Isän reaktio lahjasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paha mieli

Vieras
Mieheni reaktio lahjasta, joka pojan kanssa aamulla hänelle annettiin: En tuollaista halua - voit palauttaa sen.

=O =O =O !!!
Oikeasti! Olin todellakin yrittänyt ajatella miestäni lahjassa!
Lahja oli siis PS2:n ratti ja polkimet. Reilu viikko sitten hän juuri osti uuden autopelin ja on sitä paljon pelannut. Luulin että lahja miellyttää.
Loukkaannuin todella paljon noista sanoista, mutta mieheni perusteli palauttamis-asiaa sillä, että eipähän mene minun rahani aivan hukkaan, kun ei tuota halua.
Ei kai siinä auta muu, kuin maanantaina lähteä lahjaa takaisin kauppaan viemään. Ei kyllä tee mieli tilalle mitään muuta ostaa...

no enpä ostais tollaiselle mitään tilalle, enkä taitais ostaa joluksikaan mitään, jospa hän ostaisi itse lahjansa tästä eteenpäin? Eiks se ajatellut yhtään, että lapsellehan ne vois olla kivat vehkeet?

jo oli ajattelematon isä.
meillä tyttö kerran osti kukan isälleen johon tämä tuumasi,että oisi tuonkin rahan voinut paremmin käyttää.
ei ole tyttö sen jälkeen isänpäivää noteerannut millään tavoin

...niin ja mies 30-kymppinen ja poika 3vuotias.
Ja tosiaan, paha mieli kyllä korostui itsellä siksi, kun todella olin yrittänyt miettiä hänelle kivaa lahjaa. Sellaista josta hän pitäisi...

No kauppaan vaan eikä mitään lahjaa tilalle. Todella typerä. Miehet on muutenkin joskus niin ajattelemattomia lahjojen suhteen, möläyttävät vaan jotakin ja sitten myöhemmin saattavat todeta, että olishan se ollutkin ihan kiva.

Siis Täh? Kieltäytyi lahjasta? Jopas oli töykeää sinua kohtaan... Vie lahja takaisin ja osta sillä rahalla itsellesi tai lapsellesi jotain kivaa. Minä kyllä muistaisin tuollaisen episodin sitten tulevaisuudessakin, kun pitäisi lahjaa ostaa. En ostaisi seuraavanakaan isänpäivänä mitään ja syykin olisi helppo sanoa: turhaa ostaa, kun ei kelpaa ja helpommalla pääsen, kun ei tarvi lähteä palauttamaan... Ymmärrän siis täysin, että pahoitit mielesi. Niin minäkin olisin tehnyt. Lahja on aina lahja, vaikka siitä ei nyt niin pitäisikään. Sitä paitsi, olisihan poikanne voinut niitä käyttää sitten itse pelatessaan.

Mutta mieshän ajatteli aivan oikein: miksi laittaa rahoja turhaan! Ja toki on ikävä jos pojan mieli pahoittui mutta enemmän taisi äidin mieli pahoittua kun ei osannutkaan ostaa mieleistä lahjaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Mutta mieshän ajatteli aivan oikein: miksi laittaa rahoja turhaan! Ja toki on ikävä jos pojan mieli pahoittui mutta enemmän taisi äidin mieli pahoittua kun ei osannutkaan ostaa mieleistä lahjaa?

sä varmaan torjut omien lastesi lahjat myös yhtä tyylikkäästi?

No mutta jos mies on ollut sitä mieltä, että lahjat ovat turhia kun niihin menee rahaa - eikös sitä olisi voinut suoraan sanoa ennen isänpäivää, jotta olisi tältä mielipahalta vältytty... Meillä mies on sanonut jo vuosia ennen isänpäiviä, ettei tarvi mitään kallista ostaa. Riittää kun kakku on pöydässä - siitä ja lasten tekemistä korteista ja askarteluista tulee jo ihan juhlava olo.

En tasan varmana ostaisi ukolle enää ensimmäistäkään lahjaa, joulupakettiinkin laittaisin risuja. Ois edes ottanut siltä kannalta, että voi pojan kanssa pelata ja opettaa poikaa. Isä ois sitten voinu ostaa pojalleen vaikka joululahjaksi jonkun pienten lasten autopelin.

No just joo :D Exän olisi pitänyt varmaan kieltäytyä kaikista lahjoista, mitä sile ollaan ikinä hankittu, sillä ilman niitä lahjojakin exä olisi varmasti säilynyt hengissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

En torjunut vaan otin ilolla vasataan. Mutta miksi jättää lahja palauttamatta jos sillä ei kerran mitään tee? Vai pitäisikö kalliit vehkeet jättää kaappiin pölyttymään ettei rouva pahoita mieltään?

Törkee!! Meitin mies sai toinen lcd-näytön ja uuden langattoman näppäimistön ja hiiren. Itse tosin sai ne valita. Yllärilahjoja toisillemme ei olla hommailtu, koska mielummin sitten mitä tarvii ja haluaa...(siis nää isommat jutut)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

En torjunut vaan otin ilolla vasataan. Mutta miksi jättää lahja palauttamatta jos sillä ei kerran mitään tee? Vai pitäisikö kalliit vehkeet jättää kaappiin pölyttymään ettei rouva pahoita mieltään?

Voisitko olla niin töykeä ja törppö? KYLLÄ jossain tilanteissa on parempi pitää suunsa kiinni ja säästää lahja vaikka sitten lapselleen. Eikä loukata tahallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Voisitko olla niin töykeä ja törppö? KYLLÄ jossain tilanteissa on parempi pitää suunsa kiinni ja säästää lahja vaikka sitten lapselleen. Eikä loukata tahallaan.

En toki tekisi sitä ihan noin mutta toisaalta vaimokin tietää mitä kannattaa ostaa ja senkin että "sopimattomat" lahjat palautetaan tai vaihdetaan. Tässähän on vaimon mielen pahoittamisesta ja lahja ostosta kyse.

En toki tekisi sitä ihan noin mutta toisaalta vaimokin tietää mitä kannattaa ostaa ja senkin että "sopimattomat" lahjat palautetaan tai vaihdetaan. Tässähän on vaimon mielen pahoittamisesta ja lahja ostosta kyse.

Mä vähän luulen että on se lapsikin tuosta mielensä pahoittanut..

Ja lapsen mielen pahotuksesta. Mulle jos mies tolleen sanos ja pojan kanssa lahjan valinnut niin sais turhaan ootella enää lahjoja.

Yhteistyössä