Isäni tuomitsi minut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olemme mieheni kanssa eroamassa (pettämistä, henkistä väkivaltaa, erilleen kasvamista jne) ja minulla on nyt myös uusi rakkaus ja olen itseasiassa onnellisempi kuin koskaan.

Tänään kerroin kaiken vanhemilleni (eronneet itsekin) ja äitini oli tosi kannustava ja täysin minun päätösteni takana. Isäni sen sijaan sai kauheat kilarit. Ei kuulemma voi hyväksyä sitä, että minulla on uusi mies eikä sitä, että menin vielä kertomaan siitä. Sitä ei olisi saanut kertoa. Ja kuulemma on tosi harvinaista, että erotessa on valmiina uusi mies. Missäköhän maailmassa isäni elää!??!

Isäni itse on eronnut kaksi kertaa ja molemmissa avioliitoissa pettänyt. Äitiäni ainakin ekrra, mutta seuraavaa vaimoaan useita kertoja. 17 vuotiaana jouduin kuuntelemaan koko yön, kun isäni pani kännissä jotain naista ja kauhea huuto ja kiljunta jatkui ja jatkui ja jatkui....

Minä olen aina tehnyt päätökseni niin, että olen voinut seistä ratkaisujeni takana enkä ole koskaan tehnyt hätiköityä ja mitään tyhmää. Veljeni, jos olisivat tehneet tämän ratkaisun niin he saisivat vain onnitteluja hyvästä ratkaisusta.

En tiedä mitä tekisin. Erittäin painavaan sävyyn puhuin isäni kanssa ja sanoin, että jos mieheni (siis aviomies) hyväksyy tämän uuden mieheni niin eiköhän kaikki muutkin voi hänet hyväksyä. Tai jos ei nii sitten turpa kiinni.

En käsitä mitä tekisin tai mitä sanoisin isälleni. Uskomaton reaktio minusta. Ja minä siis luulin tekeväni fiksusti, kun avoimesti kerroin tilanteesta. Sekin oli kuitenkin huono, että en ole kertonut, että mieheni on pettänyt minua jne.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Ehkä isäs olis toivonut, ettet tee samoin kun hän. Ja samoja virheitä.

Kun minä en mielestäni ole tekemässä virhettä tässä ja olen asiasta puhunut ammatti-ihmisen kanssakin ja hän sanoi minulle, että selvästi teen oikean ratkaisun tässä.

Isälläs on tyypillinen vanhanajan käsite perhe-elämästä: miehelle kuuluu syrjähypyt, mutta vaimo ei saa tehdä mitään ratkaisuja, hymyile läpi kyynelten vain.

Älä välitä. Isäs on liian konservatiivinen, pääasia että sinulla nyt oikeasti hyvä olla.

Itku pääsi kun luin tämän kirjoituksesi...muistui mieleen oma isäni...meillä vaikea perhetilanne ja olen täysin väsynyt.No päätin sitten lähteä yksin hotelliviikonloppua viettämään,ihan vain nukkumaan ja lenkkeilemään..mieheni hyväksyi sen mutta isäni...moitti minua ennen lähtöä,soitti pilatakseen mun rentoutumisen,ja vlopun jälkeen.Kaiken huipuksi oli miehelleni soittanut että etkö yhtään ihmettele että hän menee ja jättää lapsetkin??!!

Aina niin rakas ja läheinen isä ollut minulle ja nyt tuntuu että hän täysin käänsi mulle selkäni.Eivät auta minua äitini kanssa arjessa jota pyöritän viimesillä voimillani.

Jos mulla olis joskus sama tilanne, ei todellakaan olis uutta miestä olemassa, kun entinen on vielä kuvioissa. TODELLA TÖRKEETÄ SITÄ "ENTISTÄ" MIESTÄ KOHTAAN! Oot varmaan itse se pettäjä?

