Isänpäivä ja harrastukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olenko outo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olenko outo

Vieras
Meidän pojalla on isänpäivästä huolimatta harjoitukset tänään ihan normaalisti. Pidin sitä erittäin kummallisena, kunnes ystäväni kertoi, että heidän lapsillaan on harjoituksia ja pelejäkin tänään! Ne vievät kuulemma koko päivän eikä ehdi edes isovanhempia katsomaan :(

Olenko minä jotenkin outo, kun ajattelen, että harrastus on harrastus ja välillä voisi viettää päivän ihan kotona perheen kanssa? Vai onko kaikki harrastaminen nykyään niin verenmaku suussa tehtyä, että yhtäkään päivää ei voi jättää väliin?

Et ole outo, vaikka noin ajattelet. Kyse on kuitenkin lasten harrastuksista, eikä kaikilla lapsilla ole mahdollista viettää isänpäivää isän kanssa. Monessa harrastuksessa on paikkavaraukset tiukassa, sekin vaikuttaa. Ja voihan lapsesi olla pois tänään, mikäli katsotte sen tarpeelliseksi ja kivaksi. Ei sen takia kaikkien tarvinne tehdä samalla tavalla?

Olet outo. Jos sinä et halua, että lapsesi menee harrastukseen, hän voi jäädä sieltä pois. Ei kai nykyajan vanhemmat ole niin ressukoita, että eivät osaa itse tehdä omaa perhettä koskevia päätöksiä? Toiset taas haluavat harrastaa tosissaan ja tähdätä pitkälle ja sitä ei pidä häiritä kaiken maailman juhlapyhien takia. Ei kaikki perheet edes vietä isänpäivää. Itse en taida edes tietää perheitä, joissa se olisi joku suuri juhla, yleensä aamulla annetaan lahjat ja päivällä syödään kakkua ja loppupäivän ehtii tehdä muita asioita, vaikka käydä niissä harkoissa.

Ymmärrän kyllä harmistuksen, tavallaan, mutta mä taas näen hassuna sen, että yhtenä päivänä vuodessa panostetaan siihen isään, yhtenä äitiin. Miksei niitä ihania hetkiä yhdessä voi ottaa ihan tavallisessa arjessa, ettei isän- tai äitienpäivä ole sellainen the vuoden juttu?

Se harrastus voi olla myös isän ja lapsen yhteinen juttu. Ei snne ole pakko mennä, jos se ei sovi perheen aikatauluihin.

Jos jouluna olisi harjoituksia tai pelejä, niin silloin voi hieman ihmetellä.

Meillä on lapsilla jalkapallotreenit illalla ja itsellänikin jumppa, tottakai menemme. Järjestämme aikataulumme niin, että vaareja päästään moikkaamaan. Ja tarviiko sitä kokopäivän nyt roikkua jossain. Me nähdään muutenkin isovanhempia ja lasten oma isä ei niin tästä päivästä välitä, kaupallinen.

[QUOTE="vieras";29198322]Se harrastus voi olla myös isän ja lapsen yhteinen juttu. Ei snne ole pakko mennä, jos se ei sovi perheen aikatauluihin.

Jos jouluna olisi harjoituksia tai pelejä, niin silloin voi hieman ihmetellä.[/QUOTE]

Alle 20-vuotiaiden jääkiekon mm-kisat pidetään aina joulukuun lopulla, usein alkavat esimerkiksi 26. tai 27. päivä. Jos kisat on jossain Kanadassa niin sinnehän lähdetään monta päivää aikaisemmin, mua niin säälittää ne "pikkuset" kun viettää joulun pois kotoa

[QUOTE="vieras";29198322]Jos jouluna olisi harjoituksia tai pelejä, niin silloin voi hieman ihmetellä.[/QUOTE]

Pojan harrstuksessa kyös joulun välipäivinä treenejä ja pelejä. Ei kyllä koskaan mene, kun ollaan joulun vietossa kauempana.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29198235:
Olen katellut tota jalkapallokenttää ja ihan sama mikä pyhä on niin aina on peliä tai harjoituksia. Voisi pitää vapaapäivän ja antaa perheiden ihan luvan kanssa olla kotona tai kyläilemässä.

Tuskin siellä nyt aina sama porukka on pelaamassa? Vuorojen saaminen on monesti vaikeaa, joten sitä on otettava ne ajat ja paikat mitä saa, että joukkeelle tulee tarpeeksi harjoituksia per viikko.

Se harrastaminen on niin ihmeen ammattimaista nykyään. Jättäkää itse treenit/pelit väliin tärkeinä päivinä jos niin haluatte ja nauttikaa niistä vapaista! Jospa joku muukin joukkueesta uskaltautuisi.

Mun lapseni lähti eilen aamulla leirille ja tulee sieltä iltapäivällä. Heillä oli viime vuonnakin isänpäiväviikonloppuna leiri. Toista pappaa käytiin perjantaina moikkaamassa, tänään mennään toista moikkaamaan ja me nyt ei niin hirveästi muutenkaan isänpäivään panosteta, joten lapsen isää ei haittaa vaikka tyttö leirillä olisikin.

Aina voi tosiaan jäädä harjoituksista pois, jos siltä tuntuu. Esim. meillä vois jonkun kaverin synttärit aiheuttaa sen, ettei tyttö menis harrastuksiinsa. Isänpäivä ei meillä ole niin pyhä, etteikö silloin vois muutakin tehdä.

Meidän pojalla on tänään peli toisella puolella Suomea. Itse asiassa on ollut koko viikonlopun pelireissulla. Mutta tätä ennen onkin ollut monta viikonloppua, kun pelejä ei ole ollut, joten ei niitä nyt ihan joka päivä kuitenkaan ole.

Yhteistyössä