltapäiväkahvilla saatiin kakkua ja jotain pientä sitten isompana isälle askarreltiin kortin kanssa, nykyään ostan omalle isälle jonkunlaisen lahjan.
Meidän lapset vielä aika pieniä, 1 ja 3v, joten vain tuon isomman kanssa voi yrittää jotain askarrella. T-paidan olen kahtena ensimmäisenä vuonna ostanut, johon painattanut lasten kuvan tekstillä Meidän iskä tms.

Puolisoni mielestä aamiainen sänkyyn on järkyttävä tapa, hän muutenkin nukkuu ainoana yhteisenä vapaapäivänä puolille päivin,kun nousen lasten kanssa aamusta. Tapa, joka tässä elämänvaiheessa raivostuttaa suunnattomasti. Pitää katsoa parempituulisena päivänä, mitä lasten isälle heidän nimissään keksin.

meillä isä(siis lasten isä) "älyää" pysyä sängyssä sinne asti kun aamupala sinne kera korttien, jonkun paketin ja sanomalehden viedään.
Musta se on kivaa, saanhan itsekin äitienpäivänä saman kohtelun :heart: =)
Mulla on isä kuollut, mutta paketti ja ehkä kukkia viedään sit isäpuolelle.

Yhteistyössä