Näinhän siinä käy, kun ei pidetä omasta avioliitostaan huolta. TOIVOTTAVASTI TEILLÄ EI OLE LAPSIA!
MIELESTÄNI SINÄ ANSAITSET TÄYSIN ISÄSI HAUKUT!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jos mulla olis joskus sama tilanne, ei todellakaan olis uutta miestä olemassa, kun entinen on vielä kuvioissa. TODELLA TÖRKEETÄ SITÄ "ENTISTÄ" MIESTÄ KOHTAAN! Oot varmaan itse se pettäjä?

Näinhän siinä käy, kun ei pidetä omasta avioliitostaan huolta. TOIVOTTAVASTI TEILLÄ EI OLE LAPSIA!

Siis mieheni on pettänyt minua. Minä olen rakastunut toiseen, mutta en ole ollut sängyssä tuon miehen kanssa. Ja olen kertonut asiasta ihan avoimesti nykyiselle aviomiehelleni ja hän ei kanna kaunaa. Tunteilleen ei kukaan voi mitään. Ja mieheni siis on se, joka ei ole pitänyt tästä liitosta huolta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kun minä en mielestäni ole tekemässä virhettä tässä ja olen asiasta puhunut ammatti-ihmisen kanssakin ja hän sanoi minulle, että selvästi teen oikean ratkaisun tässä.

Aivan totta, että varmastikin teet oikean ratkaisun erotessasi. Sen sijaan uuden suhteen aika on vasta kun ero on käsitelty, eli kuukausien tai vuosien kuluttua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Aivan totta, että varmastikin teet oikean ratkaisun erotessasi. Sen sijaan uuden suhteen aika on vasta kun ero on käsitelty, eli kuukausien tai vuosien kuluttua.

Jaa eipä minulle tuo terapeuttikaan niin sanonut. Päinvastoin sanoi, että tunteilleen ei kukaan voi mitään ja rakastua voi missä elämäntilanteessa tahansa. Ei näissä ole mitään ohjesääntöä. Ja sitäpaitsi minä olen tunnetasolla eronnut miehestäni jo aikoja sitten.

Jaksamisia!!! Mullakin vaikea perhetilanne isän ja sen uuden vaimon kanssa. Ihan hirveen raastavaa tämmönen kiukuttelu ja riitely. :/
mutta sä elät omaa elämääsi, teet päätökset itse siitä mitä elämältäsi haluat, eikä sun isällä ole siihen mitään sanomista. Mielipiteensä tietenkin saa ilmasta, mutta se on eriasia kuunteletko?Sinä tiedät mikä sinulle on parasta. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja bluelife:
Jaksamisia!!! Mullakin vaikea perhetilanne isän ja sen uuden vaimon kanssa. Ihan hirveen raastavaa tämmönen kiukuttelu ja riitely. :/
mutta sä elät omaa elämääsi, teet päätökset itse siitä mitä elämältäsi haluat, eikä sun isällä ole siihen mitään sanomista. Mielipiteensä tietenkin saa ilmasta, mutta se on eriasia kuunteletko?Sinä tiedät mikä sinulle on parasta. :hug:

Näin minäkin uskoisin ja siihen perustuen minä olen ratkaisuni tehnyt. Ja tietysti lasten parasta ajatellen ja siitä syystä olen puhunut myös ulkopuolisen ammattilaisen kanssa asioista.

Minusta on uskomatonta, että mieheni (josta siis olen eroamassa) soitti isälleni ja kertoi hyväksyvänsä itsekin tämän uuden miehen ja minun uuden onnen ja tämän miehen lastemme elämään. Lapsemme tuntevatkin tämän miehen jo entuudestaan. Mutta silti isälläni on kanttia sanoa ettei hyväksy.

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Isäsi näki itsensä sinussa ja pelkää, että teet samat virheet. Ei muuten taida olla omena puusta kauas pudonnutkaan.

Siis anteeksi nyt, mutta törkeä päätelmä. Minussa ei ole mitään samaa kuin isässäni. Pelkästään avioero ei tee ihmisistä ja tilanteista samaa. Tässä ei ole mitään samanlaista kuin aikoinaan äitini ja isäni erossa. Me olemme tähän asti hoitaneet asiat eri tavalla ja hoidamme myös jatkossa. Ei tämä liity mitenkään siihen. Isäni vain sanoi ettei hyväksy, että kerron jostain uudesta miehestä. Ei varmaan hyväksyisi sitäkään etten kertoisi. Tuskin sekään sen parempi olisi. Ja tuo oli ihan naurettava väite ettei ihmisillä ole yleensä uutta ihmistä erotessa. Helvetti kuinka usein se on nimenomaan juuri se syy eroon. Tässä tapauksessa se ei ole edes se varsinainen syy, se on vain viimeinen syy.

Alkuperäinen kirjoittaja bluelife:

Näin minäkin uskoisin ja siihen perustuen minä olen ratkaisuni tehnyt. Ja tietysti lasten parasta ajatellen ja siitä syystä olen puhunut myös ulkopuolisen ammattilaisen kanssa asioista.

Minusta on uskomatonta, että mieheni (josta siis olen eroamassa) soitti isälleni ja kertoi hyväksyvänsä itsekin tämän uuden miehen ja minun uuden onnen ja tämän miehen lastemme elämään. Lapsemme tuntevatkin tämän miehen jo entuudestaan. Mutta silti isälläni on kanttia sanoa ettei hyväksy.

ai olet jo aikaisemmin käyttänyt uutta miestä kotona päiväkahvilla lasten ollessa kotona mutta lasten isän ollessa pois..

Siis mieheni on pettänyt minua. Minä olen rakastunut toiseen, mutta en ole ollut sängyssä tuon miehen kanssa. Ja olen kertonut asiasta ihan avoimesti nykyiselle aviomiehelleni ja hän ei kanna kaunaa. Tunteilleen ei kukaan voi mitään. Ja mieheni siis on se, joka ei ole pitänyt tästä liitosta huolta.

niin varmaan! hyvähän se on toista syyttää ja haukkua kun toinen ei ole edes paikalla puolustamassa itseään. saisimmeko kuulla miehesikin version?! suoraan sanottuna tekosi on alhainen, isäsi on täysin oikeassa.

Aika erikoisia kommentteja. Mieheni on siis pettänyt. Itse en ole mennyt sänkyyn tuon uuden miehen kanssa vaan olen kertout asiasta miehelleni ja pitänyt housut jalassa, koska kunnioitan avioliittoamme sen verra. Tunteille en voi mitään. Tuo erilleen kasvamien ja henkinen väkivalta on alkaneet jo ennen miehen pettämistä. Pettämisestä on nyt reilu vuosi aikaa.

Ja en ole tuonut uutta miestä tänne mieheltäni salassa vaan on mieheni kaveri ja käynyt meillä usein.

Ja mieheni on itse sanout, että asiat jotka johtivat eroon ja joita tässäkin kerron niin ovat aivan totta. Ja tosiaan hyväksyy myös tämän uuden miehen.

Olet aikuinen ihminen, isälläsi on toki oikeus mielipiteeseensä, mutta sinä olet vastuussa elämästäsi. Eli voit valita, kuunteletko häntä vai et. Ja mitä tulee näihin ketjun provoilijoihin, niin jätä ne omaan arvoonsa. Tsemppiä!

Isäsi on oikeassa siinä että törkeää kun on uusi mies jonossa jo. Lisäksi nuo selitykset "erilleen kasvamista, henkistä väkivaltaa" niin kuulostaa vähän että ette ole edes yrittäneet miehesi kanssa. Pettäminen on paha mutta se uusi mies! Ei näin....................

Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:

niin varmaan! hyvähän se on toista syyttää ja haukkua kun toinen ei ole edes paikalla puolustamassa itseään. saisimmeko kuulla miehesikin version?! suoraan sanottuna tekosi on alhainen, isäsi on täysin oikeassa.

Minä en muuten mielestäni haukkuut miestäni tässä missään.

Yhteistyössä